• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • Anonym (H)
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-13 10:55:14 följande:

Pga importen har vi världens högsta överskott på män.

Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.

Var det inte så att Svt kunde visa att sisådär 86 % av alla överfallsvåldtäkter begås av icke-Europeer.
  • Anonym (leonard)
    Anonym (Mia) skrev 2018-11-14 21:31:47 följande:
    Varför skulle de bli mindre bittra? Kvinnorna skulle knappast ragga på dem, eller hur?
    Jaha, väldigt vilka fördommar du har om incels då?!
  • EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-13 17:07:31 följande:
    Det tror inte jag heller, men för grupp 1 däremot skulle det göra skillnad om man faktiskt problematiserade kvinnors syn på män. För förändringen som man skulle behöva göra handlar ju inte om att tvinga kvinnor till sex eller att de skall vara schyssta utan om att göra samma sak med kvinnor som man har gjort med män de senaste 100 åren, dvs ifrågasätta deras syn på det motsatta könet. 

Kermit1561 skrev 2018-11-14 18:49:45 följande:
    Jag skrev om det redan i #74.....
    Kallar du det för lösning? *rofl*

Men vad bra.
    Med din idé på lösning så har du ju legitimerat RADIKALfeminismens syn.
    Samma dumma logik bakom din lösning som  RADIKALfeminismens lösning, att det skall vara okey att förtycka männen i några 100år bara för att kvinnan var förtyckt i några hundra år..

Eller med din idé på lösning, så skall svarta människor få ta vita som slavar, bara för att vita tog svarta som slavar för några hundra år sedan..

Verkligen "bra förslag på lösning". *inte*. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-14 23:17:03 följande:

Jaha, väldigt vilka fördommar du har om incels då?!

Det finns en anledning till att de är oskulder och anledningen är att kvinnor inte attraheras av dem. Och attraheras man inte av dem raggar man inte på dem. Svårt?
  • Anonym (Eh.. Va?)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-13 09:40:01 följande:

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

Jaha du.. Utan att ha forskat på ämnet så kommer här mina små funderingar:

1 Jag känner inte att jag någonsin träffat på någon sådan. Men ok jag förstår att sådana individer existerar!

2 Ordet eller begreppet incel känns dels sjukt uppförstorat, men också som nåt politiserat hittepå från nån diffus nyhögernivå?

Alltså gnäll från ungefär samma typ av människor som tycker att samhället blivit "pussiferat", att jämställdheten gått för långt och att Jordan B Peterson är den nye Messias eller nåt..

3 Har problemet med killar som inte får ligga alltid funnits?

Förr var väl landsbygden full av byfånar och original som bodde hemma hos sina änkemammor vid 40 års ålder?

4 "Hur ska vi hantera dessa jättebäbisar?" Eh.. måste vi det? Vad är problemet? Kan vi inte låta dem va som de är?

Söker de hjälp får väl vården guida dem vidare i vårdkedjan som för alla andra!
  • Anonym (Eh.. Va?)

Sen kan jag nu för diskussionens skull förtydliga att jag inte har nåt emot Jordan B Peterson som jag nyss nämnde. Håller väl med honom om det mesta han säger. Det lilla jag hört av honom dvs.

Finner inte hans åsikter särskilt kontroversiella. Snarare hans stil och framtoning. Han är ganska jobbig att lyssna på. Jobbig röst som f.n

Men människan kanske sitter på en del av "sanningen" om hur världen ser ut 2018, och inte på HELA sanningen om allting, och kanske inte borde tolkas som en slags guru? Sen har nog snubben nåt enstaka fel här och var också.. Men men..

En annan grej:

Även killar som får ligga begår vålds och sexualdåd!

• Anonym (Eh.. Va?)

Finns ju massor av människor som är arga på samhället

Måste vi ha en handlingsplan för alla ?

• poppa01
    enmanmedskägg skrev 2018-11-14 08:12:39 följande:

Sluta bygga halmgubbar, läs texten igen. 

Jag vill inte att du INTE ska få sex, jag säger att det inte är en rättighet.

grejen är att när man är nedstämd över ensamhet så påstår ju folk att man tror att man tror att det är en rättighet...vilket jag tex inte tror....jag försöker skilja på det där....jag kan vara nedstämd över ensamhet utan att tro att det är en rättighet att få ligga....man behöver inte hata kvinnor bara för att man är nedstämd över ensamhet...så är det personligen för mig iaf....
  • poppa01
    AndreaBD skrev 2018-11-14 12:50:55 följande:
    Du ser helt normal ut, inte ens konstiga proportioner eller så.
    nä jag är deformad, det ser man
  • Anonym (Mån det?)
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-13 10:55:14 följande:

Pga importen har vi världens högsta överskott på män.

Men skulle jag tala om för dig vilka som står bakom flertalet våldtäkter så skulle du kalla mig rasist.

Borde inte vara något problem i detta land, där det knulla till höger och vänster påjobbet och här och där, med alla kk och dejtingsidor, och 1nights. En brud med 100 olika liggs.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"