• Anonym (2018)

    Utvisning för brott

    Så, Sverige släpper tillbaka IS krigare som man vet har mördat i hemlandet. Nu har han mördat på hemmaplan i Örebro (Tillsammans med bla en 15 åring) 
    Vad är ett lämpligt straff? Själv skulle jag säga utvisning på livstid men det lär ju inte ske.

    www.metro.se/artikel/stred-för-is-i-syrien-misstänks-för-mord-i-örebro

  • Svar på tråden Utvisning för brott
  • Anonym (knepigt)

    Det är inte "bara" att utvisa folk liksom. Betydligt mer problematiskt än man tror, Sverige är inte allsmäktigt i världen att bestämma i många fall, hur gärna man än vill det.

  • Anonym (Ulo)
    Wowbagger2000 skrev 2018-11-18 19:26:36 följande:

    Som sagt, du har alltså inget att komma med.

    Som vanligt med er vänsternissar, mycket känslor men ingen förmåga till logiskt tänkande...

    Lycka till i livet, det lär du behöva.


    Jag? Det är DU som har mycket att komma med:7-klövern och PK- eliten vill att landet ska fyllas med extremister och grova brottslingar. 82 % tycker att det är OK.

    Kan inte upprepas nog många gånger, så adekvat som det är. Vilken fullträff! Yay!

    Vilken underbart seriös debatt!
  • Furti
    Anonym (knepigt) skrev 2018-11-18 20:40:16 följande:

    Haha är du dum eller? Fortsätt önsketänk så försöker de som begriper något om hur världen fungerar på riktigt att göra nåt åt problemen.


    Vem pratar du med?
  • Wowbagger2000
    Anonym (Ulo) skrev 2018-11-18 20:26:17 följande:

    Jag? Det är DU som har mycket att komma med:7-klövern och PK- eliten vill att landet ska fyllas med extremister och grova brottslingar. 82 % tycker att det är OK.

    Kan inte upprepas nog många gånger, så adekvat som det är. Vilken fullträff! Yay!

    Vilken underbart seriös debatt!


    Om du hade försökt att läsa lite, hade du noterat att jag skrev att jag spetsade till det lite (det betyder överdrev), och efter det skrev jag en hel rad argument varför det blivet sämre i Sverige, kopplat till förd politik. Om än troligen mer pga naivitet och godhetsknarkande än illvilja.

    Inget av detta har du vågat bemöta. Och det beror ju på att du vet att jag har rätt, och har inget att komma med mer än patetiska försök till att ironisera.

    Kan du komma med några seriösa motargument till det jag skrivet?

    Och jag förtydligar igen, (för det verkar behövas), det om 82% vill ha det så var ironi, (men det går inte alltid fram till allmogen) , syftande på att man röstar på samma politik som fört landet i fördärvet, och tror att det ska bli bättre.
  • Anonym (Ulo)
    Wowbagger2000 skrev 2018-11-18 21:03:00 följande:

    Om du hade försökt att läsa lite, hade du noterat att jag skrev att jag spetsade till det lite (det betyder överdrev), och efter det skrev jag en hel rad argument varför det blivet sämre i Sverige, kopplat till förd politik. Om än troligen mer pga naivitet och godhetsknarkande än illvilja.

    Inget av detta har du vågat bemöta. Och det beror ju på att du vet att jag har rätt, och har inget att komma med mer än patetiska försök till att ironisera.

    Kan du komma med några seriösa motargument till det jag skrivet?

    Och jag förtydligar igen, (för det verkar behövas), det om 82% vill ha det så var ironi, (men det går inte alltid fram till allmogen) , syftande på att man röstar på samma politik som fört landet i fördärvet, och tror att det ska bli bättre.


    Återigen, mot dina OBJEKTIVA slutsatser finns inga seriösa motargument.Det är så objektivt uttryckt : 7- klövern och PK- eliten vill att landet ska fyllas med extremister och grova brottslingar. 82% tycker det är OK.

    Ingen mer debatt behövs, se nu bara till att allmogen inser den OBJEKTIVA sanningen!

    Inte ironi....

    Och som sagt, klart du har rätt. Det inser nog resterande 82% om de tänker efter!
  • Anonym (SD 2022)
    Wowbagger2000 skrev 2018-11-18 21:03:00 följande:
    Om du hade försökt att läsa lite, hade du noterat att jag skrev att jag spetsade till det lite (det betyder överdrev), och efter det skrev jag en hel rad argument varför det blivet sämre i Sverige, kopplat till förd politik. Om än troligen mer pga naivitet och godhetsknarkande än illvilja.

    Inget av detta har du vågat bemöta. Och det beror ju på att du vet att jag har rätt, och har inget att komma med mer än patetiska försök till att ironisera.

    Kan du komma med några seriösa motargument till det jag skrivet?

    Och jag förtydligar igen, (för det verkar behövas), det om 82% vill ha det så var ironi, (men det går inte alltid fram till allmogen) , syftande på att man röstar på samma politik som fört landet i fördärvet, och tror att det ska bli bättre.
    82% vill inte ha oss - det får vi leva med. De andra ser nåt som vi inte ser annars hade vi haft 100%. Har vi fel ??
  • Furti
    Anonym (SD 2022) skrev 2018-11-20 10:59:03 följande:
    Kändes lite väl hårt tycker jag.

    Problematiken dock med ditt resonemang är att ingen vill ha kvar mördare och våldtäktsmän, problemet är vad vi gör med dom vi inte kan utvisa, födda i Sverige, länderna tar inte emot dom eller deras länder finns inte längre.

    Egentligen borde de som inte utvisas dömmas till hårdare straff, typ 10 år och utvisning för grov våldtäkt motsvarar 20 år om man är Svensk för grov våldtäkt. Då är vi av med svinen från samhället en längre tid än straffet....
    Att det är problem med att utvisa är ingen anledning till att inte ha som målsättning att utvisa utländska brottslingar!

    Då ett brott begås är det ofta problem från början till slut. Gärningsmannen smiter iväg från brottsplatsen, vittnen och brottsoffer säger inte ett ord till polisen etc. Innebär dessa problem att vi borde avskaffa polisen?

    Sedan ljuger alternativt tiger den åtalade (och vittnen) i rätten. Innebär det att vi ska avskaffa domstolarna?

    Väl dömd så krånglar interner på fängelserna. Ska vi stänga dem med?
  • Anonym (SD 2022)
    Furti skrev 2018-11-20 11:04:42 följande:
    Att det är problem med att utvisa är ingen anledning till att inte ha som målsättning att utvisa utländska brottslingar!

    Då ett brott begås är det ofta problem från början till slut. Gärningsmannen smiter iväg från brottsplatsen, vittnen och brottsoffer säger inte ett ord till polisen etc. Innebär dessa problem att vi borde avskaffa polisen?

    Sedan ljuger alternativt tiger den åtalade (och vittnen) i rätten. Innebär det att vi ska avskaffa domstolarna?

    Väl dömd så krånglar interner på fängelserna. Ska vi stänga dem med?
    Varför blir du så upprörd?

    Givetvis är det ett problem att utvisa en människa som ingen vill ta emot. Hur löser man det ? Ska vi ta emot utländska kriminella som t.ex Tyskland vill utvisa om vi inte anser att de är Svenskar - är det Tyskland som avgör om en person är Svensk?

     Vart utvisar man personer som har Jugoslaviskt pass och som skall utvisas efter långt straff i Sverige, Kroatien, Bosnien eller Serbien - ingen vill ha dom.

    Det finns ett par interner i Sverige som inte kan utvisas eftersom det land vi anser att de kommer ifrån inte erkänner dem som medborgare. Lösningen är väl att de får sitta inne tills de kan utvisas, blir jävligt dyrt för oss och kan innebär att man får livstid för ett rån men visst......
  • Furti
    Anonym (SD 2022) skrev 2018-11-20 11:33:32 följande:
    Varför blir du så upprörd?

    Givetvis är det ett problem att utvisa en människa som ingen vill ta emot. Hur löser man det ? Ska vi ta emot utländska kriminella som t.ex Tyskland vill utvisa om vi inte anser att de är Svenskar - är det Tyskland som avgör om en person är Svensk?

     Vart utvisar man personer som har Jugoslaviskt pass och som skall utvisas efter långt straff i Sverige, Kroatien, Bosnien eller Serbien - ingen vill ha dom.

    Det finns ett par interner i Sverige som inte kan utvisas eftersom det land vi anser att de kommer ifrån inte erkänner dem som medborgare. Lösningen är väl att de får sitta inne tills de kan utvisas, blir jävligt dyrt för oss och kan innebär att man får livstid för ett rån men visst......
    Du försöker ju bara måla upp problemen med utvisningar, nästan som att du anser att dessa eventuella problem är anledning nog till att inte ens försöka utvisa.

    Jag påpekade då att det finns problem även tidigare i kedjan, men att man ändå bör ha som målsättning att gripa, åtala, döma och utvisa brottslingar. (Utvisning i de fall som den dömde inte har svenskt medborgarskap.)

    Notera ordet målsättning, det vill säga något man strävar efter att uppnå.

    Visst kan det vara problem ibland, men att ge upp på förhand gör ju bara situationen än värre.
  • Anonym (SD 2022)
    Furti skrev 2018-11-20 11:51:13 följande:
    Du försöker ju bara måla upp problemen med utvisningar, nästan som att du anser att dessa eventuella problem är anledning nog till att inte ens försöka utvisa.

    Jag påpekade då att det finns problem även tidigare i kedjan, men att man ändå bör ha som målsättning att gripa, åtala, döma och utvisa brottslingar. (Utvisning i de fall som den dömde inte har svenskt medborgarskap.)

    Notera ordet målsättning, det vill säga något man strävar efter att uppnå.

    Visst kan det vara problem ibland, men att ge upp på förhand gör ju bara situationen än värre.
    Du behöver inte oroa dig för att jag vill behålla dömda brottslingar i Sverige. Att icke Svenskar utvisas direkt ser jag som helt självklart. Utlänningar som begår brott skall först straffas i Sverige så att vi inte riskerar att utvisa dom till ett land där deras brott inte är olagligt (t.ex röka hasch). Dessutom måste vi kunna utvisa nysvenska medborgare till deras tidigare hemland även om de har blivit Svenska medborgare, finnar, polacker och syrier, alla skall ut.

    Det vore intressant att diskutera hur man löser problemet med utvisning till länder som inte tar emot.

    "Peter Lind" har begått ett antal serievåldtäkter på muslimska kvinnor i Tyskland, han straffas hårt och skall utvisas till Sverige men vi anser att han är Finne och tar inte emot honom, han transporteras till Finland som anser att han är Svensk och släpper inte in honom, vad gör Tyskland med Peter?
Svar på tråden Utvisning för brott