Hade ni gett bruden skuld?!?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Är detta otrohet? Eller snyggt hanterat?
Tjejen har i smyg träffat en kille flera månader
Ej intimt
Men bio. Prat mat flirt
En timme innan hon ligger med honom ringer hon och gör slut?!
Detta gäller inte min vän. Bara en fundering
... Vilket kan ha skapats till följd av otroheten. Det är exakt det som är min poäng och därför är den som är skyldig till traumat i förlängningen också skyldig till självmordet.
Nej. Det är att blanda äpplen och päron. Den som är otrogen är en vidrig person, men det har ingenting med ansvaret för ens egen person att göra.
Visst, TS ska bara ignorera honom för han försöker bara leka martyr när han berättar om sitt mående...
Jag äcklas av inlägg som dessa. Jag ber till Moses, Jesus och Muhammed att Pi aldrig någonsin börjar arbeta i vården!
Jo det har det. Som både jag och TS frågade, om en person blir mobbad och tar livet av sig, är då mobbarna utan skuld? Och framförallt, tror du att mobbarna (om vi ponerar att de har empati) känner sig skuldfria efter det?
Tjejen var hans allt.
Va de inte nån tonåring tjej som hoppade framför tåg efter mobbning nåt sexuellt skolan
Fick mobbarna straff då?!
Jag har sett flera såna här ta sig i kragen när jag ryter till dem. Sen tackar de mig.
Nej, vad du gör är att blanda ihop skuld och orsak/ utlösande faktor.
Omständigheterna ändrar inte på det faktum att man har ansvar för sitt eget liv. Det påverkas alltså inte av vad mobbare/ den otrogne känner heller.
Jag tycker Extrem mobbning har ansvar