• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Anonym (SD)
    nihka skrev 2018-09-15 21:44:14 följande:

Det går alldeles utmärkt att regera utan både SD och V.

Utmärkt? Ge mig gärna ex
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 21:49:50 följande:
    Utmärkt? Ge mig gärna ex
    Man bildar en regering utan dem. De flesta kombinationer bli inte majoritetsregeringar, men väl största minoriteten.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 21:49:50 följande:
    Utmärkt? Ge mig gärna ex
    Det är en sån regering eller omval/extra val  som jag ser det.  Partierna behöver visa väljarna två saker. Att de försökt inom blocken men misslyckats och sedan att de samarbetar.

Svårt, ja.

Alternativet - SDs dröm
  • Anonym (SD)

Verkligheten är att antingen förhålller sig alliansen till SD eller så förhåller sig S MP C L till V.

Man kan inte regera ett land med där det enda man har gemensamt är att hålla SD från makten. Man behöver en gemensam politik och kunna komma överrens i frågor, inte vara anti sd.

• Anonym (SD)
    Padirac skrev 2018-09-15 22:12:27 följande:

Det är en sån regering eller omval/extra val  som jag ser det.  Partierna behöver visa väljarna två saker. Att de försökt inom blocken men misslyckats och sedan att de samarbetar.

Svårt, ja.

Alternativet - SDs dröm

Alla verkade leva i en dröm värld innan valet.

Ett extra val skulle troligen göra SD än starkare.
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 22:16:48 följande:

Verkligheten är att antingen förhålller sig alliansen till SD eller så förhåller sig S MP C L till V.

Man kan inte regera ett land med där det enda man har gemensamt är att hålla SD från makten. Man behöver en gemensam politik och kunna komma överrens i frågor, inte vara anti sd.

Fast det bestämmer inte du. Riksdagspartierna kommer att komma fram till något utan att fråga dig,

Var inte orolig. Det går hand i hand,  att komma framåt och hålla SD utanför. 
  • Anonym (SD)

?Kristersson du får tillbaka min röst..? Vad röstade du ist?

• Padirac
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 22:16:48 följande:

De senaste åren funkade med en minoritetsregering som sökte blocköverskridande lösningar. Det var en del saker som regeringen inte fick igenom.

Att vara anti SD funkar bra om man vill. Det är många som lämnar alliansen eller i alla fall M om de samarbetar med SD.

SD är ett pariaparti och alla partieldare har sagt att de inte delar SDs värderingar och nu vår vi snart se om de håller sig till det eller om de backar på en av de viktigast sakerna valet handlade om.  Ja, också SDs MK och JÅ anser att det var ett ödes val i fråga om framtida värderingar
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 22:25:12 följande:

?Kristersson du får tillbaka min röst..? Vad röstade du ist?

På sjuklövern så klart!
  • Anonym (SD)

Den funkade pga av DÖ, nu har alliansen sagt att de inte ska lägga sin röster, så läget är låst.

Men ett extra val hade varit det bästa efter alla partier visat vart de står och hur de tänkt sig i verkliga livet. Men det kommer nog inte ske.

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt