Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 12:49:15 följande:
Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".
När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.
Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.
Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.
Du frågade varför de andra partierna inte ville samarbeta med SD och på vilket sätt det skiljer sig från liknande partier i våra grannländer.
Här kommer en till skillnad. Sd ha genom sin kommunikationsavdelning drivit flertalet främlingsfientliga sidor döe tex svetsare och medlemmar i andra partier än SD målas ut som förrädare, där det hetsas och hatas mot oliktänkande på ett sätt som är betydligt grövre än det du kan se här.
SD får vara med i debatter, TV-program, tidningar, radio och media trots att SD *pissar* på 6,5 miljoner andra röstare. De får vara med för att resten av etablissemanget och vänsterliberal smörja som de föraktfullt kallar det står upp för allas rätt att uttrycka sig.
Det är det som i grunden skiljer SD från övriga partier.
Mana SD till eftertanke, mana SDs kommunikationsavdelning till eftertanke. Mana Sdsvansen till eftertanke.