Ellie90 skrev 2018-10-25 19:50:48 följande:
Beklagar ? förstår frustrationen, vi fick ettan på första försöket och tvåan på andra. Trean var lurig... jag hade gett upp när jag äntligen plussade. Hade hunnit testa alla kurer då!
Man är ju lite dum som ställer in sig på att det ska gå lätt bara för att det gjort det innan. Min första kom också på första försöket, andra på tredje (mf v 7), tredje på andra försöket efter mf och fjärde var inget försök alls utan en hoppsan som blev till när jag fick äl fyra dagar tidigare än jag brukar! Så den säkra dagen vi körde utan kondom var inte så säker, haha! Men det slutade som sagt också med mf i v 7.
Sedan jag fick tillbaka mensen efter mitt andra barn har jag börjat få mellanblödningar. Mellan 3 och 9 dagar efter äl får jag bruna flytningar som sedan ökar tills mensen drar igång. Det innebär att jag i de flesta cykler blöder fler dagar än jag är blödningsfri. Sjukt irriterande! Sedan senaste mf har vi aktivt försökt bli gravida och då har mellanblödningarna bara blivit värre. De senaste månaderna har jag börjat blöda färskt blod på äl+7, alltså rätt mycket så det droppat och trosskydd har varit för litet. Efter äl+7 har blödningen minskat lite men det har ändå varit svårt att avgöra när mellanblödningen gått över till mens. :/ Jag har varit hos två gynekologer och gjort både cellprov och flera vaginala ul. Allt ser bra ut. "Perfekta förhållanden för en graviditet" enligt en av dem... Den andra träffade jag för ungefär 1,5 vecka sedan. Hon tycker det är märkligt att jag har de här blödningarna när alla ul och prover ser bra ut. Hon kunde dock se att jag hade en stor äggblåsa som hon var övertygad om skulle släppa så vi har haft sex varannan dag sedan dess på hennes inrådan. :) Jag använder både äl-test, tempar och känner av äl så jag är 99% säker på att jag hade äl i fredags. Imorgon är jag på äl+7 igen så jag tar med en binda till jobbet för säkerhets skull men hoppas såklart att jag slipper använda den. Om/när jag väl blir gravid har hon även skrivit ut medicin som ska hjälpa kroppen att behålla graviditeten, med tanke på att jag har två mf i bagaget och nu de här blödningarna. Så nu hoppas jag verkligen att mellanblödningarna håller sig borta, att jag får ett plus på onsdag och att medicinen funkar så att vi får vår efterlängtade trea! <3