Anonym (Eh.. Va?) skrev 2018-11-14 23:52:57 följande:
Jaha du.. Utan att ha forskat på ämnet så kommer här mina små funderingar:
1 Jag känner inte att jag någonsin träffat på någon sådan. Men ok jag förstår att sådana individer existerar!
2 Ordet eller begreppet incel känns dels sjukt uppförstorat, men också som nåt politiserat hittepå från nån diffus nyhögernivå?
Alltså gnäll från ungefär samma typ av människor som tycker att samhället blivit "pussiferat", att jämställdheten gått för långt och att Jordan B Peterson är den nye Messias eller nåt..
3 Har problemet med killar som inte får ligga alltid funnits?
Förr var väl landsbygden full av byfånar och original som bodde hemma hos sina änkemammor vid 40 års ålder?
4 "Hur ska vi hantera dessa jättebäbisar?" Eh.. måste vi det? Vad är problemet? Kan vi inte låta dem va som de är?
Söker de hjälp får väl vården guida dem vidare i vårdkedjan som för alla andra!
Att vi skall hjälpa dem är självklart om man är humanist eller bara har nån slags empati. Det här är människor som mår dåligt och då skall man naturligtvis försöka hjälpa dem om man kan. Frågan är väl snarare varför det är så kontroversiellt, vi hjälper folk som är arbetslösa, är deprimerade, bryter benet, etc. Varför skall just de här bli utan hjälp?
Ja, de borde få hjälp i vårdkedjan, men det kräver ju att man faktiskt pratar om problemet så att det finns en medvetenhet om det, tas på allvar, att de som behöver hjälpen vet att de kan få hjälp och att det finns nån i vårdkedjan som kan hjälpa dem.
Det här är egentligen inget konstigt eller radikalt, det är bara att det finns en inyggd fördomsfullhet och motvilja mot att hjälpa svaga män. Män skall ju vara starka...