• 19SandraJ87

BIM November18

Startar en ny november tråd då jag tycker den andra är lite för stor :)

Är 31 år och sambo sen 4 år och vi är inne på 4 försöket att få ett syskon till vår dotter på 2 år.

ÄL har precis varit här nån gång mellan måndag-onsdag, och vi har lyckats mysa till det varannan dag sen i torsdags förra veckan så tycker det kan ta sig den här månaden :)

Så nu går man bara och väntar otåligt ännu en gång och bara hoppas att det inte kommer någon mens!

• Svar på tråden BIM November18
  • zeldur
    Hakunamatataa skrev 2018-11-08 20:58:12 följande:
    Ja juste, glömde bort att en nidblödning kan ske ungefär under denna perioden, men så svårt att tolka om det skulle va en sån. Haha jag förstår dig, när det känns som att tiden går extra långsamt vill jag bara springa ner och köpa massa tester. Men jag ska hålla mig!! xD

Kör ni alla med äglossningstester eller hur håller ni koll på ÄL?
    Vi får peppa varandra!! 

Jag har aldrig provat ägglossningstest faktiskt. Hur funkar de? Som ett gravtest typ?
  • hundenhubbe

Hejsan!

Hoppar in här om det är okej! ???? jag har bim på söndag 11/7 va? Och jag hade en rosa flytning 10 dagar innan bim och lite mensvärk! Har aldrig haft det förut men lite tidigt att ha en nidblödning då va? Testade för 2 dagar sen men såklart minus! Alldeles för tidigt insåg jag ju sen... tänkte hålla mig till söndag. Sambon kommentera mina "svällda" bröst som är ömma, gasig mage, bajsar mkt? Och är så fruktansvärt trött och grinig... känns som att jag är gravid men kroppen kan ju verkligen luras ibland.

• hundenhubbe

Hejsan!

Hoppar in här om det är okej! ???? jag har bim på söndag 11/7 va? Och jag hade en rosa flytning 10 dagar innan bim och lite mensvärk! Har aldrig haft det förut men lite tidigt att ha en nidblödning då va? Testade för 2 dagar sen men såklart minus! Alldeles för tidigt insåg jag ju sen... tänkte hålla mig till söndag. Sambon kommentera mina "svällda" bröst som är ömma, gasig mage, bajsar mkt? Och är så fruktansvärt trött och grinig... känns som att jag är gravid men kroppen kan ju verkligen luras ibland.

• Kayaaaa

och där kom en blödning....mensen.... vad det nu är :(
    om det inte är mensen - kan man få en blödning såhär nära inpå mensen fast man är gravid??

• hundenhubbe

Fick nu på kvällen krampliknande smärta i området vid båda äggstockarna och livmodern. Sådär så man vill vika sig men de känns som typ... en fis på tvären? Svårt att förklara! Ingen som helst tecken på mens. Bim - 2

• hundenhubbe

Fick dessutom vita flytningar i samband med dessa. Typ som börjar har ägglossning. Krampen har inte släppte än men lindras då jag ligger ner. Så gasig i magen också... kroppen är skum nu

• zeldur
    hundenhubbe skrev 2018-11-09 12:22:13 följande:

Hejsan!

Välkommen! Vad var det för test du tog? Vanligt eller testa tidigt? Vilken tid på dagen? Håller tummarna för dig!
    Kayaaaa skrev 2018-11-09 15:40:31 följande:

och där kom en blödning....mensen.... vad det nu är :(
    om det inte är mensen - kan man få en blödning såhär nära inpå mensen fast man är gravid??

Blödningar kan man ha under hela graviditeten, så det behöver ju inte betyda att du inte är gravid. Men hur brukar din mens vara? Väldigt regelbunden? Då känns det ju snarare som att detta är ett tecken på att något ovanligt händer i kroppen :) 
  • hundenhubbe
    zeldur skrev 2018-11-09 23:03:58 följande:

Välkommen! Vad var det för test du tog? Vanligt eller testa tidigt? Vilken tid på dagen? Håller tummarna för dig!Blödningar kan man ha under hela graviditeten, så det behöver ju inte betyda att du inte är gravid. Men hur brukar din mens vara? Väldigt regelbunden? Då känns det ju snarare som att detta är ett tecken på att något ovanligt händer i kroppen :) 

Jag tog ett av apotekets egna som det dessutom står att man tidigast kan testa på mensdagen så dumt av mig! Var lite för ivrig. Tog dessutom inte ens morgonen utan 3 h efter jag kissat... är tyvärr hos svärföräldrarna över helgen så kan inte ta fören på måndag morgon bil +1! Vill ju ta typ nu... sist plussa jag enbart med digitala först och hade sopnegativt på andra. Tack så mkt detsamma!
  • zeldur
    hundenhubbe skrev 2018-11-09 23:12:34 följande:
    Jag tog ett av apotekets egna som det dessutom står att man tidigast kan testa på mensdagen så dumt av mig! Var lite för ivrig. Tog dessutom inte ens morgonen utan 3 h efter jag kissat... är tyvärr hos svärföräldrarna över helgen så kan inte ta fören på måndag morgon bil +1! Vill ju ta typ nu... sist plussa jag enbart med digitala först och hade sopnegativt på andra. Tack så mkt detsamma!
    Haha jag förstår dig! Jag köpte ett testa tidigt test idag, fast jag hade sagt att jag inte skulle...... Gick förbi apoteket på väg till ICA och kunde inte låta bli.... Ska försöka att inte använda det imorgon bitti utan vänta några dagar till, haha :)
  • hundenhubbe
    zeldur skrev 2018-11-09 23:19:46 följande:

Haha jag förstår dig! Jag köpte ett testa tidigt test idag, fast jag hade sagt att jag inte skulle...... Gick förbi apoteket på väg till ICA och kunde inte låta bli.... Ska försöka att inte använda det imorgon bitti utan vänta några dagar till, haha :)

Åh vad spännande ändå! Dom kan ju iaf ha en chans att visa tidigare, haha! Får väl se på måndag om inte mensen kommer innan dess då! Krampen har släppt nu. Känner mig precis som vid ägglossning i magen. Mkt flytningar, gasig och uppblåst... Men den här ju varit! Får se vad de blir utav dehär!
Svar på tråden BIM November18