Hade ni gett bruden skuld?!?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Jo, till självmordet.
Om killen säger jag kommer ta livet av mig pga otroheten
Och tjejen får så mycket skuld och skam att hon hinner ta livet av sig först
Går skulden då över till killen igen?
Så först är hon otrogen och därefter tar livet av sig innan offret hinner göra det.
Då jag inte gillar att utmåla han eller hon egentligen men då du ts promt väljer att kön sätta dom.. så vänder jag på han och hon roller, just för att det ska bli så neutralt som möjligt. För det handlar ine om könen, utan handlingarna och konsekvenserna. Vänder även på det för att ine verka solidarisk enbart för männen.
Så alltså; Han är otrogen och hon säger att hon kommer ta sitt liv, och han gör det först.
För det första, han var otrogen först. Han gjorde felet först. Hon berättar att hon kommer att ta livet av sig. Han blir rädd för konsekvenserna av att leva ett liv i skuld så han gör det innan henne.
Nej, tycker inte att skulden blir hennes då. Om hon verkligen menade det hon sa.
För "hen 1" gjorde första misstagen och sedan flyr konsekvenserna. Är man dessutom otrogen så ligger man antagligen inte i sådan grav riskzon för att ta självmord utan det skulle jag se det som ett fegt och felaktig handling då hen 1 gjorde fel och därefter fel igen.
Absolut ingen skuld till Hen 2 för att hen 1 är en idiot och inte gör allt i sin makt för att hjälpa den hen 2 som hen har sårat, utan gör skadan än större!
Ja, enligt dig ja. Vi tar ett annat scenario. Vi säger att jag misshandlat någon så svårt att hen blir förlamad. Jag blir dömd för misshandel och sen är det inget mer med det. Men personen jag misshandlat blir så psykiskt nedbruten av sin funktionsnedsättning att hen tillslut tar sitt liv. Är jag då som har orsakat förlamningen fri från skuld till självmordet?
Ja, enligt dig ja. Vi tar ett annat scenario. Vi säger att jag misshandlat någon så svårt att hen blir förlamad. Jag blir dömd för misshandel och sen är det inget mer med det. Men personen jag misshandlat blir så psykiskt nedbruten av sin funktionsnedsättning att hen tillslut tar sitt liv. Är jag då som har orsakat förlamningen fri från skuld till självmordet?
Ja, till självmordet.
Börjar misstänka att du har erfarenhet utav någon som har tagit självmord efter en otrohet. Tänker även på ett x som jag var med. hon hade varit otrogen.. och en kille hade tagit sitt liv tidigare. Hennes bror däremot berättade för allt och alla att hon minsann inte hade någon skuld i det hela. Utan att det var han eget val.
Börjar nästan undra om du är hennes bror?
Innerst inne vet han att hon var en del utav orsaken till det som hände. Men då hon själv hamnade i riskzonen så var han tvungen att bestämt neka hennes fel i det hela. Allt för att rädda sin syster ifrån att ta självmord p ga skuld.
Hon var ganska häftig i sitt fräsande och påtalade tydligt om att ALLA har sitt eget ansvar över sitt liv! Det sjuka var.. att det gjorde att hon fortsatte att vara otrogen mot kille efter kille. Mig också. Och jag var i riskzonen själv. Men cannabis räddade mitt liv då. Ser henne ibland och hör att hon har ny kille efter ny.
Tragiskt.
Börjar misstänka att du har erfarenhet utav någon som har tagit självmord efter en otrohet. Tänker även på ett x som jag var med. hon hade varit otrogen.. och en kille hade tagit sitt liv tidigare. Hennes bror däremot berättade för allt och alla att hon minsann inte hade någon skuld i det hela. Utan att det var han eget val.
Börjar nästan undra om du är hennes bror?
Innerst inne vet han att hon var en del utav orsaken till det som hände. Men då hon själv hamnade i riskzonen så var han tvungen att bestämt neka hennes fel i det hela. Allt för att rädda sin syster ifrån att ta självmord p ga skuld.
Hon var ganska häftig i sitt fräsande och påtalade tydligt om att ALLA har sitt eget ansvar över sitt liv! Det sjuka var.. att det gjorde att hon fortsatte att vara otrogen mot kille efter kille. Mig också. Och jag var i riskzonen själv. Men cannabis räddade mitt liv då. Ser henne ibland och hör att hon har ny kille efter ny.
Tragiskt.
Då är denna diskussion klar. Du vidhåller bestämt att man aldrig under några som helst omständigheter kan vara skyldig till någon annans självmord. Jag håller absolut inte med dig utan tycker att om andras beteende leder till ett självmord så har de andra en skuld i det.
Läs gärna den här artikeln: www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLx23q/lasse-begick-sjalvmord--nu-doms-hans-chefer
De friades i hovrätten.
Och med det vill du säga vadå? Att cheferna inte hade någon skuld trots sitt beteende?