Konstatera skrev 2018-09-16 20:01:04 följande:
Det hade blivit gnälligt om han vägrade resa till USA, precis som han rättmätigt fått kritik för att ha vägrat samtala med SD. En man som inte ens kan tala med alla på hemmaplan kommer aldrig få i chansen att tala Kim Jong-Un tillrätta och bör inte heller göra det.
Löfven kommer gå till historien som en av Sveriges allra mest småaktiga statsministrar.
I övrigt jag menar, du jämför SD med Nordkorea. Det är inte seriöst. SD har inte särskilt extrema åsikter åt något håll. Är ju identiska med normal europeisk nivå och väldigt liknande KD och M på hemmaplan.
Det som ligger dom i fatet är hur partiet såg ut när dom bildades. Därav frågeställningen när denna historia också blir irrelevant. Jag tycker att ni demokratiskeptiker bör kunna svara på denna fråga, för att eran kritik också ska vara relevant.
Svaret verkar vara när SD städat upp. Alltså kan vi konstatera att SD är nära att bjudas in till samtal? Med andra ord minskar värdet av er kritik för varje dag som går.
Du är alldeles för fixerad vid att SD ska bli accepterade, så fixerad att du till och med läser in SD-kritik där det inte finns någon sådan.
Om du läser det jag skrev så kan du förmodligen inse att det inte handlade om SD, utan om det faktum att till en statsministers plikter hör att träffa andra "statschefer" som ibland företräder en politik så främmande för hen att ett samarbete med företrädare förliknande åsikter vore otänkbart om dessa åsikter var representerade i riksdagen.
Det är för övrigt ganska vanligt förekommande att företeelser eller texter tolkas på ett felaktikt och/eller inskränkt sätt, i synnerhet när populister försöker desorientera sig i informationsflödet.
Så här skrev jag:
"
Faktum är att Löfven skulle kunna tänka sig att träffa Nordkoreas ledare om det så behövdes, medan han samtidigt skulle vägra att samarbeta med ett parti som representerade liknande åsikter i Sveriges riksdag.Politik kan vara svårt att förstå, det kan man lugnt konstatera
"