• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:05:38 följande:
    Om du nu tror att motsatsen är lösningen så kan jag upplysa dig att det är bästa sättet att få den yttring som man vill kväsa att växa sig starkare, snacka om kontraproduktivt agerande.
    Det finns inga som helst belägg för att kritik mot SD eller något parti för den delen skulle öka stödet för dem. Det är bara en vanföreställning eller ett lamt argument som framförs av de som vill att man ska sluta kritisera SD och börja samarbeta med dem istället.

Dream on säger jag bara.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:10:51 följande:
    Bläddra lite i tråden så blir det snabbt ganska uppenbart, med det säger jag inte att kritiken mot SD's politik är något som jag ser som ett problem utan snarare som en bra reaktion från de som har annan åsikt i diverse frågor.

men tillmälen och påhopp är ungefär som svårdomar ett bevis på dåligt uppförande respektive dåligt ordförråd.   
    Exempel tack!
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 20:20:59 följande:
    Det finns inga som helst belägg för att kritik mot SD eller något parti för den delen skulle öka stödet för dem. Det är bara en vanföreställning eller ett lamt argument som framförs av de som vill att man ska sluta kritisera SD och börja samarbeta med dem istället.

Dream on säger jag bara.
    Om du läst lite av det som jag skrivit så handlar det inte om kritik av SD's politik för det är precis det som man bör göra om man tycker att de "pratar strunt".

Det som det handlar om är när det blir angrepp med tillmälen etc. då visar det sig i ökat intresse för den som angrips på sådant sätt.

Jag är vaken och jag tror att du skulle uträtta mer av det du vill uppnå om du tänkte om lite i strategin
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 20:21:46 följande:
    Exempel tack!
    Anser du att det har varit en god ton i denna tråd?
  • Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 20:19:45 följande:
    Har du någon gång träffat en person som inte är med på 'ge och ta' - i så fall vet du hur SD agerar politiskt.

Varför tror du att ingen vill ge sig i lag med dem - de har lovat att fälla alla som inte uppfyller deras villkor. SD kan inte kompromissa . de har faktiskt inte det politiska mandatet att kompromissa från sina väljare. Då är de en del av etablissemanget. Något de lever gott på bland några av de 17% som röstat på dem.

De senaste månaderna har visat att det inte är att spela dem i händerna att

1. Syna deras politik och politiska förslag
    2. Synliggöra SDs politiska mål 
    3. Synliggöra SDs politiska historia
    Det är precis så det ska göras som dina 1,2 och 3 inte med tillmälen etc
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:40:57 följande:
    Om du läst lite av det som jag skrivit så handlar det inte om kritik av SD's politik för det är precis det som man bör göra om man tycker att de "pratar strunt".

Det som det handlar om är när det blir angrepp med tillmälen etc. då visar det sig i ökat intresse för den som angrips på sådant sätt.

Jag är vaken och jag tror att du skulle uträtta mer av det du vill uppnå om du tänkte om lite i strategin
    Vad vet du om jag vill "uppnå"?
  • nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:42:05 följande:
    Anser du att det har varit en god ton i denna tråd?
    Sluta flumma. Exempel, tack.
  • FDFMGA
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 20:05:38 följande:
    Om du nu tror att motsatsen är lösningen så kan jag upplysa dig att det är bästa sättet att få den yttring som man vill kväsa att växa sig starkare, snacka om kontraproduktivt agerande.
    Nej, varför skulle jag tycka det.

Men jag är allergisk mot flum. Självklart blir en kritik av ett partis åsikter också indirekt en kritik av anhängarnas åsikter.

Det är en smula tröttsamt att somliga tycks tro att åsiktsfrihet innebär att man ska få framföra sina åsikter oemotsagd.

Jag snubblade just över en av dessa miljoner trådar där någon påstår att man inte får säga vad man tycker i Sverige - och sen gör personen just detta, varpå det framgår att hen blir purken för att man inte kan säga det man tycker och bara få medhåll från andraSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (SD)

Självklart måste ni förhålla er till V eftersom regeringsbildningen kommer inkl V om SD ska hållas borta från makten.

Accepterar ni en regering där V ingår ist för SD?

• nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 21:15:26 följande:

Självklart måste ni förhålla er till V eftersom regeringsbildningen kommer inkl V om SD ska hållas borta från makten.

Accepterar ni en regering där V ingår ist för SD?

Det går alldeles utmärkt att regera utan både SD och V.
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt