• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Padirac
    Anonym (porokara) skrev 2018-09-19 23:37:00 följande:
    Nu har du snurrat till det rejält.

Fakta är att när S regerade landet drev de igenom en massa tvångssteriliseringar av det regimen bedömde som svagbegåvade. Ett fruktansvärt brott. Det är fakta och det presenterades i filmen.

Jag påstår att du skulle tro på precis vad som helst, bara det låg i linje med vänsterpolitik.

Observera att jag inte ens sagt emot någon av dessa akademiker, bara ofrågasatt om de hade något onkret att komma med. Ty det har du inte lyckats presentera.

Att de inte gillar SD räknas inte.
    Anonym (porokara) skrev 2018-09-19 00:03:33 följande:
    Tycker inte de hade något konkret att komma med
    Nej du har inte ifråga satt om de har något konkret att komma med - du har skrivit att DU INTE TYCKTE de hade något konkret att komma med.

Om den bruna filmen ska presentera fakta så är det ju bra att filmen inte förvränger fakta och sprider historieförfalskning

Här är du om möjligt ännu mer hycklare.. Filmen förvränger fakta anser dessa forskare  - som du inte säger mot.  
    Anonym (porokara) skrev 2018-09-19 23:37:00 följande:
    ....Det är fakta och det presenterades i filmen.

....
    Observera att jag inte ens sagt emot någon av dessa akademiker, bara ofrågasatt om de hade något onkret att komma med. Ty det har du inte lyckats presentera.

...

Vad gäller sterliliseringslagarna sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngssterilisering_i_Sverige så att en S-regering i riksdagen 1934 då de första lagarna om sterilisering klubbades. Det var en minoritetsregering och S drev inte själv genom detta.

1941 satt  åter S som statsminister i en samlingsregering. Det var alltså inte heller då S själva som kunde driva genom detta.

www.levandehistoria.se/fordjupning-rasbiologi/kapitel-4-steriliseringsfragan-politik-och-praktik

"År 1922 läggs den första motionen i riksdagen om en lag för sterilisering, främst av ”sinnesslöa”. Den är författad av Alfred Petrén. Det blir utredning och lagförslag 1929 – men då förespråkarna för en lag finner den alltför tandlös faller förslaget.

År 1933 motionerar Petrén igen och 1934 antas lagen med bred politisk majoritet. Det blir nu möjligt att sterilisera så kallade sinnesslöa efter att två läkare beslutat att så ska ske.

År 1941 skärps lagen ytterligare, åter med bred politisk majoritet. Nu tas kravet på två läkarbeslut bort och beslut ska fattas av Medicinalstyrelsen. Det gör det lättare att sterilisera människor på ”social indikation” – det vill säga att man lever i misär eller inte anses kunna ta hand om sig själv eller sina barn.

Rasbiologi blir arvshygien

Rasbiologin tappar i vetenskaplig betydelse, men steriliserings- lagarna leder till att cirka 30 000 människor steriliseras mot sin vilja, med en topp under de första tio åren efter andra världskriget. Därefter minskar antalet ofrivilliga steriliseringar. Då, vid 1950-talets mitt, sker en märklig omsvängning i synen på ”sinnesslöa” och psykiskt sjuka. Man börjar tala om deras rättigheter på ett nytt sätt."

• Anonym (porokara)
    Padirac skrev 2018-09-19 23:56:14 följande:
    Anonym (porokara) skrev 2018-09-19 00:03:33 följande:
    Tycker inte de hade något konkret att komma med
    Nej du har inte ifråga satt om de har något konkret att komma med - du har skrivit att DU INTE TYCKTE de hade något konkret att komma med.

Om den bruna filmen ska presentera fakta så är det ju bra att filmen inte förvränger fakta och sprider historieförfalskning

Här är du om möjligt ännu mer hycklare.. Filmen förvränger fakta anser dessa forskare  - som du inte säger mot.  

Vad gäller sterliliseringslagarna sv.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5ngssterilisering_i_Sverige så att en S-regering i riksdagen 1934 då de första lagarna om sterilisering klubbades. Det var en minoritetsregering och S drev inte själv genom detta.

1941 satt  åter S som statsminister i en samlingsregering. Det var alltså inte heller då S själva som kunde driva genom detta.

www.levandehistoria.se/fordjupning-rasbiologi/kapitel-4-steriliseringsfragan-politik-och-praktik

"År 1922 läggs den första motionen i riksdagen om en lag för sterilisering, främst av ?sinnesslöa?. Den är författad av Alfred Petrén. Det blir utredning och lagförslag 1929 ? men då förespråkarna för en lag finner den alltför tandlös faller förslaget.

År 1933 motionerar Petrén igen och 1934 antas lagen med bred politisk majoritet. Det blir nu möjligt att sterilisera så kallade sinnesslöa efter att två läkare beslutat att så ska ske.

År 1941 skärps lagen ytterligare, åter med bred politisk majoritet. Nu tas kravet på två läkarbeslut bort och beslut ska fattas av Medicinalstyrelsen. Det gör det lättare att sterilisera människor på ?social indikation? ? det vill säga att man lever i misär eller inte anses kunna ta hand om sig själv eller sina barn.

Rasbiologi blir arvshygien

Rasbiologin tappar i vetenskaplig betydelse, men steriliserings- lagarna leder till att cirka 30 000 människor steriliseras mot sin vilja, med en topp under de första tio åren efter andra världskriget. Därefter minskar antalet ofrivilliga steriliseringar. Då, vid 1950-talets mitt, sker en märklig omsvängning i synen på ?sinnesslöa? och psykiskt sjuka. Man börjar tala om deras rättigheter på ett nytt sätt."

Ja, jag har ifrågasatt och jag har skrivit vad jag tycker. Problem med det?

Som innehavare av regeringsmakten är man ansvarig för de beslut man driver igenom. Minoritetsregering eller ej. På samma sätt var Alliansen ansvariga för flera dåliga beslut de tog 2010-2014. Man kan inte gömma sig bakom att man är en minoritet. Gillar man inte de beslut som fattas får man avgå. Är man själv med på besluten får man ta ansvar.

SD har därmed rätt i filmen, medan du lyckats hitta några historiker som vill skylla på någon annan. Så oväntat. Man hade kunnat ta upp detta men det är knappast relevant. REgeringen bör ju ta ansvar för sin politik.

• Anonym (SD)

Filmen är propaganda, likt allt som kommer från alla politiska partier. Det tar dock inte bort det faktum att största delen är sanning ochatt avfärda hela filmen och historien pga detta är bara dumt.

Forskarna är väldigt vänster, gillar identitetspolitik etc ex Kristina Engwall är just nu chef på Södertörn så man kan nog tänka sig att även de har en agenda. Ungefär som när Ruist stog i Aktuellt och fick skit för att presentera fakat som inte stämde överens med vänsterns verklighetsuppfattning.

• nihka
    Konstatera skrev 2018-09-17 00:51:12 följande:

Nej, du väljer inte vem du samtalar med i en parlamentarisk krissituation. Det är en absolut nödvändighet för att lösa problemet. Däremot väljer du vem du samarbetar med i regering.

Jo, du väljer ALLTID vem du samtala med. SD har trumpetat ut sin ståndpunkte så det är känt vad de vill och ingen vill samarbeta med dem så det finns inget att diskutera.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Konstatera skrev 2018-09-17 00:54:23 följande:

Du missar att ingen kan leda landet just nu.

Statsministerns uppgift är att förhålla sig till verkligheten.

Det kanske är du som har missat att det finns 7 partier som inte är SD
  • nihka
    Anonym (SD) skrev 2018-09-17 01:23:35 följande:

Jo merparten av M och KDs väljare vill styra landet med hjälp av SD. Sen vilken politik detta exakt skulle leda till vet jag inte men troligen så kommer SD då får igenom stora delar av sin migrationspolitik.

Ja, desto mindre M blir ju större blir andelen som är SD- positiva.
  • Konstatera
    nihka skrev 2018-09-20 01:51:43 följande:
    Jo, du väljer ALLTID vem du samtala med. SD har trumpetat ut sin ståndpunkte så det är känt vad de vill och ingen vill samarbeta med dem så det finns inget att diskutera.
    Det handlar om att prioritera i slutändan. Vill man få igenom sin politik eller vill man utesluta SD. Det hade varit skillnad om Alliansen inte hade några beröringspunkter med SD, men nu kan de ju få igenom sin politik med stöd av SD utan att ändra allt för mycket. Det räcker med att Alliansen ger skattelättnader för pensionärer och lovar fler poliser. Migrationspolitiken är redan nästintill anammad, men den kommer behöva tajtas till ytterligare så SDs migrationspolitik är inget problem. Precis på samma sätt som sossarna tar stöd av kommunisterna, så kan väl borgarna ta stöd av nazister för att anamma din retorik.

Det räcker alltså med ett samtal med SD för att SD ska släppa igenom Alliansen.
    Det är en win-win situation för båda parterna då Alliansen får styra landet medan SD har haft inflytande (utan att aktivt tagit del i regeringssamarbetet) samtidigt som dom inte behöver ta ansvar om ex vi går in i en lågkonjunktur. Det låter som en rimlig kompromiss.

Om inte blockpolitiken läggs ned, så kommer det också sluta såhär. Det förstår vem som helst. Det finns ingen anledning att vänta på att SD ska minska i opinionen. Enda sättet att sänka SDs siffror är genom att bedriva sin egen politik och visa folket att SD inte behövs. Det finns ett reellt missnöjde från främst arbetarklassen som är befogat. Det går inte att lägga locket på.

Du förstår ju själv att det kommer att bli såhär. Eller tror du att vi kommer bilda en mittenregering nu som håller i 20 år? Var lite realistisk.

Det har redan börjat. Frågar du Ulf Kristersson så kommer han aldrig säga att han hellre arbetar med S än med SD. M kommer att samarbeta med SD innan dom samarbetar med S. S har samma förhållningssätt till V före M.

• nihka
    Konstatera skrev 2018-09-20 08:07:06 följande:

Det handlar om att prioritera i slutändan. Vill man få igenom sin politik eller vill man utesluta SD. Det hade varit skillnad om Alliansen inte hade några beröringspunkter med SD, men nu kan de ju få igenom sin politik med stöd av SD utan att ändra allt för mycket. Det räcker med att Alliansen ger skattelättnader för pensionärer och lovar fler poliser. Migrationspolitiken är redan nästintill anammad, men den kommer behöva tajtas till ytterligare så SDs migrationspolitik är inget problem. Precis på samma sätt som sossarna tar stöd av kommunisterna, så kan väl borgarna ta stöd av nazister för att anamma din retorik.

Det räcker alltså med ett samtal med SD för att SD ska släppa igenom Alliansen.

Det är en win-win situation för båda parterna då Alliansen får styra landet medan SD har haft inflytande (utan att aktivt tagit del i regeringssamarbetet) samtidigt som dom inte behöver ta ansvar om ex vi går in i en lågkonjunktur. Det låter som en rimlig kompromiss.

Om inte blockpolitiken läggs ned, så kommer det också sluta såhär. Det förstår vem som helst. Det finns ingen anledning att vänta på att SD ska minska i opinionen. Enda sättet att sänka SDs siffror är genom att bedriva sin egen politik och visa folket att SD inte behövs. Det finns ett reellt missnöjde från främst arbetarklassen som är befogat. Det går inte att lägga locket på.

Du förstår ju själv att det kommer att bli såhär. Eller tror du att vi kommer bilda en mittenregering nu som håller i 20 år? Var lite realistisk.

Det har redan börjat. Frågar du Ulf Kristersson så kommer han aldrig säga att han hellre arbetar med S än med SD. M kommer att samarbeta med SD innan dom samarbetar med S. S har samma förhållningssätt till V före M.

Herre Gud vad mycket text bara för att säga att du anser att din åsikt är den ändå vettiga. Jag tycker din logik hämtar betänkligt. Om man vill göra sig av med något ska man anamma det. Javisst För att bli av med med en stalker ska man bjuda hem honom. Hahaha! GÖR så du! SD är inget vanligt parti. Om de hade varit de hade de hittat samarbetspartners för länge sen. Man släpper inte fram deras tankegods. Klart det kan bildas mittenregeringar. Var inte så fantasilös. SDs skräck förstås! Inte mig emot.
  • Anonym (Trötter)

Intressant påstående. Det parti som ökade mest av alla gjorde tydligen ett katastrofalt val.

• Anonym (Sofia)
    Bananböjaren skrev 2018-09-10 08:45:01 följande:

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

Ett av mina 2 barn har utländskt påbrå och jag tillhör själv (inte 100% men på mammas sida) en av grupperna som Björn Söder sa ?inte är svenskar? men jag röstade på SD. Jag tycker ärligt talat inte att det är ett rasistiskt parti. Inget i deras partiprogram är rasistiskt (om man vet vad rasist betyder på riktigt). Att vara kritiskt mot massinvandring från länder där man har helt andra värderingar än vi har här är inte att vara rasist.

Det finns absolut knäppisar i partiet som är rasister på riktigt (som kvinnan som sa att svenskar måste vara vita) men deras politik är inte rasistisk.

Däremot tror jag att de förlorade på det där med att sänka abortgränsen bland annat. Förstår absolut inte varför de måste ha kvar det i sitt partiprogram. Det finns ju inte ens nån kristen höger här på samma sätt som i USA, så för vems skull är det?
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt