• 19SandraJ87

BIM November18

Startar en ny november tråd då jag tycker den andra är lite för stor :)

Är 31 år och sambo sen 4 år och vi är inne på 4 försöket att få ett syskon till vår dotter på 2 år.

ÄL har precis varit här nån gång mellan måndag-onsdag, och vi har lyckats mysa till det varannan dag sen i torsdags förra veckan så tycker det kan ta sig den här månaden :)

Så nu går man bara och väntar otåligt ännu en gång och bara hoppas att det inte kommer någon mens!

• Svar på tråden BIM November18
  • 19SandraJ87
    Solrosen29 skrev 2018-11-03 11:07:02 följande:

Haha förstår om ni inte ser :P

Ser knappt själv, känns som ett sånt där spökstreck. Får testa imorgon igen. Ingen mens ännu.

Då finns det ju hopp i alla fall :)
  • 19SandraJ87
    närkommertrean skrev 2018-10-30 04:48:22 följande:

Jag har precis fått ett svagt men tydligt plus med predictor early två dagar innan bim! :) Så idag blir det en tur till apoteket för att hämta ut hormoner som förhoppningsvis hjälper till att hålla kvar det lilla livet den här gången.

Hur går det för dig?<3
  • närkommertrean
    19SandraJ87 skrev 2018-11-03 14:03:41 följande:

Hur går det för dig?<3

Det går bra än så länge. :) Jag hade bim i torsdags och plussade på vanligt test då och idag var det starkare. Imorgon tänkte jag ta ett digitalt med veckoindikator. Jag har börjat med hormoner morgon och kväll för att minska risken för mf. Inga blödningar än så länge! Är i v 5 enligt senaste mens och har bf 12 juli. När jag är i v 8 ska jag få komma på tidigt ul hos min gyn. Längtar till dess! ?
  • 19SandraJ87
    närkommertrean skrev 2018-11-03 15:03:40 följande:

Det går bra än så länge. :) Jag hade bim i torsdags och plussade på vanligt test då och idag var det starkare. Imorgon tänkte jag ta ett digitalt med veckoindikator. Jag har börjat med hormoner morgon och kväll för att minska risken för mf. Inga blödningar än så länge! Är i v 5 enligt senaste mens och har bf 12 juli. När jag är i v 8 ska jag få komma på tidigt ul hos min gyn. Längtar till dess! ?

Vad roligt att höra :) Skönt att det finns lite hjälp att få!

Mysigt, hoppas tiden går fort tills dess <3
  • Hakunamatataa

Heej!

Jag följs gärna åt här också om jag får :) Jag är 28 och min man 30 och vi har precis börjat försöka, hade ÄL i fredags och BIM 16/11. Fick ett missfall i v 7 i mitten på september, det var en oväntad graviditet men det fick oss att vilja försöka. Har haft en mens emellan men är osäker på hur min cykel är nu, allt känns inte helt hundra. Men men, jag hoppas iaf på ett plus snart igen :))

• Emeliesh

Hakar på här!

Har inte riktigt koll på min cykel men hade mensens första dag 4/10. Fick den 18/10 lite blod på pappret vid toabesök men thats it. Samlag skedde regelbundet den veckan.

Igår tog jag både grav och äl test för att se vad som står på. Äl gav direkt starkt utslag (aldrig fått så starkt) och även en svag rosa linje på gravtest.

Gjorde samma tester idag med morgonurin. Svaret på ältestet var desamma som kvällen innan, direkt starkt. Och gravtest såg ut så här (se bild) jag ser ju två streck klart och tydligt men är det positivt?

Blev ivrig och testade med ett cb som ska bli plus nu på em men då hade jag druckit och allt man ska undvika men såg där svaaaagt blå linje men nästan så jag blir tokig om det stämmer.

Så, hur tolkar jag detta?

• Ellie90
    Emeliesh skrev 2018-11-03 17:04:30 följande:

Hakar på här!

Har inte riktigt koll på min cykel men hade mensens första dag 4/10. Fick den 18/10 lite blod på pappret vid toabesök men thats it. Samlag skedde regelbundet den veckan.

Igår tog jag både grav och äl test för att se vad som står på. Äl gav direkt starkt utslag (aldrig fått så starkt) och även en svag rosa linje på gravtest.

Gjorde samma tester idag med morgonurin. Svaret på ältestet var desamma som kvällen innan, direkt starkt. Och gravtest såg ut så här (se bild) jag ser ju två streck klart och tydligt men är det positivt?

Blev ivrig och testade med ett cb som ska bli plus nu på em men då hade jag druckit och allt man ska undvika men såg där svaaaagt blå linje men nästan så jag blir tokig om det stämmer.

Så, hur tolkar jag detta?

Det är svårt att se svaga streck på bild, någon annan kanske kan säga om den ser. Men ta ett nytt om ett par dagar så borde det vara helt tydligt om det är plus :) annars cb digital ska väl vara bra!
  • 19SandraJ87
    Emeliesh skrev 2018-11-03 18:31:23 följande:

Kanske syns tydligare?

Ja ett streck där ser man ju tydligt tycker jag :)
Svar på tråden BIM November18