• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • FDFMGA
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:24:42 följande:
    Jag har inte koll på det du skriver, men min poäng är att bakom dessa procentsiffror hit och dit finns vanliga människor och dessa förtjänar att behandlas med respekt oavsett om de tycker vänster, höger eller något annat.

Ge varandra en kram istället för en snyting så blir världen lite bättre steg för steg Solig
    Peace, Love and UnderstandingSkrattande

Alla är vi guds barn och alla åsikter är uttryck för universums storhet, typ.

Har du nyss vaknat efter Woodstockfestivalen eller något liknande, det har runnit mycket blod under broarna sedan dess.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 18:22:40 följande:
    SD har fått väldigt mkt kritik just i frågan om EU, men de föreslog en folkomröstning, inte ett utträde.

Sen att man sitter och lusläser principprogram blir på många sätt en meta debatt för mig då jag generellt fokuserar på politiska frågor och hårda förslag.

Ni som är så anti SD då vad tycker ni om V?

Förbjuda privat ägande, planekonomi, skickar pengar till väpnad kamp för kommunisterna i Fillipinerna, svårt att ta avstånd från palestinsk terrorism, sjösted kan inte välja mellan castro el trump etc.
    Du borde lusläsa principprogrammet eftersom det anger den allmäna riktningen och kontexten som sakfrågorna ska tolkas utifrån. Ibland är inte frågan VAD man vill lika intressant som frågan VARFÖR man vill det, alltså ideologin och det är där skillnaden mellan SD och övriga partier blir mest tydlig.

Har varit samma skit, men V har börjat städa upp på ett sätt som SD inte ens börjat med. För att ta avstånd från tidigare politik får man ju börja med att erkänna att man haft den och SD har ju inte ens klarat det:

Vi? Nazistiska rötter? No, no, no!

Det är ju inte seriöst på något sätt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 18:22:40 följande:
    SD har fått väldigt mkt kritik just i frågan om EU, men de föreslog en folkomröstning, inte ett utträde.

Sen att man sitter och lusläser principprogram blir på många sätt en meta debatt för mig då jag generellt fokuserar på politiska frågor och hårda förslag.

Ni som är så anti SD då vad tycker ni om V?

Förbjuda privat ägande, planekonomi, skickar pengar till väpnad kamp för kommunisterna i Fillipinerna, svårt att ta avstånd från palestinsk terrorism, sjösted kan inte välja mellan castro el trump etc.
    Har du missat vad de andra partierna säger om skälen till att inte samarbeta med SD?

Det är nog bra om du lusläser deras program och lyssnar på kritiken så ser du varför de är fixerade vid nationer. De är en inkarnation av Bevara Sverige Svensk.

Allt tjat om deras historia har fått en luggsliten JÅ att tappa ansiktet fler gånger och SDs retorik har radikaliserats i ett försvar för de antidemokratiska ståndpunkter de har.

Starta en tråd om Vs politiska mål och ta reda på fakta så kommer säkert massa synpunkter
  • Anonym (--..--)
    FDFMGA skrev 2018-09-15 19:31:54 följande:
    Peace, Love and UnderstandingSkrattande

Alla är vi guds barn och alla åsikter är uttryck för universums storhet, typ.

Har du nyss vaknat efter Woodstockfestivalen eller något liknande, det har runnit mycket blod under broarna sedan dess.
    Om du nu tror att motsatsen är lösningen så kan jag upplysa dig att det är bästa sättet att få den yttring som man vill kväsa att växa sig starkare, snacka om kontraproduktivt agerande.
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:05:38 följande:
    Om du nu tror att motsatsen är lösningen så kan jag upplysa dig att det är bästa sättet att få den yttring som man vill kväsa att växa sig starkare, snacka om kontraproduktivt agerande.
    Så SDs agitation mot osvenskhet kommer att göra oss alla till osvenskar

Låter som SDs framtidsvisioner kommer att slå in - ett inferno av motsättningar, det de nu säger redan existerar är det de kommer att skapaDöd
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 18:13:43 följande:
    "allt nedsättande som skrivs". Ge exempel. Själv ser jag hela SDs politik som nedsättande.

Naturligtvis får människorna som för fram politiken ta ansvar för vad den innehåller. Man kan ju inte bara låta det passera exempelvis för att personen sitter i kassan på Coop.

Så. Du har inte tagit ställning, men synpunkter på andra som har bemödat sig med att sätta sig in i politiken har du.

Lägg hellre din tid på att ta reda på hur det ser ut inom politiken så du har något konkret och matnyttigt att komma med.
    Bläddra lite i tråden så blir det snabbt ganska uppenbart, med det säger jag inte att kritiken mot SD's politik är något som jag ser som ett problem utan snarare som en bra reaktion från de som har annan åsikt i diverse frågor.

men tillmälen och påhopp är ungefär som svårdomar ett bevis på dåligt uppförande respektive dåligt ordförråd.   
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 20:10:16 följande:

Låter som SDs framtidsvisioner kommer att slå in - ett inferno av motsättningar, det de nu säger redan existerar är det de kommer att skapaDöd
    Men arbeta då emot dessa motsättningar i stället för att spela motståndaren i händerna.
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 20:10:16 följande:

Men arbeta då emot dessa motsättningar i stället för att spela motståndaren i händerna.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-09-15 19:51:07 följande:
    Starta en tråd om Vs politiska mål och ta reda på fakta så kommer säkert massa synpunkter
    Man anses ju ibland felaktigt stödja V för att man är emot SD och uttrycker det i främst SD-trådar och inte kommenterar V negativt.

Jag kommenterar inte en massa partier (i SD trådar) men jag är inte anhängare för det. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:12:33 följande:
    Har du någon gång träffat en person som inte är med på 'ge och ta' - i så fall vet du hur SD agerar politiskt.

Varför tror du att ingen vill ge sig i lag med dem - de har lovat att fälla alla som inte uppfyller deras villkor. SD kan inte kompromissa . de har faktiskt inte det politiska mandatet att kompromissa från sina väljare. Då är de en del av etablissemanget. Något de lever gott på bland några av de 17% som röstat på dem.

De senaste månaderna har visat att det inte är att spela dem i händerna att

1. Syna deras politik och politiska förslag
    2. Synliggöra SDs politiska mål 
    3. Synliggöra SDs politiska historia
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt