• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 12:49:15 följande:
    Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 
    Du frågade varför de andra partierna inte ville samarbeta med SD och på vilket sätt det skiljer sig från liknande partier i våra grannländer.

Här kommer en till skillnad. Sd ha genom sin kommunikationsavdelning drivit flertalet främlingsfientliga sidor döe tex svetsare och medlemmar i andra partier än SD målas ut som förrädare, där det hetsas och hatas mot oliktänkande på ett sätt som är betydligt grövre än det du kan se här.

SD får vara med i debatter, TV-program, tidningar, radio och media trots att SD *pissar* på 6,5 miljoner andra röstare.  De får vara med för att resten av etablissemanget och vänsterliberal smörja som de föraktfullt kallar det står upp för allas rätt att uttrycka sig.

Det är det som i grunden skiljer SD från övriga partier.

Mana SD till eftertanke, mana SDs kommunikationsavdelning till eftertanke. Mana Sdsvansen till eftertanke.
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 13:02:49 följande:
    Du frågade varför de andra partierna inte ville samarbeta med SD och på vilket sätt det skiljer sig från liknande partier i våra grannländer.

Här kommer en till skillnad. Sd ha genom sin kommunikationsavdelning drivit flertalet främlingsfientliga sidor döe tex svetsare och medlemmar i andra partier än SD målas ut som förrädare, där det hetsas och hatas mot oliktänkande på ett sätt som är betydligt grövre än det du kan se här.

SD får vara med i debatter, TV-program, tidningar, radio och media trots att SD *pissar* på 6,5 miljoner andra röstare.  De får vara med för att resten av etablissemanget och vänsterliberal smörja som de föraktfullt kallar det står upp för allas rätt att uttrycka sig.

Det är det som i grunden skiljer SD från övriga partier.

Mana SD till eftertanke, mana SDs kommunikationsavdelning till eftertanke. Mana Sdsvansen till eftertanke.
    Ok, så om jag förstått dig rätt så är det ok att bete sig illa?

Jag manar alla till eftertanke
  • KillBill

Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 

Det intressanta är att SD själva pratade om att man skulle bli riksdagens största parti i detta val och man parade om att man skulle få stöd av mer än 30 % av väljarna. Nu fick man bara stöd av ca hälften så många. Genom att titta på hur det har gått för de högerextrema partierna i våra grannländer får vi en bild över hur det kommer att gå för SD i framtiden. I Danmark ligger Dansk folkeparti en bra bit under det senaste valresultatet och detsamma gäller Fremskrittspartiet i Norge. I Finland har Sannfinländarna tappat mer än 50 % av väljarstödet sedan senaste valet.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (--..--)
    KillBill skrev 2018-09-15 13:15:16 följande:

Det intressanta är att SD själva pratade om att man skulle bli riksdagens största parti i detta val och man parade om att man skulle få stöd av mer än 30 % av väljarna. Nu fick man bara stöd av ca hälften så många. Genom att titta på hur det har gått för de högerextrema partierna i våra grannländer får vi en bild över hur det kommer att gå för SD i framtiden. I Danmark ligger Dansk folkeparti en bra bit under det senaste valresultatet och detsamma gäller Fremskrittspartiet i Norge. I Finland har Sannfinländarna tappat mer än 50 % av väljarstödet sedan senaste valet.

Jag har inte koll på det du skriver, men min poäng är att bakom dessa procentsiffror hit och dit finns vanliga människor och dessa förtjänar att behandlas med respekt oavsett om de tycker vänster, höger eller något annat.

Ge varandra en kram istället för en snyting så blir världen lite bättre steg för steg Solig
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:06:29 följande:
    Ok, så om jag förstått dig rätt så är det ok att bete sig illa?

Jag manar alla till eftertanke
    Det är märkligt att SDs propaganda ska accepteras med bemötandet av den med fakta och ironi ska sopas undan.Kräks

Skriv några väl riktade inlägg mot SDs leverne så kanske du är trovärdig
  • nihka

Solig 

Ingen har förvägrat någon att rösta på SD. Det är deras demokratiska rätt. Själv tycker jag att det är utmärkt att SD finns så kan alla som delar deras ideologi och politik samlas där. På så vis slipper man dem till största del i de andra partierna.

Hur många som röstar på SD är irrelevant. Jag har samma åsikter om deras ideologi och politik oavsett om de har i miljon röster eller en röst. Och om inte "hon som sitter i kassan på Coop" och "han som lägger asfalt på vägen" gillar mina åsikter om det parti de har röstat på är det deras problem. Inte mitt.

Vi lever nämligen i en demokrati där det råder åsiktsfrihet. Jag får tycka precis vad jag vill om SD utan att behöva ta hänsyn till hur personer som röstar på SD känner sig när någon som ogillar SD uttrycker det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (SD)
    KillBill skrev 2018-09-15 12:49:30 följande:

Vilket förslag har SD dragit tillbaka?

Sd har inte dragit tillbaka något förslag, men regeringen gjorde det då de inte hade majoritet pga av SD och visste att SD inte skulle säga ja till ex vinster i välfärd.

Så SD påverkar svensk politik och har inflytande. Även om inte partierna samarbetar el diskuterar med sD gällande budget så måste de forma den för att de ska gå igenom. Detta gäller både sittande och alliansen, plus att de sitter i utskott etc och är därmed med i riksdagen som alla andra.
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:24:42 följande:
    Jag har inte koll på det du skriver, men min poäng är att bakom dessa procentsiffror hit och dit finns vanliga människor och dessa förtjänar att behandlas med respekt oavsett om de tycker vänster, höger eller något annat.

Ge varandra en kram istället för en snyting så blir världen lite bättre steg för steg Solig
    Du har inte koll på politiken men du vill att det ska delas ut kramar.

Krama på du. Börja med alla SDare och fortsätt sedan med alla AFSare och sedan alla som stödjer NMR. Du kanske hittar någon nazistisk asfaltsläggare som behöver lite medmänskliga kramar.

Jag visar min respekt för dessa människor genom att tillåta att de får uttrycka sina åsikter och inom ramen för svensk lagstiftning agera på dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 13:29:40 följande:
    Det är märkligt att SDs propaganda ska accepteras med bemötandet av den med fakta och ironi ska sopas undan.Kräks

Skriv några väl riktade inlägg mot SDs leverne så kanske du är trovärdig
    Du har missat totalt tyvärr
  • KillBill
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 13:33:27 följande:
    Sd har inte dragit tillbaka något förslag, men regeringen gjorde det då de inte hade majoritet pga av SD och visste att SD inte skulle säga ja till ex vinster i välfärd.

Så SD påverkar svensk politik och har inflytande. Även om inte partierna samarbetar el diskuterar med sD gällande budget så måste de forma den för att de ska gå igenom. Detta gäller både sittande och alliansen, plus att de sitter i utskott etc och är därmed med i riksdagen som alla andra.

Vad tycker ni SD väljare om att SD år 2014 gick till val på att stoppa vinstuttag i välfärdsbolag tex inom förskolor, grundskolor och inom vård och hemtjänst men att SD direkt efter valet ändrade sig och blev mycket positivt inställda till att riskkapitalbolag gör stora vinstuttag i välfärdsbolag?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt