• 19SandraJ87

BIM November18

Startar en ny november tråd då jag tycker den andra är lite för stor :)

Är 31 år och sambo sen 4 år och vi är inne på 4 försöket att få ett syskon till vår dotter på 2 år.

ÄL har precis varit här nån gång mellan måndag-onsdag, och vi har lyckats mysa till det varannan dag sen i torsdags förra veckan så tycker det kan ta sig den här månaden :)

Så nu går man bara och väntar otåligt ännu en gång och bara hoppas att det inte kommer någon mens!

• Svar på tråden BIM November18
  • zeldur
    Hakunamatataa skrev 2018-11-06 11:23:46 följande:
    Det gör du helt rätt i!:) Åh.. förstår att det gör längtan ännu större. Min bästa vän försöker också bli gravid nu och jag är så rädd för att jag ska bli stressad om hon plussar före mig.

Nä jag känner ingenting, 10 dagar kva till BIM och det känns verkligen som en evighet. Har aldrig någonsin känt att tiden går så långsamt som nu haha.
    Åh, samma dag som jag! Visst går tiden sååå långsamt? Jag funderar på att köpa ett sånt där testa tidigt test, men jag vet inte.... Det är så stor risk att det visar fel ändå, och då kommer jag bara känna mig så snopen. Nej, jag får vackert vänta till BIM! Ska du testa tidigt?

Mysigt att ha barn samtidigt som bästis dock! Men förstår om det blir lite typ rivalitet också, och det är ju jobbigt....
    Liit skrev 2018-11-07 09:00:29 följande:

Jag fick också ett missfall och slutade blöda i söndags. Aldrig fått förut, så har varit lite förvirrad kring hur jag ska hantera det. Men nu känns allt bra både psykiskt och fysiskt så vi har bestämt oss för att inte vänta utan köra på. Ska köpa ägglossningstest för att se när/om den kommer igång snart. ?? Längtan är ju olidlig. Känner mig så otålig!

Usch, jag beklagar! Vet du hur lång tid det brukar ta innan ägglossningen kommer igång igen? Eller ja, det vet du ju kanske inte när det inte hänt förut... 
    19SandraJ87 skrev 2018-11-07 21:08:54 följande:
    Jag vågar inte hoppas på det, utan syndafloden kommer nog snart :/

Sånt är bebisverkstaden, man oroar sig fram till bebisen kommer och när den väl kommer så börjar man oroa sig för andra saker *skrattar*
    Haha, ja det är alltid något att oroa sig för! Nåja, hoppas det inte blir mer (nidblödning?) eller att det sätter igång ordentligt nu, så du slipper undra mer! Var det första försöket? (det kanske står tidigare i tråden, men jag har inte läst allt)
  • 19SandraJ87

Ja det hoppas jag med :) Tänkte skulle utmana ödet lite, så struntade i menskoppen ikväll och kör på binda för då lär det ju sätta igång :D

Nej vi är på 4e försöket, så inte speciellt länge egentligen :)

• zeldur
    19SandraJ87 skrev 2018-11-07 22:02:05 följande:

Ja det hoppas jag med :) Tänkte skulle utmana ödet lite, så struntade i menskoppen ikväll och kör på binda för då lär det ju sätta igång :D

Nej vi är på 4e försöket, så inte speciellt länge egentligen :)

Nej, det är ju inte alls mycket egentligen! Synd bara att de där försöken bara kommer en gång i månaden, haha Tungan ute
  • Kayaaaa

Hej där!

Här är man lite osäker på exakt BIM. Har såå många symptom och känner verkligen att jag är gravid, men när det inte var planerat så har jag ingen koll på datum förutom att jag ska ha BIM inom 6 dagar som mest. Testat två ggr redan (extremt otålig) båda ggrna neg. Testade på nytt tidigare ikväll och både jag och sambon tycks se ett vääääldigt svagt streck men törs inte lita på det förrän vi ser ett tydligt positivt.

Vi har båda viljat ha barn men inte riktigt vågat oss på att försöka efter ett missfall i juli. Tog väldigt hårt på oss båda.

Jag har en son på 6 år som så gärna vill bli storebror????håller tummar och tår att jag är gravid nu!!!

• 19SandraJ87
    zeldur skrev 2018-11-07 23:31:27 följande:

Nej, det är ju inte alls mycket egentligen! Synd bara att de där försöken bara kommer en gång i månaden, haha 

Nej det är det inte, men det kommer när det kommer :)

Ska försöka och inte tänka på ÄL och sånt längre utan bara köra på och så händer det när det gör :)
  • zeldur
    Kayaaaa skrev 2018-11-08 00:05:42 följande:

Hej där!

Här är man lite osäker på exakt BIM. Har såå många symptom och känner verkligen att jag är gravid, men när det inte var planerat så har jag ingen koll på datum förutom att jag ska ha BIM inom 6 dagar som mest. Testat två ggr redan (extremt otålig) båda ggrna neg. Testade på nytt tidigare ikväll och både jag och sambon tycks se ett vääääldigt svagt streck men törs inte lita på det förrän vi ser ett tydligt positivt.

Vi har båda viljat ha barn men inte riktigt vågat oss på att försöka efter ett missfall i juli. Tog väldigt hårt på oss båda.

Jag har en son på 6 år som så gärna vill bli storebror????håller tummar och tår att jag är gravid nu!!!

Hej hej! Vilken typ av test använde du? Testa tidigt eller vanliga? Håller tummarna för dig!
    19SandraJ87 skrev 2018-11-08 07:09:46 följande:

Ska försöka och inte tänka på ÄL och sånt längre utan bara köra på och så händer det när det gör :)
    Det är ju säkert skönare. Jag har lite svårt att inte ha koll på min ägglossning då jag känner den varje månad. Men du känner inte av den?

• 19SandraJ87
    zeldur skrev 2018-11-08 14:20:52 följande:

Hej hej! Vilken typ av test använde du? Testa tidigt eller vanliga? Håller tummarna för dig!Det är ju säkert skönare. Jag har lite svårt att inte ha koll på min ägglossning då jag känner den varje månad. Men du känner inte av den?

Ibland känner jag av den, men emellanåt tänker jag inte ens på det...
  • Hakunamatataa
    zeldur skrev 2018-11-07 21:39:20 följande:

Åh, samma dag som jag! Visst går tiden sååå långsamt? Jag funderar på att köpa ett sånt där testa tidigt test, men jag vet inte.... Det är så stor risk att det visar fel ändå, och då kommer jag bara känna mig så snopen. Nej, jag får vackert vänta till BIM! Ska du testa tidigt?

Mysigt att ha barn samtidigt som bästis dock! Men förstår om det blir lite typ rivalitet också, och det är ju jobbigt....Usch, jag beklagar! Vet du hur lång tid det brukar ta innan ägglossningen kommer igång igen? Eller ja, det vet du ju kanske inte när det inte hänt förut... Haha, ja det är alltid något att oroa sig för! Nåja, hoppas det inte blir mer (nidblödning?) eller att det sätter igång ordentligt nu, så du slipper undra mer! Var det första försöket? (det kanske står tidigare i tråden, men jag har inte läst allt)

Åh har du också BIM den 16e? Haha vad kul! Hoppas att någon av oss plussar <3 Jaaa tiden går riktigt långsamt.. jag kommer nog inte ta ett testa tidigt, känns så osäkert eftersom ett negativt test ändå kan va positivt sen så jag skippar nog det :) Men det känns som att min mens redan är på väg?? Har typ mellanblödningar, eller rosa flytningsr och det brukar jg aldrig ha egentligen men det kanske är pga missfallet i september.. fattar ingenting. :/
  • Kayaaaa
    zeldur skrev 2018-11-08 14:20:52 följande:
    Hej hej! Vilken typ av test använde du? Testa tidigt eller vanliga? Håller tummarna för dig!
    19SandraJ87 skrev 2018-11-08 07:09:46 följande:

Det är ju säkert skönare. Jag har lite svårt att inte ha koll på min ägglossning då jag känner den varje månad. Men du känner inte av den?
    Jag använde både vanliga och clear blues 6 dagar före mens sticka. 
    Jag tror att det är för tidigt, med sonen plussade jag i v5 och missfallet v6
  • Kayaaaa

Vilket grav.test tycker ni är bäst??
    Jag har en clear blue digital antal veckor som jag tänkte testa med inom ett par dagar. Är dom bra?

Svar på tråden BIM November18