• Bananböjaren

SD gjorde bort sig totalt

SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

• Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-24 01:23:14 följande:

Riksdagsledamoten Ulla Andersson slutade kalla sig kommunist alldeles nyligen efter att i åratal stoltserat med titeln.

Du har fel i att vänsterpartiet gjort upp med kommunismen. Så sent som i Mars i år hade vänsterpartiet ett möte i Boden med kommunistiska partiet som samlade 60-70 personer.

Det som är läskigt med kommunister är just att dom inte utesluts.

Jag håller inte riktigt med dig men vid återkommande tillfällen de senaste åren har sverigedemokrater avslöjats med nazistiska kopplingar. Du kan med ditt perspektiv rimligen inte vara av annan uppfattning än att SD inte gjort upp med nazismen.

Är du av uppfattningen att SD är ett parti med nazistiska rötter som ännu inte gjort upp med nazismen?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Kapten haddock
    KillBill skrev 2018-09-24 07:51:17 följande:
    Jag håller inte riktigt med dig men vid återkommande tillfällen de senaste åren har sverigedemokrater avslöjats med nazistiska kopplingar. Du kan med ditt perspektiv rimligen inte vara av annan uppfattning än att SD inte gjort upp med nazismen.

Är du av uppfattningen att SD är ett parti med nazistiska rötter som ännu inte gjort upp med nazismen?
    Du måste ju hålla med om att SD slänger ut nazister, medan V inte slänger ut kommunister?
  • KillBill
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 08:03:17 följande:

Du måste ju hålla med om att SD slänger ut nazister, medan V inte slänger ut kommunister?

Vänstern har också uteslutit medlemmar. Varför svarar du inte på min fråga?

Är SD ett parti med nazistiska rötter som inte har gjort upp med nazismen?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Konstatera
    KillBill skrev 2018-09-24 07:51:17 följande:

Nej, men personer utesluts dock om dom upptäcks ha kopplingar till nazismen. En stor skillnad är att dom Sverigedemokrater som kommit predika sådan idélära nästan uteslutande varit på låg nivå, medan vi inte finner någon större skillnad i Vänsterpartiet. Där gillar man kommunism oavsett position.

Jag tycker att du visar upp en rätt märklig världsbild när du säger att du inte ser vänsterpartister som kommunister. Sanningen är den att dom flesta ledande företrädarna för vänstern gick med när partiet bokstavligen hade ordet kommunism i namnet. Jonas Sjöstedt har hyllat Nicholas Maduro, en diktator som gjort sig känd för att fängsla oppositionella, manipulera val och som svälter sin befolkning. Sjöstedt kan inte gör mycket annat dock, då partiet skulle förlora mycket stöd om han tog avstånd från ett land som Venezuela.

Det går att jämföra med att Jimmie Åkesson inte kan ta avstånd från Hitler med risk för att förlora väljare. Tvärtom har Åkesson faktiskt varit tydlig med att alla som har några nazistiska tankar inte hör hemma i partiet. Jag har inte hört någon vänsterpartist ha samma hållning jämte emot kommunismen. Har du?

• Kapten haddock
    KillBill skrev 2018-09-24 08:09:23 följande:
    Vänstern har också uteslutit medlemmar. Varför svarar du inte på min fråga?

Är SD ett parti med nazistiska rötter som inte har gjort upp med nazismen?
    När uteslöt vänstern senast en kommunist? När uttryckte de senast noll toleransmot kommunismen?

Svaret på  din fråga är nej. Jag tycker inte man kan säga så om SD. De är idag inget nazistikt parti.
  • nihka
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 07:46:02 följande:
    Sorry, jag kommenterade vad du skrev och det kanske låg lite utanför trådämnet. Är ju lite ny här, men har ändå aldrig sett dig driva en borgerlig fråga. Blev lite förvånad när du skrev att du var höger.

Vad gäller trådämnet så ökade SD mestav alla partier, trots detta anser jag att de gjorde bort sig totalt i valrörelsen. När Jimmie sa att "de passar inte in" så sken deras verkliga sida igenom. Jimmie hade säkerligen stor press på sig från partiets extrema falanger. Han klarade inte att stå emot trycket.

Man kan säga att SD gjorde ett bra val, men man hade hoppats på så mycket mer. I praktiken spelar det mindre roll. SD är vågmästare. Dt är samma valresultat som 2014.
    Ja, det är SD själva som tycker det gick dåligt. Komparera: missnöjd, mer missnöjd, SD.

SD har succesivt skruvat upp retoriken och släpper mer och mer fram det som gömmer sig i deras hjärtan - drömmen om ett renrasigt Norden.

Man har ändå hållt tillbaka så länge nu, fast det pyser över med jämna mellanrum och inte heller detta val blev inte den brakseger de hade hoppats och väntat på så det börjar krackelera rejält ända uppifrån och ner.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 08:03:17 följande:
    Fel. SD slänger inte ut nazister. SD slänger bara ut nazister när de är så klantiga att de öppet deklarerar, gärna flera gånger, att de är nazister.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kapten haddock
    nihka skrev 2018-09-24 17:33:29 följande:
    Fel. SD slänger inte ut nazister. SD slänger bara ut nazister när de är så klantiga att de öppet deklarerar, gärna flera gånger, att de är nazister.
    Absolut är det så. Det jag syftar på äratt V inte slänger ut kommunisteri motsvarande situation.
  • Anonym (Trötter)
    Kapten haddock skrev 2018-09-24 17:48:39 följande:
    Absolut är det så. Det jag syftar på äratt V inte slänger ut kommunisteri motsvarande situation.
    Varför skulle de vilja det? Kommunismen skiner väl igenom ganska kraftigt i deras partiprogram :)
  • Konstatera
    nihka skrev 2018-09-24 17:33:29 följande:

Rätt svårt att slänga ut folk som du inte vet är nazister. Vore rätt odemokratiskt!
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt