• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Längtan efter syskon)

På ägglossningsdagen kände jag först molande på förmiddagen sedan på eftermiddagen fick jag jätte ont nere till höger av magen när jag rörde mig. Gjorde inte ont när jag stod stilla men så fort jag gick gjorde de ont. Idag äl+1 har jag fortfarande haft molande värk fram o tillbaka under dagen! Får se om värken släpper snart eller om den tänkt hålla sig i till BIM! Flera som precis påbörjat nedräkning till bim?

• Anonym (väntan)
    FruW85 skrev 2019-01-26 21:28:41 följande:
    Hej!
    Jag känner definitivt igen mig. Jag hade också ett MA nyligen. För mig tog det ett tag för kroppen att komma tillbaka, är på cd44 (troligtvis äl+19) idag. Förutom att jag fick tillbaka mina symtom några dagar innan äl så har jag exakt samma symtom som sist jag var gravid - förutom brösten. Nu har jag plussat väldigt svagt så jag hoppas ju verkligen att det blir något av det här. Jag har ingen aning om huruvida det är min kropp som är helt knäpp efter missfallet men även om symtomen från början inte kan ha haft något med den här graviditeten att göra så ser det ju iaf rätt lovande ut just nu.. (går dock mest och nojar över tidigt missfall nu)
    Jag håller tummarna för att det tar sig för dig och att det faktiskt är graviditetssymtom du känner :)  
    Tråkigt att höra att du också råkat ut för ett MA! Jag är på cd40 så för mig tog det också ett tag innan äl kom igång igen. Grattis till plusset! Förstår att du är orolig men förhoppningsvis går allt bra den här gången. Håller tummarna för dig också! :)
  • Anonym (väntan)
    Anonym (väntan) skrev 2019-01-26 20:34:21 följande:

Jag är på första försöket efter ett MA i v 14. Första tiden efter hade jag ingen aning om var i cykeln jag befann mig och om jag ens skulle få ägglossning direkt men jag tror att jag till slut via tempning lyckades hitta min ägglossning. Om det stämmer är jag nu på äl+9. Sedan några dagar tillbaka har jag fått en massa olika symptom så som halsbränna, vattniga flytningar, rosa flytningar, lite illamående, molvärk/stickningar långt ner i magen, väldigt frusen, lättirriterad och starkare doftsinne. Jag känner igen många av symptomen sedan förra graviditeten men då kom en del av dem först någon vecka efter BIM. Det allra första symptomet förra gången var ömma bröst/bröstvårtor men det har jag inte känt nu.

Vet inte om jag ska våga hoppas på att det redan tagit sig igen eller om kroppen bara spökar efter missfallet. Brukar inte ha speciellt mycket pms men det kan ju kanske ha ändrat sig nu.

Känner mig bara helt snurrig just nu och bollar gärna lite tankar med nån fler. Kanske nån som känner igen sig?

Sen jag skrev sist har några symptom avtagit och några blivit starkare. Är extremt trött, ffa på kvällarna vilket är olikt mig, halsbrännan, frusenheten och molvärken finns också kvar. Tempen sjönk dock lite igår och idag och appen förutspår mens imorgon så vi får se om det stämmer.
  • Desire223

Jag är bara på äl + 4 och har bim 10:e, men det strålar ner mot puppisen från långt ner i magen. Har aldrig känt så förut!! Hoppas!

• Joannajoanna

Så konstigt. appen säger ja ska ha ägglossning imorgon. Tappen är öppen och mjuk, jag har värk i äggstockarna(molvärk)

men ja får inga utslag på äl test och har inte ägglossningsflytningar :o

• Joannajoanna
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-26 21:52:47 följande:

äh lämnar den här tråden. den verkar va till för några få som pratar med varandra.

Jag kan prata med dig :) jag såg att du hade fått din mens :( när är nästa äl?
  • Desire223
    Joannajoanna skrev 2019-01-29 14:43:01 följande:

Så konstigt. appen säger ja ska ha ägglossning imorgon. Tappen är öppen och mjuk, jag har värk i äggstockarna(molvärk)

men ja får inga utslag på äl test och har inte ägglossningsflytningar :o

Brukar du ha regelbunden?
  • Tovele

Hej tänkte berätta lite om mina symtom.
    Jag har BIM tisdagen den 5e februari alltså om en vecka idag, i förrgår, igår och idag har symtomen kommit en efter en. Har konstant ont i brösten, öm (kan inte sova på mage) och de svider liksom på bröstvårtorna (inte torr) dom är oftare upphöjda med, upplever dom som större och tungare. 
    Kan ha varit öm i brösten förut innan mens men inte såhär mycket.

Har varit extremt trött igår och idag, inte orkat göra någonting bara legat på soffan. Trött men har ändå svårt att somna?

Idag efter lunchen mådde ja jätteilla. 

Har också fått endel finnar på halsen/käken, sist jag va gravid va just finnar mitt första symtom innan jag fick reda på att jag va. De slutade dock i missfall så önskar så enormt efter att få bli gravid igen o få bli mamma. 

Har som en konstig känsla med i tjejmagen, kan spänna o dra lite i vissa possitioner? 

För övrigt har ja ont i huvet och har känt idag en konstig smak i munnen? Vet inte vad jag ska jämföra de med, smakar som... när man har feber typ? eller som att man inte har borstat tänderna? Vill så gärna börja testa men efter månader av denna ständiga besvikelse så vill jag inte börja testa för tidigt. Förra gången plussade jag inte förns i v 7, kanske berodde på att fostret va dött eller så är jag en låghormonare? 
    Vet att Jag borde vänta tills på måndag iaf, dagen innan BIM men...barnlängtan som man har så googlar man ju sönder på ALLT man kan kan komma på som kan vara ett tecken. 

• Joannajoanna
    Desire223 skrev 2019-01-29 15:03:05 följande:

Brukar du ha regelbunden?

Den är vell inte regelbunden på så vis att jag får mens antingen på dag 25 eller 30, aldrig därimellan. men oftast på dag 25, så de är de ja utgår ifrån. Men om de är en månad nu med 30 dagar så är de ju konstigt att tappen är öppen så länge? isf är de ju 6 dagar kvar till äl å den här redan varit öppen ett tag. hm. står ju ingenstans hur länge den är öppen innan äl heller. bara att den sluter sig efter.
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-01-25 21:17:16 följande:

Tyvärr fick jag mens idag, kl 9.15. Det började rinna som en kran.

Känns skit. Hoppas det inte är nåt fel på mig eller sambon. Skulle verkligen få ett kvinnligt självförtroende av att bli gravid. Känner mig halv nu.

Nä, vad tråkigt, förstår din känsla och besvikelse men ge inte upp. Om några dagar börjar den spännande väntan på nästa ÄL

Har ni försökt länge du och sambon?
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim