• Anonym (Paprika)

Hade ni gett bruden skuld?!?

Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord

Efter att hans brud vart otrogen

Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?

• Svar på tråden Hade ni gett bruden skuld?!?
  • Anonym (Paprika)

Om mobbning leder till fysiska men. Är dem ansvariga då?! Eller är det bara psykiska men man slipper ansvar för?!

• Visomvet1978
    Anonym (Trams) skrev 2018-09-16 19:35:20 följande:

Nej, man är aldrig utan ansvar i hur man väljer att tacka sitt mående.

Fast jag har aldrig ifrågasatt att självmördaren har ett eget ansvar och skuld till självmordet. Vad jag däremot säger är att om någon fått självmördaren att må så dåligt att det leder till självmord så är den inte heller fri från skuld.
  • Visomvet1978
    Anonym (Paprika) skrev 2018-09-16 19:40:43 följande:

Om mobbning leder till fysiska men. Är dem ansvariga då?! Eller är det bara psykiska men man slipper ansvar för?!

Bra fråga! Var går egentligen gränsen?
  • Anonym (Ann)

Hon har rätt att knulla vem hon vill så länge det är hennes val.

• Anonym (Men alltså ... !!!!!)
    Anonym (Trams) skrev 2018-09-16 19:16:58 följande:
    Den otrogne kan anses skyldig till andres MÅENDE. Hur den personen som som mår psykiskt dåligt väljer att AGERA har en enbart den personen själv ansvar för.

Om den som begått självmord har uttalat sig om att livet är slut om partnern är otrogen. Är den då med utan skuld ?
    (Med det sagt menas inte  att hen inte får göra slut, för det måste man få. Men otrohet är en helt annan grej)

Personen vet att partnern mår dåligt och är i riskzonen för självmord men väljer att inte tro på att vederbörande skulle genomföra det utan ändå väljer att vara otrogen.

Är hen utan skuld då med ?  

• Anonym (Trams)
    Visomvet1978 skrev 2018-09-16 19:41:32 följande:

Fast jag har aldrig ifrågasatt att självmördaren har ett eget ansvar och skuld till självmordet. Vad jag däremot säger är att om någon fått självmördaren att må så dåligt att det leder till självmord så är den inte heller fri från skuld.

Jo, till självmordet.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Men alltså ... !!!!!) skrev 2018-09-16 19:47:43 följande:

Om den som begått självmord har uttalat sig om att livet är slut om partnern är otrogen. Är den då med utan skuld ?

(Med det sagt menas inte  att hen inte får göra slut, för det måste man få. Men otrohet är en helt annan grej)

Personen vet att partnern mår dåligt och är i riskzonen för självmord men väljer att inte tro på att vederbörande skulle genomföra det utan ändå väljer att vara otrogen.

Som jag redan skrivit; självmord begår man för att man är psykiskt sjuk.

Upprepar mig inte mer, har redan gett svar på dylika frågeställningar ett flertal ggr.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Men alltså ... !!!!!) skrev 2018-09-16 19:47:43 följande:

Som jag redan skrivit; självmord begår man för att man är psykiskt sjuk.

Upprepar mig inte mer, har redan gett svar på dylika frågeställningar ett flertal ggr.
  • Anonym (Paprika)

Om killen säger jag kommer ta livet av mig pga otroheten

Och tjejen får så mycket skuld och skam att hon hinner ta livet av sig först

Går skulden då över till killen igen?

• Anonym (Trams)
    Anonym (Paprika) skrev 2018-09-16 19:52:23 följande:

Om killen säger jag kommer ta livet av mig pga otroheten

Och tjejen får så mycket skuld och skam att hon hinner ta livet av sig först

Går skulden då över till killen igen?

Som sagt, självmord begår man för att man är psykiskt sjuk.
Svar på tråden Hade ni gett bruden skuld?!?