• 19SandraJ87

BIM November18

Startar en ny november tråd då jag tycker den andra är lite för stor :)

Är 31 år och sambo sen 4 år och vi är inne på 4 försöket att få ett syskon till vår dotter på 2 år.

ÄL har precis varit här nån gång mellan måndag-onsdag, och vi har lyckats mysa till det varannan dag sen i torsdags förra veckan så tycker det kan ta sig den här månaden :)

Så nu går man bara och väntar otåligt ännu en gång och bara hoppas att det inte kommer någon mens!

• Svar på tråden BIM November18
  • 19SandraJ87
    setfire skrev 2018-11-04 20:16:36 följande:

Hänger på här istället, vet inte om jag hinner få bim i november då mitt missfall inte har blödit ut än. Plussade i oktober men hann vara gravid knappt två veckor, missfall i vecka 6. Tänkte börja på när blödningen avtagit, lika bra att fortsätta som vanligt men kroppen kan ju bli lite käpp efter ett missfall.

Hej!

Beklagar verkligen ditt missfall <3<3

Hoppas du slutar blöda snart, och att det inte blir alltför knasigt i kroppen efteråt :)
  • Hakunamatataa
    setfire skrev 2018-11-04 20:16:36 följande:

Hänger på här istället, vet inte om jag hinner få bim i november då mitt missfall inte har blödit ut än. Plussade i oktober men hann vara gravid knappt två veckor, missfall i vecka 6. Tänkte börja på när blödningen avtagit, lika bra att fortsätta som vanligt men kroppen kan ju bli lite käpp efter ett missfall.

Tråkigt att höra om ditt missfall :( men jaa det är bara att vänta ut blödningen och så får ni köra igång igen :)
  • 19SandraJ87

Idag är dagen M här, än så länge ingen mens i alla fall! Och vet inte redigt vad jag ska tro! Känns inte som det brukar vid mens, och magen har inte sagt f*ck you än. Ingen tillstymmelse till blod när jag torkar mig heller, hoppet kanske kommer tillbaka lite grann! Är gasig, uppblåst, brösten ömmar lite grann och världens mensvärk som kommer och går...

Bara vänta och se, men med min otur kommer det väl en syndaflod när jag är ute och kör eller nåt då jag jobbar idag :/

• Hakunamatataa
    19SandraJ87 skrev 2018-11-06 07:38:42 följande:

Idag är dagen M här, än så länge ingen mens i alla fall! Och vet inte redigt vad jag ska tro! Känns inte som det brukar vid mens, och magen har inte sagt f*ck you än. Ingen tillstymmelse till blod när jag torkar mig heller, hoppet kanske kommer tillbaka lite grann! Är gasig, uppblåst, brösten ömmar lite grann och världens mensvärk som kommer och går...

Bara vänta och se, men med min otur kommer det väl en syndaflod när jag är ute och kör eller nåt då jag jobbar idag :/

Känn ingen hopplöshet än, det finns ju en chans :) Jag håller tummarna för att mensen inte dyker upp!
  • 19SandraJ87
    Hakunamatataa skrev 2018-11-06 10:08:30 följande:

Känn ingen hopplöshet än, det finns ju en chans :) Jag håller tummarna för att mensen inte dyker upp!

Försöker att tänka positivt :)

Men snällt av dig att hålla tummarna, det kanske behövs :)

En kusin till mig berättade igår att de ska få ett barn till i maj, så det hjälper ju inte min längtan direkt...

Hur känns det för din del? Är iofs ett tag kvar till BIM, men kanske känner nåt ändå :)
  • Hakunamatataa
    19SandraJ87 skrev 2018-11-06 10:23:51 följande:

Försöker att tänka positivt :)

Men snällt av dig att hålla tummarna, det kanske behövs :)

En kusin till mig berättade igår att de ska få ett barn till i maj, så det hjälper ju inte min längtan direkt...

Hur känns det för din del? Är iofs ett tag kvar till BIM, men kanske känner nåt ändå :)

Det gör du helt rätt i!:) Åh.. förstår att det gör längtan ännu större. Min bästa vän försöker också bli gravid nu och jag är så rädd för att jag ska bli stressad om hon plussar före mig.

Nä jag känner ingenting, 10 dagar kva till BIM och det känns verkligen som en evighet. Har aldrig någonsin känt att tiden går så långsamt som nu haha.
  • 19SandraJ87
    Hakunamatataa skrev 2018-11-06 11:23:46 följande:

Det gör du helt rätt i!:) Åh.. förstår att det gör längtan ännu större. Min bästa vän försöker också bli gravid nu och jag är så rädd för att jag ska bli stressad om hon plussar före mig.

Nä jag känner ingenting, 10 dagar kva till BIM och det känns verkligen som en evighet. Har aldrig någonsin känt att tiden går så långsamt som nu haha.

Vad roligt om ni lyckas bli gravida samma månad :) Men du får försöka och slappna av även om ho lyckas före dig <3 Så småningom så lyckas det <3

Tiden kan gå otroligt långsamt när man väntar på att få se om man är gravid. Är det bara vanlig mens hinner den ju aldrig sluta innan den börjar igen :)
  • 19SandraJ87

Mensen har inte kommit, så tog ett cb digital nu när jag kom hem från jobbet. Så klart visar testet negativt :(:( Så är väl bara och bryta ihop, vänta in mensen och ta nya tag nästa månad :(

• Hakunamatataa
    19SandraJ87 skrev 2018-11-06 15:54:41 följande:

Mensen har inte kommit, så tog ett cb digital nu när jag kom hem från jobbet. Så klart visar testet negativt :(:( Så är väl bara och bryta ihop, vänta in mensen och ta nya tag nästa månad :(

Men åh :( är BIM idag eller imorgon? Så länge mensen inte har kommit så finns det ju en chans!!
  • Solrosen29
    19SandraJ87 skrev 2018-11-06 15:54:41 följande:

Va tråkigt :( När har/hade du BIM?

Är lite samma sak för mig. BIM +4 idag. Negativa test, ingen mens. Kom lite ljuuuuusrosa när jag torkade mig i går kväll men ingenting under hela dagen idag. Lite små mensvärk då och då och pirrningar i livmodern. Så kommer förhoppningsvis snart.
Svar på tråden BIM November18