• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Sheltielife

Nu är jag tillbaka och har äntligen hittar min ägglossning efter mitt tidiga missfall! Är så nervös och otålig. Den ?långa? väntan mellan ägglossning och bim. Snälla nån låt de gå! Denna månaden kör vi på rosenrot och bisolvon! :D

• Daphodil
    Sheltielife skrev 2019-01-24 19:56:54 följande:

Nu är jag tillbaka och har äntligen hittar min ägglossning efter mitt tidiga missfall! Är så nervös och otålig. Den ?långa? väntan mellan ägglossning och bim. Snälla nån låt de gå! Denna månaden kör vi på rosenrot och bisolvon! :D

Mitt första försök med bisolvon (och andra med rosenrot) tog det sig. Sammanträffande ellr inte, lycka till!
  • nathalieejj

Första gången jag tog rosenrot tog det sig direkt :)

Sheltielife skrev 2019-01-24 19:56:54 följande:

• Dittenodatten

Nu är jag definitivt säker på att jag ska få mens.

Bim - 2 idag och efter duschen fick jag väl för mig den dumma idén att känna på livmodertappen.. Rejält öppen så tror mensen kommer om 24timmar till och med :(

• Anonym (hemlisen)
    Dittenodatten skrev 2019-01-24 21:59:20 följande:

Bim - 2 idag och efter duschen fick jag väl för mig den dumma idén att känna på livmodertappen.. Rejält öppen så tror mensen kommer om 24timmar till och med :(

vad trist

men då tar det sig nästa gång!
  • ballerinakakaoreo
    Dittenodatten skrev 2019-01-24 21:59:20 följande:

Min var också 'öppen', stenhård och låg men jag har plussat! Att den känns öppen är ingen garanti för mens. 
  • Dittenodatten
    ballerinakakaoreo skrev 2019-01-24 22:08:37 följande:

Min var också 'öppen', stenhård och låg men jag har plussat! Att den känns öppen är ingen garanti för mens. 

Seriöst? Var så pass öppen att pekfinger toppen kunnat gå in, provade inte blev väl chockad att de var så pass öppet o mjukt.

Dock har den varit låg sen äl, vet att gubben påpekat att de tar stopp. Haha

Vill minnas att den alltid varit hård o stängd o högt upp vid mina tidigare graviditeter.

Du gav mig lite hopp iaf :)

Har den inte kommit natten till lördag så testar jag mig nog på lördag morgon, Bim dagen :)
  • Tigerkvinna
    Dittenodatten skrev 2019-01-24 23:49:42 följande:
    Seriöst? Var så pass öppen att pekfinger toppen kunnat gå in, provade inte blev väl chockad att de var så pass öppet o mjukt.

Dock har den varit låg sen äl, vet att gubben påpekat att de tar stopp. Haha

Vill minnas att den alltid varit hård o stängd o högt upp vid mina tidigare graviditeter.

Du gav mig lite hopp iaf :)

Har den inte kommit natten till lördag så testar jag mig nog på lördag morgon, Bim dagen :)
    Jag tycker också min känns väldigt öppen..Den sitter väldigt lågt och jag plussdae idag på ÄL+11 =)
  • Tigerkvinna

Plussade idag på ÄL+11. 

Mina symptom har varit molvärk från dagen efter ÄL. Den var som intensivast ÄL+2 och ÄL+3. Sedan började den klinga av höll i sig till ca ÄL+5. 

Jag har sedan ca ÄL+7 varit lite yrslig till och från. 

På ÄL +6 skulle jag äta skaldjur (räkor) och tyckte fy fan vad dom luktar illa, och även smakade illa vanligtvis älskar jag räkor men kunde knappt äta dom. Inget illamående eller så bara en sjukt konstig tvålig smak. 

Sedan Äl+10 har jag tyckt att precis allting luktar sånhär stinkost. 

Men inga direkt korppsliga symptom förutom den starka molvärken direkt efter ÄL. Som jag tror beror på att ägget är lite större när det vandrar jämfölrt med ett "vanligt" och det är det som värker om man har ont direkt efter ÄL. 

• Dittenodatten
    Tigerkvinna skrev 2019-01-25 06:23:40 följande:

Jag tycker också min känns väldigt öppen..Den sitter väldigt lågt och jag plussdae idag på ÄL+11 =)

Men vad roligt! Stort grattis :)

Nu blev jag ju ännu mer nervös här. Får testa under dagen/imorgon.

Beroende på om jag kan hålla mig ????
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim