• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 13:42:48 följande:
    Du har inte koll på politiken men du vill att det ska delas ut kramar.

Krama på du. Börja med alla SDare och fortsätt sedan med alla AFSare och sedan alla som stödjer NMR. Du kanske hittar någon nazistisk asfaltsläggare som behöver lite medmänskliga kramar.

Jag visar min respekt för dessa människor genom att tillåta att de får uttrycka sina åsikter och inom ramen för svensk lagstiftning agera på dem.
    Man kan "ge kramar på olika sätt" och det du skriver är det som jag efterfrågade ,bra!
  • Anonym (SD)
    KillBill skrev 2018-09-15 13:43:35 följande:

Vad tycker ni SD väljare om att SD år 2014 gick till val på att stoppa vinstuttag i välfärdsbolag tex inom förskolor, grundskolor och inom vård och hemtjänst men att SD direkt efter valet ändrade sig och blev mycket positivt inställda till att riskkapitalbolag gör stora vinstuttag i välfärdsbolag?

Jag röstade inte på SD men jag tror inte det är en prioiterad fråga för väljarna. Mer brott och straff/invandring som är de stora bitarna på SDs agenda.

Sen va förslaget gjort så att man i princip förbjöd bolagen att skaffa sig en buffert,tjäna in satsat kapital och omöjliggjorde drivandet av en skola.

Vinstuttagesbegränsningen var ett förklätt förbud, inget annat.
  • Anonym (--..--)
    nihka skrev 2018-09-15 13:30:35 följande:
    Ingen har förvägrat någon att rösta på SD. Det är deras demokratiska rätt. Själv tycker jag att det är utmärkt att SD finns så kan alla som delar deras ideologi och politik samlas där. På så vis slipper man dem till största del i de andra partierna.

Hur många som röstar på SD är irrelevant. Jag har samma åsikter om deras ideologi och politik oavsett om de har i miljon röster eller en röst. Och om inte "hon som sitter i kassan på Coop" och "han som lägger asfalt på vägen" gillar mina åsikter om det parti de har röstat på är det deras problem. Inte mitt.

Vi lever nämligen i en demokrati där det råder åsiktsfrihet. Jag får tycka precis vad jag vill om SD utan att behöva ta hänsyn till hur personer som röstar på SD känner sig när någon som ogillar SD uttrycker det.
    Jag tror att du delvis missat min poäng att det är vanliga människor som du och vi andra säkert träffar i vår vardag, att bemöta politiken med riktiga argument är helt rätt och riktigt då det som du skriver råder åsiktsfrihet men det är inte det jag vänder mig emot utan allt nedsättande som skrivits.

Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot SD's eller något annat partis politik utan jag ha bara påtalat det olämpliga i att ha så låg nivå på debatten som stundtals ses här.

Angrip politiken inte människorna, det är bara kontraproduktivt
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:43:26 följande:
    Du har missat totalt tyvärr
    Nej, det mesta av det som skrivs mot SD här bygge på fakta som kan underbyggas med deras principprogram, deras politiska mål, deras historia och deras agerande med till exempel samtiden och deras kommunikationsvandelning.

Kritiken är berättigad, men SD och SDsvansen vill inte kännas vid de fakta som finns tillgängliga för alla.

Trots att SDs arbetar med antidemokratiska metoder så har de samhällets skydd, dvs skydd från det de själva kallar pk-maffian och makteliten. Åkesson med familj har skyddsvakter från SÄPO, SD och Åkesson får delta i politiska val osv. Men de måste tåla kritik och att bli motsagda i de fall de glider på sanningen och förvanskar fakta.

• Anonym (--..--)
    Padirac skrev 2018-09-15 16:08:43 följande:
    Nej, det mesta av det som skrivs mot SD här bygge på fakta som kan underbyggas med deras principprogram, deras politiska mål, deras historia och deras agerande med till exempel samtiden och deras kommunikationsvandelning.

Kritiken är berättigad, men SD och SDsvansen vill inte kännas vid de fakta som finns tillgängliga för alla.

Trots att SDs arbetar med antidemokratiska metoder så har de samhällets skydd, dvs skydd från det de själva kallar pk-maffian och makteliten. Åkesson med familj har skyddsvakter från SÄPO, SD och Åkesson får delta i politiska val osv. Men de måste tåla kritik och att bli motsagda i de fall de glider på sanningen och förvanskar fakta.

Jag har inga problem med detta, utan tycker att det är bra och viktigt i en demokrati att man bemöter det man tycker är fel eller till och med vansinnigt.

Det är när det blir tillmälen och angrepp av den typen jag tycker det har gått över anständighetsgränsen.

Jag anklagar ingen specifik person utan jag lyfter bara frågan om debattklimat
  • Anonym (SD)

Problemet är när politiker slutar fokusera på att få igenom sin politik bara för att inte vara på samma sida som SD.

Jag blir SD på valkompassar men röstar ändå inte SD då hag tycker deras representanter inte är tillräckligt skärpta, därimot har jag inget imot om deras politik drivs igenom.

Ex V är ju även de imot EU men ingen drevar mot dom, och de vill inte skylta med det heller för de vill vara motpol till SD. Någosntans måste man kunna driva sin politik men ändå kunna ta avstånd från SD vilket inte har varit fallet de senaste 4 åren, dock håller detta på att ändras.

• Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 16:27:11 följande:
    Problemet är när politiker slutar fokusera på att få igenom sin politik bara för att inte vara på samma sida som SD.

Jag blir SD på valkompassar men röstar ändå inte SD då hag tycker deras representanter inte är tillräckligt skärpta, därimot har jag inget imot om deras politik drivs igenom.

Ex V är ju även de imot EU men ingen drevar mot dom, och de vill inte skylta med det heller för de vill vara motpol till SD. Någosntans måste man kunna driva sin politik men ändå kunna ta avstånd från SD vilket inte har varit fallet de senaste 4 åren, dock håller detta på att ändras.
    NU är det ju inte inställningen i EU-frågan som SD får kritik för. Det är SDs grundvärderingar och SDsvansen som drivs på av kommunikationsavdelningen som ges kritik.
  • Padirac
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 13:43:26 följande:
    Du har missat totalt tyvärr
    Tycker du att du har förstått vad som skiljer SD från och varför de bemöts annorlunda än danska DF och norska FP?

• nihka
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 14:03:27 följande:
    Jag tror att du delvis missat min poäng att det är vanliga människor som du och vi andra säkert träffar i vår vardag, att bemöta politiken med riktiga argument är helt rätt och riktigt då det som du skriver råder åsiktsfrihet men det är inte det jag vänder mig emot utan allt nedsättande som skrivits.

Jag har inte tagit ställning vare sig för eller emot SD's eller något annat partis politik utan jag ha bara påtalat det olämpliga i att ha så låg nivå på debatten som stundtals ses här.

Angrip politiken inte människorna, det är bara kontraproduktivt
    "allt nedsättande som skrivs". Ge exempel. Själv ser jag hela SDs politik som nedsättande.

Naturligtvis får människorna som för fram politiken ta ansvar för vad den innehåller. Man kan ju inte bara låta det passera exempelvis för att personen sitter i kassan på Coop.

Så. Du har inte tagit ställning, men synpunkter på andra som har bemödat sig med att sätta sig in i politiken har du.

Lägg hellre din tid på att ta reda på hur det ser ut inom politiken så du har något konkret och matnyttigt att komma med.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (SD)
    Padirac skrev 2018-09-15 16:34:54 följande:

NU är det ju inte inställningen i EU-frågan som SD får kritik för. Det är SDs grundvärderingar och SDsvansen som drivs på av kommunikationsavdelningen som ges kritik.

SD har fått väldigt mkt kritik just i frågan om EU, men de föreslog en folkomröstning, inte ett utträde.

Sen att man sitter och lusläser principprogram blir på många sätt en meta debatt för mig då jag generellt fokuserar på politiska frågor och hårda förslag.

Ni som är så anti SD då vad tycker ni om V?

Förbjuda privat ägande, planekonomi, skickar pengar till väpnad kamp för kommunisterna i Fillipinerna, svårt att ta avstånd från palestinsk terrorism, sjösted kan inte välja mellan castro el trump etc.
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt