enmanmedskägg skrev 2018-11-13 09:40:01 följande:
Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga.
Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar.
Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/
Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället?
Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?
Jaha du.. Utan att ha forskat på ämnet så kommer här mina små funderingar:
1 Jag känner inte att jag någonsin träffat på någon sådan. Men ok jag förstår att sådana individer existerar!
2 Ordet eller begreppet incel känns dels sjukt uppförstorat, men också som nåt politiserat hittepå från nån diffus nyhögernivå?
Alltså gnäll från ungefär samma typ av människor som tycker att samhället blivit "pussiferat", att jämställdheten gått för långt och att Jordan B Peterson är den nye Messias eller nåt..
3 Har problemet med killar som inte får ligga alltid funnits?
Förr var väl landsbygden full av byfånar och original som bodde hemma hos sina änkemammor vid 40 års ålder?
4 "Hur ska vi hantera dessa jättebäbisar?" Eh.. måste vi det? Vad är problemet? Kan vi inte låta dem va som de är?
Söker de hjälp får väl vården guida dem vidare i vårdkedjan som för alla andra!