• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • Anonym (Mia)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:50:20 följande:

Precis! Att man är incel innebär alltså inte nödvändigtvis att man är social inkompetent, har grava problem eller är missanpassad, det innebär bara att man har svårt att träffa någon. Man kan alltså fungera utmärkt i ett förhållande och vara världens bästa människa men ändå incel. 

Ironisk nog är det här förmodligen skälet till varför egocentriska arslen inte har svårt att träffa nån, de bryr sig inte lika mycket och blir alltså inte nervösa på samma sätt och det gör att de framstår som självsäkrare och lyckas därför med raggandet.  

Det är just sådana här föreställningar som man kan jobba med, att män inte skall behöva vara självsäkra för att vara attraktiva. Inte minst kvinnor skulle vinna på det. 

Snälla du, tror du att man ändrar utan vidare vad man tycker är attraktivt? Det är biologi det handlar om.

Du kan lika gärna be incels träna på att tända på män för då har de förmodligen större chans.
  • AndreaBD
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:45:22 följande:
    Nej det är det inte, sex fyller en social funktion också, det är därför människan har dold ovulation och det är därför även homosexualitet fyller en funktion. 
    Det är inte den enda funktionen som homosexualitet har. Det har också tidigare haft funktionen att de var individer som kunde hjälpa andra med sina barn då de själva inte hade några. Barnvakt och avlösare - det låter konstigt, men det lär ha varit så förr i tiden. Även hos djur.

Och jag hävdar att det skulle fungera lika bra att få närhet av mer vänskapliga relationer och sköta den sexuella delen själv, och att bekräftelse inte är så himla viktigt. Det beror ju också lite på vad man prioriterar i livet.

• Anonym (anonym)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:50:20 följande:
    Precis! Att man är incel innebär alltså inte nödvändigtvis att man är social inkompetent, har grava problem eller är missanpassad, det innebär bara att man har svårt att träffa någon. Man kan alltså fungera utmärkt i ett förhållande och vara världens bästa människa men ändå incel. 

Ironisk nog är det här förmodligen skälet till varför egocentriska arslen inte har svårt att träffa nån, de bryr sig inte lika mycket och blir alltså inte nervösa på samma sätt och det gör att de framstår som självsäkrare och lyckas därför med raggandet.  

Det är just sådana här föreställningar som man kan jobba med, att män inte skall behöva vara självsäkra för att vara attraktiva. Inte minst kvinnor skulle vinna på det. 
    Inte en enda på forum för incels visar ett enda tecken på att vara någotsånär normala. 
    De som dessutom påstår att mängder av välfungerande killar inte lyckas i relationer brukar för att bevisa detta länka till dessa forum med ofungerande killar.
    Jordan P pratar mycket om dessa killar som skyller på samhället, feminism osv. och säger mer eller mindre rätt ut att det är killarna som det är fel på och att de ska ta tag i sig själva
  • enmanmedskägg
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 12:54:05 följande:
    Den beskrivningen är en följd av att de enda incels som det skrivs om är de mest våldsamma eftersom det är de som säljer. Alana (en kvinna) som startade hela fenomenet ligger ju själv i den kategorin.... 

Men det är ju den typen av "incels" vi pratar om. Den andra kategorin, de som är snälla och inte våldsamma eller destruktiva mot andra och samhället, är ju inte en fara för någon annan, och ej heller vad denna tråd har handlat om någonstans. 

Vi behöver inte ens blanda in dem i diskussionen. Jag skapade tråden för att jag ville diskutera hur vi hanterar män som han i filmen i TS. Det är långt ifrån alla som polisen ens har möjlighet att upptäcka. 

Hur hanterar vi såna män när vi stöter på dem i vår vardag? Hur bemöter vi dem när det sipprar ut hat och misogyni? Sätter vi ner foten och stoppar dem tidigt innan de hinner gå för långt i deras snedvridna idévärld? 

• Anonym (Tvärtom)
    AndreaBD skrev 2018-11-15 12:56:55 följande:
    Det är inte den enda funktionen som homosexualitet har. Det har också tidigare haft funktionen att de var individer som kunde hjälpa andra med sina barn då de själva inte hade några. Barnvakt och avlösare - det låter konstigt, men det lär ha varit så förr i tiden. Även hos djur.

Och jag hävdar att det skulle fungera lika bra att få närhet av mer vänskapliga relationer och sköta den sexuella delen själv, och att bekräftelse inte är så himla viktigt. Det beror ju också lite på vad man prioriterar i livet.

Det här var något av det dummaste jag någonsin läst. Har du EN enda historisk källa, på att folk skulle ha lämnat sina barn till homosexuella män för avlastning? Att en del kvinnor som hamnade på sådana arbeten - barnsköterska, guvernant, skolfröken - kanske var HEMLIGT homosexuella är en annan sak. De ville inte gifta sig med män och att gifta sig med en kvinna gick inte, alltså var de tvungna att försörja sig själv på de arbeten som stod till buds på den tiden. Som guvernant eller barnsköterska i en familj fick de dessutom utlopp för lite av sin längtan efter egna barn och att tillhöra en familj. 
  • Anonym (÷)
    Anonym (Kurtan) skrev 2018-11-15 10:55:15 följande:

Varför ska män lösa alla kvinnans problem med sina känslor då?

Ge ett exempel på hur män tar det emotionella ansvaret.
  • Anonym (Kurtan)
    Anonym (÷) skrev 2018-11-15 15:12:49 följande:

Ge ett exempel på hur män tar det emotionella ansvaret.

I hela mitt liv har männen i min omgivning ställt upp på kvinnornas idéer för att bevara husfriden som det heter.

Det intressanta är hur den ena parten blir en bromskloss om den andra parten är ombytlig och impulsiv och känslosam. Det har inget med kön å göra. Det var det jag ville med min kommentar med tillhörande citat. Jag eftersöker nyansering i vad som skrevs. Blir fort sjukt svart eller vitt och polariserat annars.
  • Anonym (Sigrid)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2018-11-15 14:04:54 följande:
    Det här var något av det dummaste jag någonsin läst. Har du EN enda historisk källa, på att folk skulle ha lämnat sina barn till homosexuella män för avlastning? Att en del kvinnor som hamnade på sådana arbeten - barnsköterska, guvernant, skolfröken - kanske var HEMLIGT homosexuella är en annan sak. De ville inte gifta sig med män och att gifta sig med en kvinna gick inte, alltså var de tvungna att försörja sig själv på de arbeten som stod till buds på den tiden. Som guvernant eller barnsköterska i en familj fick de dessutom utlopp för lite av sin längtan efter egna barn och att tillhöra en familj. 
    Homosexualitet är lite av ett evolutionärt mysterium, men det som AndreaBD skriver stämmer faktiskt (även om det är en teori och även om du fyller på med din egen tolkning). Det handlar snarare om att homosexuella tar större ansvar för den övriga familjen i brist på egen avkomma, vilket ger familjen som helhet evolutionära fördelar (det är ju inte de homosexuella själva som förökar sig). Även i djurvärlden ger samkönade förhållanden evolutionära fördelar, exempelvis fåglar har större chans att föda upp sina ungar om de hjälps åt med ruvning och matning när det är brist på hanar. Självklart ska någon också befrukta äggen, men honorna behöver ju inte varsin hane till det.
  • Kermit1561
    Anonym (Mia) skrev 2018-11-15 12:56:22 följande:

Snälla du, tror du att man ändrar utan vidare vad man tycker är attraktivt? Det är biologi det handlar om.

Du kan lika gärna be incels träna på att tända på män för då har de förmodligen större chans.

Biologisk sett borde män rata promiskuösa kvinnor men trots det har de numera(!) inga problem att träffa män för fasta förhållande.
  • Kermit1561
    AndreaBD skrev 2018-11-15 12:56:55 följande:

Ja du hävdar det och så kanske det är för dig men det stämmer uppenbarligen inte för alla. Det är rätt arrogant att utge sig för att veta vad andra behöver eller inte behöver i bekräftelseform. Skulle du acceptera att nån talade om för dig att du inte behöver belräftelse från din partner tex och att du borde prioritera annat? Sex är en rätt stor och viktig drift som fyller många funktioner, att människor generellt sett inte skulle behöva bekräftelse på det området låter inte speciellt sannolikt. Det är ingen slump att sex genomsyrar mycket.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"