• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 22:44:52 följande:

Ja, min man pratar ju bara med mig om detta - (jag pratar ju med er tjejer här inne på FL också - så känns inte så ensamt ) men jag tycker man blir starkare att gå igenom såna här svårigheter ihop. ja Sverige är fantastisk att de subventionerar IVFförsök så fler kan få barn som annars kanske inte haft en möjlighet! (så blir det ju i de flesta andra länder - en klassfråga)

Hade ni många kvar i frysen? minns inte vad du sagt tidigare.. 

Ja det känns lite lättare när man får reflektera med alla här inne, man är inte ensammast i världen ändå ;)

Vi har 3st kvar i frysen. Hoppas att de klarar upptining så man inte behöver "slösa" på flera stycken.. Alla är 5 dagars:)
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-09-04 17:36:58 följande:

Frågade hur det såg ut idag (igår) men de tittar inte då de inte vill störa embryona i onödan. Så vi vet inte. :( Men samtidigt sa de att det inte finns något som tyder på att de inte skulle fortsätta utvecklas. Så jäkla orolig bara att de ska ringa imorgon förmiddag och berätta att det inte finns något kvar.

Okej, jag förstår! Då hoppas vi att de lever och frodas! Jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt! :)

Själv väntar jag på att Sahlgrenska ska ringa så jag kan be dem skriva ut mer Gonal-f då jag fått för lite. Kommer inte ens räcka fram till första ultraljudet. Sedan ska jag fråga om Sahlgrenska kollat mitt fsh för igår fick jag hem de gamla provsvaren från utredningen och ser då att de inte kollat fsh på mig. Konstigt tycker jag.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-09-05 07:57:13 följande:

Okej, jag förstår! Då hoppas vi att de lever och frodas! Jag tror att det kommer gå alldeles utmärkt! :)

Själv väntar jag på att Sahlgrenska ska ringa så jag kan be dem skriva ut mer Gonal-f då jag fått för lite. Kommer inte ens räcka fram till första ultraljudet. Sedan ska jag fråga om Sahlgrenska kollat mitt fsh för igår fick jag hem de gamla provsvaren från utredningen och ser då att de inte kollat fsh på mig. Konstigt tycker jag.

Tack för pepp! Hoppas också att det går bra!

Har inte hört så mycket om Sahlgrenska, förutom att de har väldigt många köer. Hur är det att gå där?
  • mammsen79

Hej alla i kväll ska jag ta den sista spruta då jag ska ha äggplock på Fredag. Jag är just nu så blöööt blir orolig någon som förstår vf?!

• Akira Öken
    Akira Öken skrev 2018-09-05 09:00:21 följande:

Tack för pepp! Hoppas också att det går bra!

Har inte hört så mycket om Sahlgrenska, förutom att de har väldigt många köer. Hur är det att gå där?

Inte många! Långa.
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-09-05 11:37:30 följande:

Hej alla i kväll ska jag ta den sista spruta då jag ska ha äggplock på Fredag. Jag är just nu så blöööt blir orolig någon som förstår vf?!

Vad spännande att det närmar sig! Menar du att du är blödig/känslig? I så fall, inga konstigheter, du tillför mängder med hormoner och de kan verkligen ställa till det med humöret och det psykiska måendet.
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-09-05 12:01:29 följande:

Vad spännande att det närmar sig! Menar du att du är blödig/känslig? I så fall, inga konstigheter, du tillför mängder med hormoner och de kan verkligen ställa till det med humöret och det psykiska måendet.

Nej jag har blöta flytningar som vatten. Är det normalt?
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-09-05 12:17:17 följande:

Om de är klara och inte luktar illa skulle jag tro att det är helt normalt. Det är vanligt med ökade flytningar under hormonstimulering. Tror till och med att ett står angivet i bipacksedeln för flera läkemedel som ofta används vid ivf.
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-09-05 12:25:31 följande:

Om de är klara och inte luktar illa skulle jag tro att det är helt normalt. Det är vanligt med ökade flytningar under hormonstimulering. Tror till och med att ett står angivet i bipacksedeln för flera läkemedel som ofta används vid ivf.

Ok skönt att höra att det inte är någon fara!
  • Liten elak och intelligent
    mammsen79 skrev 2018-09-05 12:17:17 följande:
    Jag hade också väldigt rikliga flytningar under stimulering.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018