• 19SandraJ87

BIM November18

Startar en ny november tråd då jag tycker den andra är lite för stor :)

Är 31 år och sambo sen 4 år och vi är inne på 4 försöket att få ett syskon till vår dotter på 2 år.

ÄL har precis varit här nån gång mellan måndag-onsdag, och vi har lyckats mysa till det varannan dag sen i torsdags förra veckan så tycker det kan ta sig den här månaden :)

Så nu går man bara och väntar otåligt ännu en gång och bara hoppas att det inte kommer någon mens!

• Svar på tråden BIM November18
  • närkommertrean

Hej. Jag är också 31 år och försöker få till ett syskon. Mina barn är 5 och 2 år. Vi är inne på 8:e försöket efter ett tidigt mf i april. Jag hade äl i fredags och har bim om en vecka, den 1 november alltså. Jag har dock redan bestämt mig för att testa den 31 oktober eftersom jag reser bort på onsdag kväll och är borta till på söndag. Vill veta om jag är gravid då! Då är jag på äl+12 och jag har fått positivt när jag testat på äl+11 alla mina fyra tidigare graviditeter. Självklart hoppas jag att mensen inte kommer men efter åtta försök (de andra gångerna har jag blivit gravid på max tre försök) så börjar jag tappa hoppet. Varför skulle det bli nåt det här försöket när det inte blivit nåt de 7 tidigare försöken liksom?

• 19SandraJ87
    närkommertrean skrev 2018-10-25 06:33:18 följande:

Hej. Jag är också 31 år och försöker få till ett syskon. Mina barn är 5 och 2 år. Vi är inne på 8:e försöket efter ett tidigt mf i april. Jag hade äl i fredags och har bim om en vecka, den 1 november alltså. Jag har dock redan bestämt mig för att testa den 31 oktober eftersom jag reser bort på onsdag kväll och är borta till på söndag. Vill veta om jag är gravid då! Då är jag på äl+12 och jag har fått positivt när jag testat på äl+11 alla mina fyra tidigare graviditeter. Självklart hoppas jag att mensen inte kommer men efter åtta försök (de andra gångerna har jag blivit gravid på max tre försök) så börjar jag tappa hoppet. Varför skulle det bli nåt det här försöket när det inte blivit nåt de 7 tidigare försöken liksom?

Beklagar verkligen ert mf <3 Förstår att det är svårt men försök och tänka positivt, hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp <3

Håller tummarna att du får ett plus den här månaden! Lyckos dig att plussa så tidigt, förra gången så plussade jag jättesvagt på BIM, så får nog snällt försöka vänta till 6/11 då min bim är...
  • närkommertrean
    19SandraJ87 skrev 2018-10-25 07:39:25 följande:

Beklagar verkligen ert mf <3 Förstår att det är svårt men försök och tänka positivt, hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp <3

Håller tummarna att du får ett plus den här månaden! Lyckos dig att plussa så tidigt, förra gången så plussade jag jättesvagt på BIM, så får nog snällt försöka vänta till 6/11 då min bim är...

Tack! Jo jag vet men det blir verkligen svårare för varje månad. Håller tummarna för er också!
  • 19SandraJ87
    närkommertrean skrev 2018-10-25 15:59:47 följande:

Tack! Jo jag vet men det blir verkligen svårare för varje månad. Håller tummarna för er också!

Jag kan tänka mig det <3 Räcker med ett för mig, hoppas jag inte behöver uppleva det igen!
  • närkommertrean
    19SandraJ87 skrev 2018-10-25 18:10:04 följande:

Jag kan tänka mig det <3 Räcker med ett för mig, hoppas jag inte behöver uppleva det igen!

Det hoppas jag med! Det kommer säkert gå bra! <3
  • Ellie90

Hej! Jag hakar på här! Vi försöker få till ett fjärde barn. Jag är 27år och min man 30. våra barn är 6, snart 5 och en 8månaders. Hade ägglossning i måndags.

Tog ett halvår att få till trean, nu är vi inne på tredje försöket med barn fyra. Hade tidigt missfall för två månader sedan, smörjer nu med progesterall och hoppas på plus som håller sig denna gång! :)

• Ellie90
    närkommertrean skrev 2018-10-25 06:33:18 följande:

Beklagar ? förstår frustrationen, vi fick ettan på första försöket och tvåan på andra. Trean var lurig... jag hade gett upp när jag äntligen plussade. Hade hunnit testa alla kurer då!
  • 19SandraJ87
    Ellie90 skrev 2018-10-25 19:46:38 följande:

Hej! Jag hakar på här! Vi försöker få till ett fjärde barn. Jag är 27år och min man 30. våra barn är 6, snart 5 och en 8månaders. Hade ägglossning i måndags.

Tog ett halvår att få till trean, nu är vi inne på tredje försöket med barn fyra. Hade tidigt missfall för två månader sedan, smörjer nu med progesterall och hoppas på plus som håller sig denna gång! :)

Då har vi i närheten av varandra :) Håller tummarna att ni får ett plus :)
  • närkommertrean
    Ellie90 skrev 2018-10-25 19:50:48 följande:

Beklagar ? förstår frustrationen, vi fick ettan på första försöket och tvåan på andra. Trean var lurig... jag hade gett upp när jag äntligen plussade. Hade hunnit testa alla kurer då!

Man är ju lite dum som ställer in sig på att det ska gå lätt bara för att det gjort det innan. Min första kom också på första försöket, andra på tredje (mf v 7), tredje på andra försöket efter mf och fjärde var inget försök alls utan en hoppsan som blev till när jag fick äl fyra dagar tidigare än jag brukar! Så den säkra dagen vi körde utan kondom var inte så säker, haha! Men det slutade som sagt också med mf i v 7.

Sedan jag fick tillbaka mensen efter mitt andra barn har jag börjat få mellanblödningar. Mellan 3 och 9 dagar efter äl får jag bruna flytningar som sedan ökar tills mensen drar igång. Det innebär att jag i de flesta cykler blöder fler dagar än jag är blödningsfri. Sjukt irriterande! Sedan senaste mf har vi aktivt försökt bli gravida och då har mellanblödningarna bara blivit värre. De senaste månaderna har jag börjat blöda färskt blod på äl+7, alltså rätt mycket så det droppat och trosskydd har varit för litet. Efter äl+7 har blödningen minskat lite men det har ändå varit svårt att avgöra när mellanblödningen gått över till mens. :/ Jag har varit hos två gynekologer och gjort både cellprov och flera vaginala ul. Allt ser bra ut. "Perfekta förhållanden för en graviditet" enligt en av dem... Den andra träffade jag för ungefär 1,5 vecka sedan. Hon tycker det är märkligt att jag har de här blödningarna när alla ul och prover ser bra ut. Hon kunde dock se att jag hade en stor äggblåsa som hon var övertygad om skulle släppa så vi har haft sex varannan dag sedan dess på hennes inrådan. :) Jag använder både äl-test, tempar och känner av äl så jag är 99% säker på att jag hade äl i fredags. Imorgon är jag på äl+7 igen så jag tar med en binda till jobbet för säkerhets skull men hoppas såklart att jag slipper använda den. Om/när jag väl blir gravid har hon även skrivit ut medicin som ska hjälpa kroppen att behålla graviditeten, med tanke på att jag har två mf i bagaget och nu de här blödningarna. Så nu hoppas jag verkligen att mellanblödningarna håller sig borta, att jag får ett plus på onsdag och att medicinen funkar så att vi får vår efterlängtade trea! <3
  • Mathilda1

Hoppar också in här, skönt med en lite mindre grupp!

Jag och min sambo fyller snart 26, respektive 28 år och vi har varit tillsammans i ca 4 år.

Jag slutade med p-piller för lite mer än 3 veckor, hade ÄL 21/10 (enligt appen Flo..) Blev mys hela den helgen Väntar nu helt enkelt spänt på vad som komma skall. Men som sagt, det var första försöket och vi tar det lite som det kommer då vi båda inte känner någon större stress eller press över det hela. (Även om jag skulle vilja att det tog sig så fort som möjligt!! Hihi)

Svar på tråden BIM November18