Hade ni gett bruden skuld?!?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Om mobbning leder till fysiska men. Är dem ansvariga då?! Eller är det bara psykiska men man slipper ansvar för?!
Nej, man är aldrig utan ansvar i hur man väljer att tacka sitt mående.
Om mobbning leder till fysiska men. Är dem ansvariga då?! Eller är det bara psykiska men man slipper ansvar för?!
Hon har rätt att knulla vem hon vill så länge det är hennes val.
Om den som begått självmord har uttalat sig om att livet är slut om partnern är otrogen. Är den då med utan skuld ?
(Med det sagt menas inte att hen inte får göra slut, för det måste man få. Men otrohet är en helt annan grej)
Personen vet att partnern mår dåligt och är i riskzonen för självmord men väljer att inte tro på att vederbörande skulle genomföra det utan ändå väljer att vara otrogen.
Är hen utan skuld då med ?
Fast jag har aldrig ifrågasatt att självmördaren har ett eget ansvar och skuld till självmordet. Vad jag däremot säger är att om någon fått självmördaren att må så dåligt att det leder till självmord så är den inte heller fri från skuld.
Om den som begått självmord har uttalat sig om att livet är slut om partnern är otrogen. Är den då med utan skuld ?
(Med det sagt menas inte att hen inte får göra slut, för det måste man få. Men otrohet är en helt annan grej)
Personen vet att partnern mår dåligt och är i riskzonen för självmord men väljer att inte tro på att vederbörande skulle genomföra det utan ändå väljer att vara otrogen.
Om killen säger jag kommer ta livet av mig pga otroheten
Och tjejen får så mycket skuld och skam att hon hinner ta livet av sig först
Går skulden då över till killen igen?
Om killen säger jag kommer ta livet av mig pga otroheten
Och tjejen får så mycket skuld och skam att hon hinner ta livet av sig först
Går skulden då över till killen igen?