• enmanmedskägg

Kan vi prata om s.k "incels"

Om jag har förstått begreppet rätt så är s.k "incels" ofrivilligt oknullade pojkar/män, som är arga på samhället och kvinnor i synnerhet för att de inte får ligga. 

Detta leder till att de vill våldta alla kvinnor och/eller begå andra våldsamma handlingar. 

Ett exempel i den här videon: www.facebook.com/julia.ekberg.5/videos/10215406978080283/

Så, istället för att klippa sig, kamma ansiktet och skaffa sig en personlighet så ska ilskan tas ut på resten av samhället? 

Hur ska vi hantera dessa jättebebisar?

• Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"
  • EnAnonumius
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-14 17:48:10 följande:
    Vad var det jag skrev egentligen?? Folk mår inte dåligt av brist på sex, de mår dåligt på grund av brist på allt det andra. Du kan hitta närhet och intimitet på alla möjliga andra sätt, men folk stirrar sig blinda på just sex. Varför? Kanske måste man börja utveckla en social kompetens, därefter kan man få närhet och intimitet, vilket leder till bekräftelse och - tadaa - du kan få sex.

Men folk ba "jag får inte sex, jag är så olycklig"... bullshit (utöver att det inte handlar om att få). Många som lever i förhållanden lever också i celibat, för vissa går det år mellan gångerna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 18:36:25 följande:
    Jasså?

Ja först i inlägg #117 så blev du väl TVUNGEN att lägga eget förslag efter att "Anonym (÷)", tvungen att fråga dig efter den av dig.  Det var ju knappast nå¨got du utlämnade frivilliogt.

Det var tydligen för svårt, rent av överkurs, för dig att frivilligt lämna förslag genast, men betydligt lättare att sitta och bjäbba om "hur andra hindra diskussionen".
    Jag skrev om det redan i #74.....
  • Anonym (anonym)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 18:46:04 följande:
    Du har rätt, de manliga idealen har inte ändrats nämnvärt och det är ju min poäng också. De kvinnliga har däremot ändrats mycket, förr skulle en kvinna vara huslig och oskuld för att bli gift, idag koketterar många kvinnor med att de inte kan laga mat och det är snarare konstigt om de inte haft ett antal partners innan de gifter sig (eller blir sambo, gifta sig är ju inte nödvändigt längre). 

Vad män tycker är attraktivt hos kvinnor har alltså ändrats mycket och på samma sätt kan vad kvinnor tycker är attraktiva män ändras.  
    Huslighet har inte varit något ens önskemål sedan vi fick moderna bostäder och stora matbutiker med färdigpackade fläskkotletter, inte heller sitter kvinnor och lappar och lagar kläder eller syr om gamla yllekappor till jackor till barnen. Förr tog skötseln av hemmet varuinköp och tvätt och barnen lika lång tid som en normal arbetsdag numera tar hushållsarbete någon timme per dag.
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 18:46:45 följande:
    Nej jag håller visso med att med om att det knappast går att använda dans för ändamålet, att få intimitet, bekräftelse och närhet på.

Dock detta med närhet, intimitet, bekräftelse och en "massa annat" (vad det nu inbegriper med det slarviga svepande utlåtandet), behövs knappast sex för.

Men många är så fixerande att sex är det ENDA sättet att att få (fysisk) intimitet, bekräftelse och närhet på.
    Sexuell bekräftelse går bara att få genom sex med någon annan, det hjälper inte hur många kramar man får av en mamma som som säger att man är världens bästa, det kommer aldrig ersätta en partner. Det går nämligen inte att ersätta en sorts bekräftelse med en annan, det är ju ironisk nog vad många sexmissbrukare gör, de knullar runt men mår ändå inte bättre eftersom de inte behöver sexuell bekräftelse, de behöver bekräftelse på andra områden.  
  • Kermit1561
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-14 19:03:44 följande:
    Huslighet har inte varit något ens önskemål sedan vi fick moderna bostäder och stora matbutiker med färdigpackade fläskkotletter, inte heller sitter kvinnor och lappar och lagar kläder eller syr om gamla yllekappor till jackor till barnen. Förr tog skötseln av hemmet varuinköp och tvätt och barnen lika lång tid som en normal arbetsdag numera tar hushållsarbete någon timme per dag.
    Ja, det är ju det jag säger, idealet för kvinnor har ändrats. För män så har det däremot inte ändrats lika mycket, feminister har ju inte haft nått intresse av att driva sådana frågor så förändringen där har varit mycket långsammare..
  • Anonym (Wtf)
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 20:02:25 följande:

Ja, det är ju det jag säger, idealet för kvinnor har ändrats. För män så har det däremot inte ändrats lika mycket, feminister har ju inte haft nått intresse av att driva sådana frågor så förändringen där har varit mycket långsammare..

Är det feministernas fel att män inte hänger med i förändringarna? Varför tar inte män tag i det själva utan förväntar sig att feminister ska lösa allt åt dem som en mamma?
  • Anonym (leonard)

Kvinner borde bli bättre på att ragga o ta för sig! Då blir dessa män nog mindre bittra.

• Anonym (Mia)
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-14 21:09:24 följande:

Kvinner borde bli bättre på att ragga o ta för sig! Då blir dessa män nog mindre bittra.

Varför skulle de bli mindre bittra? Kvinnorna skulle knappast ragga på dem, eller hur?
  • Dr Nail
    Anonym (leonard) skrev 2018-11-14 21:09:24 följande:

Hallå, kvinnor är redan tusen gånger bättre än män på att ragga och ta för sig. Att de inte gör det är en fet myt och en missuppfattning.
  • EnAnonumius
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 19:54:28 följande:
    Sexuell bekräftelse går bara att få genom sex med någon annan, det hjälper inte hur många kramar man får av en mamma som som säger att man är världens bästa, det kommer aldrig ersätta en partner. Det går nämligen inte att ersätta en sorts bekräftelse med en annan, det är ju ironisk nog vad många sexmissbrukare gör, de knullar runt men mår ändå inte bättre eftersom de inte behöver sexuell bekräftelse, de behöver bekräftelse på andra områden.  
    Varför blandar du in din mamma i det hela? Vad har hon med saken att göra?
    Jag har inte blandat in din mamma så lämna henne utanför. Jag är inte intresserad av att höra om din mamma i diskussionen.

Ja sexuell bekräftelse ja.
    Men det ar inte det du skrev.
    Låt mig fräscha upp ditt minne lite.

Fräschar upp ditt minne lite:
    Kermit1561 skrev 2018-11-14 17:33:28 följande:
    Sex handlar inte bara om orgasm, sex handlar om närhet, intimitet, bekräftelse och en massa annat som inte går att ersätta med dans...
    (slut på uppfräschat av ditt minne)
    Man kan få intimitet, bekräftelse och närhet av sin kärlekspartner utan att ens behöva blanda in sex.

Bara för att du blankvägra att fatta att man kan få detta från sin partner (om man har någon), utan att knulla/sexa får stå för dig.

Men du bekräftade ju min tes ändå. Att du, liksom många andra män, verkar vara så otroligt fixerade vid att sex är det enda sättet man kan få närhet, intimitet och bekräftelse på.  Drömmer

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"