• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • Anonym (÷)
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-14 21:09:24 följande:

Kvinner borde bli bättre på att ragga o ta för sig! Då blir dessa män nog mindre bittra.

Varför ska kvinnor alltid lösa mäns problem med sina känslor?
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 22:38:34 följande:
    Varför blandar du in din mamma i det hela? Vad har hon med saken att göra?
    Jag har inte blandat in din mamma så lämna henne utanför. Jag är inte intresserad av att höra om din mamma i diskussionen.

Ja sexuell bekräftelse ja.
    Men det ar inte det du skrev.
    Låt mig fräscha upp ditt minne lite.

Fräschar upp ditt minne lite:
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:
    Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...
    (slut på uppfräschat av ditt minne)
    Man kan få intimitet, bekräftelse och närhet av sin kärlekspartner utan att ens behöva blanda in sex.

Bara för att du blankvägra att fatta att man kan få detta från sin partner (om man har någon), utan att knulla/sexa får stå för dig.

Fast de saknar ju en partner så hela ditt resonemang är irrelevant för den här frågan. 
    Men du bekräftade ju min tes ändå. Att du, liksom många andra män, verkar vara så otroligt fixerade vid att sex är det enda sättet man kan få närhet, intimitet och bekräftelse på.  Drömmer
    Som sagt sex är det enda som ger sexuell bekräftelse och det är det dem saknar. Att kvinnor har svårt att inse betydelsen av sex förstår jag eftersom sexuell bekräftelse är så mycket enklare att få för kvinnor. Är man rik är inte pengar nått problem heller... 
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 23:17:23 följande:
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 18:49:45 följande:
    Jag skrev om det redan i #74.....
    Kallar du det för lösning? *rofl*

Men vad bra.
    Med din idé på lösning så har du ju legitimerat RADIKALfeminismens syn.
    Samma dumma logik bakom din lösning som  RADIKALfeminismens lösning, att det skall vara okey att förtycka männen i några 100år bara för att kvinnan var förtyckt i några hundra år..

Eller med din idé på lösning, så skall svarta människor få ta vita som slavar, bara för att vita tog svarta som slavar för några hundra år sedan..

Verkligen "bra förslag på lösning". *inte*. 

Har du inget bättre än guilt by association och halmgubbar att komma med som argument? 

Läs lite historia, den här typen av förändringar har alltid pågått, lång innan det fanns nån feminism alls... 
  • Kermit1561
    Anonym (Mia) skrev 2018-11-14 23:36:36 följande:
    Det finns en anledning till att de är oskulder och anledningen är att kvinnor inte attraheras av dem. Och attraheras man inte av dem raggar man inte på dem. Svårt?
    Har du alls träffat nån incel?  Det finns en massa andra anledningar än brist på attraktion som anledning till att man blir incel. De jag har erfarenhet av har haft problem med själva raggandet, i övrigt har de varit normalt fungerande individer med kompisar, socialt liv etc. som folk har blivit attraherade av, de har bara sänt ut fel signaler när det gäller, blivit nervösa på ett sätt som tolkas som ointresse.  
  • Kermit1561
    Anonym (Eh.. Va?) skrev 2018-11-14 23:52:57 följande:
    Jaha du.. Utan att ha forskat på ämnet så kommer här mina små funderingar:

1 Jag känner inte att jag någonsin träffat på någon sådan. Men ok jag förstår att sådana individer existerar!

2 Ordet eller begreppet incel känns dels sjukt uppförstorat, men också som nåt politiserat hittepå från nån diffus nyhögernivå?

Alltså gnäll från ungefär samma typ av människor som tycker att samhället blivit "pussiferat", att jämställdheten gått för långt och att Jordan B Peterson är den nye Messias eller nåt..

3 Har problemet med killar som inte får ligga alltid funnits?

Förr var väl landsbygden full av byfånar och original som bodde hemma hos sina änkemammor vid 40 års ålder?

4 "Hur ska vi hantera dessa jättebäbisar?" Eh.. måste vi det? Vad är problemet? Kan vi inte låta dem va som de är?

Söker de hjälp får väl vården guida dem vidare i vårdkedjan som för alla andra!
    Att vi skall hjälpa dem är självklart om man är humanist eller bara har nån slags empati. Det här är människor som mår dåligt och då skall man naturligtvis försöka hjälpa dem om man kan. Frågan är väl snarare varför det är så kontroversiellt, vi hjälper folk som är arbetslösa, är deprimerade, bryter benet, etc. Varför skall just de här bli utan hjälp? 

Ja, de borde få hjälp i vårdkedjan, men det kräver ju att man faktiskt pratar om problemet så att det finns en medvetenhet om det, tas på allvar, att de som behöver hjälpen vet att de kan få hjälp och att det finns nån i vårdkedjan som kan hjälpa dem.  

Det här är egentligen inget konstigt eller radikalt, det är bara att det finns en inyggd fördomsfullhet och motvilja mot att hjälpa svaga män. Män skall ju vara starka... 
  • Anonym (Sigrid)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:25:39 följande:
    Har du alls träffat nån incel?  Det finns en massa andra anledningar än brist på attraktion som anledning till att man blir incel. De jag har erfarenhet av har haft problem med själva raggandet, i övrigt har de varit normalt fungerande individer med kompisar, socialt liv etc. som folk har blivit attraherade av, de har bara sänt ut fel signaler när det gäller, blivit nervösa på ett sätt som tolkas som ointresse.  
    Inte alla som lever i ofrivilligt celibat blir "incels", det är en helt egen kategori av manliga oskulder. Och tro mig, det är brist på attraktion, för ingen blir attraherad av en incel.

Googla "romance tips for incels" för ett sjukt bra videoklipp som sätter fingret på problematiken och ringar in fenomenet incel. Klippet ligger på twitter och jag vet inte hur man länkar eller bäddar in dit.
  • enmanmedskägg
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:34:01 följande:
    Att vi skall hjälpa dem är självklart om man är humanist eller bara har nån slags empati. Det här är människor som mår dåligt och då skall man naturligtvis försöka hjälpa dem om man kan. Frågan är väl snarare varför det är så kontroversiellt, vi hjälper folk som är arbetslösa, är deprimerade, bryter benet, etc. Varför skall just de här bli utan hjälp? 

Ja, de borde få hjälp i vårdkedjan, men det kräver ju att man faktiskt pratar om problemet så att det finns en medvetenhet om det, tas på allvar, att de som behöver hjälpen vet att de kan få hjälp och att det finns nån i vårdkedjan som kan hjälpa dem.  

Det här är egentligen inget konstigt eller radikalt, det är bara att det finns en inyggd fördomsfullhet och motvilja mot att hjälpa svaga män. Män skall ju vara starka... 

Självklart ska dessa få hjälp för sin psykiska ohälsa. De har rätt till samma system som alla andra, med terapi eller kanske medicinering. Kanske kombineras med någon slags livscoachning för att kunna utvecklas? Jag vet inte, men givetvis har alla som mår dåligt rätt till hjälp.

Men vi måste vara tydliga med att inställningen som de mer radikala ( i.e han på filmen ), som menar på att samhället och kvinnor är skyldiga dem sex måste bekämpas med all önskvärd tydlighet.

Om dessa pojkar och män fastnar i den föreställningen så kan det bli oerhört destruktivt för dem själva, och i förlängningen för samhället, som i fallet Elliot Rodgers.

• Anonym (Eh.. Va?)
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:34:01 följande:

Depression är en dödlig sjukdom.

Benbrott svåra att avhjälpa själv.

Arbetslösa hjälper vi inte främst för att var snälla mot individen utan för att samhället behöver få in skatt och minska ned bidragsberoendet.
  • AndreaBD
    poppa01 skrev 2018-11-15 03:44:19 följande:
    nä jag är deformad, det ser man
    Det är inget annat än din perception, dvs. din uppfattning av dig själv, som det är fel på. Många skulle vara glada för att ha så jämna, vanliga proportioner. Det finns inget som är deformerad där, kan inte ens börja gissa vad det skulle vara. Du gör förstås dig själv olycklig med att gå runt och tro det, när det finns andra människor som kanske verkligen har tydliga skavanker som klarar sig bra ändå. Det är din inställning som är problemet, inget annat.
  • AndreaBD
    Kermit1561 skrev 2018-11-15 09:13:43 följande:
    Fast de saknar ju en partner så hela ditt resonemang är irrelevant för den här frågan. 
    Men du bekräftade ju min tes ändå. Att du, liksom många andra män, verkar vara så otroligt fixerade vid att sex är det enda sättet man kan få närhet, intimitet och bekräftelse på.  Drömmer
    Som sagt sex är det enda som ger sexuell bekräftelse och det är det dem saknar. Att kvinnor har svårt att inse betydelsen av sex förstår jag eftersom sexuell bekräftelse är så mycket enklare att få för kvinnor. Är man rik är inte pengar nått problem heller... 
    Det är kanske också begreppet "sexuell bekräftelse" som inte är något allmänt som alla människor är ute efter? Kanske är det inte så att kvinnor (bara) har lätt att få sån, kanske är de inte intresserade av sån? Vissa kanske är, men inte alla. Kanske inte alla män heller. Jag tycker inte att det är något som jag skulle behöva. Visst, jag vill ha en partner. Men av andra skäl. Mest för att jag vill ha sällskap.

Kanske är det inte heller något som människan verkligen behöver utan snarare något som har blivit inne att man ska behöva?  Det är väl mer samhällsberoende egentligen?
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"