• Anonym (Paprika)

Hade ni gett bruden skuld?!?

Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord

Efter att hans brud vart otrogen

Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?

• Svar på tråden Hade ni gett bruden skuld?!?
  • Visomvet1978
    Anonym (Pi) skrev 2018-09-16 15:25:07 följande:

Han ÄR sjuk. En martyr. Vill att du ska tycka synd om honom. Han vill inte ha hjälp, han vill bara beklaga sig och få uppmärksamhet.

Visst, TS ska bara ignorera honom för han försöker bara leka martyr när han berättar om sitt mående...

Jag äcklas av inlägg som dessa. Jag ber till Moses, Jesus och Muhammed att Pi aldrig någonsin börjar arbeta i vården!
  • Anonym (Trams)
    Visomvet1978 skrev 2018-09-16 15:27:28 följande:

Så är det inte! Det handlar om att vi hanterar trauman olika beroende på hur vi är som personer. En känsligare person kan utan tvekan ta livet av sig efter att ha upplevt trauma och mig veterligen är inte känslighet en psykisk sjukdom?

Jag tycker TS ställde en bra fråga. Om någon tar livet av sig p.g.a. mobbning, är mobbarna då helt fria från skuld?

Tar man livrt av sig enbart som följd av otrohet finns underliggande psykisk sjukdom.

Finns fler trauman i bakgrunden kan det handla om PTSD vilket är psykisk sjukdom.
  • Anonym (Paprika)

Kan man få ptds tätt inpå otrohet?!

• Anonym (Trams)
    Visomvet1978 skrev 2018-09-16 15:31:14 följande:

Visst, TS ska bara ignorera honom för han försöker bara leka martyr när han berättar om sitt mående...

Jag äcklas av inlägg som dessa. Jag ber till Moses, Jesus och Muhammed att Pi aldrig någonsin börjar arbeta i vården!

Här håller jag däremot med dig. Ignorera någon som suicidhotar ska man inte göra.
  • Visomvet1978
    Anonym (Trams) skrev 2018-09-16 15:37:19 följande:

Tar man livrt av sig enbart som följd av otrohet finns underliggande psykisk sjukdom.

Finns fler trauman i bakgrunden kan det handla om PTSD vilket är psykisk sjukdom.

Otroheten kan ju själv skapa ett trauma och det i sin tur kan bli så outhärdligt att personen som varit utsatt för det begår självmord för att slippa ångesten, även fast personen inte har PTSD. Eller är otrohet inte ett tillräckligt hårt slag mot en person så att det kan innebära trauma menar du?
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Paprika) skrev 2018-09-16 15:30:26 följande:

Vi som vet

Nu ser jag ditt inlägg där du oxå skrev om mobbning och självmord

Ett svek av den man älskar kan väll vara minst lika tufft som mobbning

Kanske värre?!

Vart drar man gränsen liksom

Vet inte om man behöver dra någon gräns. Mobbare eller otrogna...Om orsaken till att någon tar livet av sig är någotdera är den skyldige att ge skulden.
    Om hon istället gjort slut utan att vara otrogen hade hon däremot inte behövt bära någon skuld.
  • Visomvet1978
    Anonym (Ka) skrev 2018-09-16 15:45:06 följande:

Vet inte om man behöver dra någon gräns. Mobbare eller otrogna...Om orsaken till att någon tar livet av sig är någotdera är den skyldige att ge skulden.

Om hon istället gjort slut utan att vara otrogen hade hon däremot inte behövt bära någon skuld.

Precis! Känslor går inte att styra och om du faller för en annan och gör rätt för dig genom att göra slut och bli tillsammans med den nya så kanske det gör fruktansvärt ont för personen som blivit lämnad men tjejen har ändå gjort vad hon har kunnat för att göra det så smärtfritt som det bara går.

Ren otrohet är däremot riktigt elakt och ett svek som man aldrig någonsin har rätt att utföra mot någon.
  • Anonym (Trams)
    Visomvet1978 skrev 2018-09-16 15:31:14 följande:

Här håller jag däremot med dig. Ignorera någon som suicidhotar ska man inte göra.
    Visomvet1978 skrev 2018-09-16 15:41:29 följande:

Otroheten kan ju själv skapa ett trauma och det i sin tur kan bli så outhärdligt att personen som varit utsatt för det begår självmord för att slippa ångesten, även fast personen inte har PTSD. Eller är otrohet inte ett tillräckligt hårt slag mot en person så att det kan innebära trauma menar du?

Klart att det är ett trauma. Det är hur man handskas med det som avgör. Tar man livet av sig handlar det om psykisk sjukdom.
  • Anonym (Paprika)

Är detta otrohet? Eller snyggt hanterat?

Tjejen har i smyg träffat en kille flera månader

Ej intimt

Men bio. Prat mat flirt

En timme innan hon ligger med honom ringer hon och gör slut?!

Detta gäller inte min vän. Bara en fundering

• Visomvet1978
    Anonym (Trams) skrev 2018-09-16 15:49:39 följande:

Här håller jag däremot med dig. Ignorera någon som suicidhotar ska man inte göra.Klart att det är ett trauma. Det är hur man handskas med det som avgör. Tar man livet av sig handlar det om psykisk sjukdom.

... Vilket kan ha skapats till följd av otroheten. Det är exakt det som är min poäng och därför är den som är skyldig till traumat i förlängningen också skyldig till självmordet.
Svar på tråden Hade ni gett bruden skuld?!?