• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Ellie)
    Luffaren skrev 2019-05-07 17:37:31 följande:

Jag är på ÄL +11 idag. Har haft molande smärta i magen sen ägglossning..

Ska ha mens efter 4 dagar. Är ju så otålig så jag kan inte vänta. Tog ett clear blue tidigt test idag som man kunde ta 6 dagar innan mens men det visade negativt. Tog då inte morgonurin, kan man fortfarande hoppas på positivt besked?

Är det så tidigt så kan du ju absolut behöva ta ett till senare. Men kanske skönt att vänta till mensdagen så du får det svart på vitt?

Jag väntar själv på att kunna ta ett test för jag känner mig fortfarande helt under isen, lan inte minnas när jag var såhär trött sist och det var precis så jag kände vid min förra grav. Men jag tror jag är alldeles för tidigt ute för att kunna få ett säkert test. Har nog tyvärr tappat kollen på min cykel :/
  • Keabro

Hej! Jag har alltid massor med symptom direkt efter ägglossning och innan mens. Jag får superont i brösten, humörsvängningar, känningar i livmodern, tydliga blodådror på brösten osv. Jag tror att jag är gravid varje månad i princip..

Men denna månaden.. så hade jag knappt några symptom alls. Brösten började inte göra ont efter äl, inga humörsvängningar, inga tydliga ådror. Jag kände i princip ingenting.

Förutom på äl+5 då jag blev jätteyr, det höll i sig till äl+7 ungefär och så fick jag huvudvärk. Veckan som följde så sköljde en otrolig trötthet över mig.. orkade knappt göra någonting. Jag kände lite svagt i livmodern, att det drog lite korta stunder under hela dygnet, men det var inget nytt då jag känner ungefär samma sak varje månad. I övrigt kände jag mig normal, mindre symptom än vanligt.

Så kom BIM.. men inte mensen!

Jag ville inte ta ett test utan ville vänta några dagar och se om den var försenad.. och det blev den. Sen kom jag och sambon överens om att vänta tills helgen (igår) med att testa så vi kunde vara med varandra hela dagen.. och gissa vad? JAG PLUSSADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! Det har inte riktigt sjunkit in än, det är min absolut största dröm att få bli mamma så jag vågar inte tro på att jag är gravid. Men det är jag :D enligt clearblue veckoindikator ?Gravid 2-3? stod det på skärmen!

Vad långt det blev nu ser jag.. men jag ville berätta att jag som vanligtvis har massor med symptom, hade i stort sett inga symptom den månaden jag blev gravid <3

• jhk1988
    Keabro skrev 2019-05-12 08:33:21 följande:

Hej! Jag har alltid massor med symptom direkt efter ägglossning och innan mens. Jag får superont i brösten, humörsvängningar, känningar i livmodern, tydliga blodådror på brösten osv. Jag tror att jag är gravid varje månad i princip..

Men denna månaden.. så hade jag knappt några symptom alls. Brösten började inte göra ont efter äl, inga humörsvängningar, inga tydliga ådror. Jag kände i princip ingenting.

Förutom på äl+5 då jag blev jätteyr, det höll i sig till äl+7 ungefär och så fick jag huvudvärk. Veckan som följde så sköljde en otrolig trötthet över mig.. orkade knappt göra någonting. Jag kände lite svagt i livmodern, att det drog lite korta stunder under hela dygnet, men det var inget nytt då jag känner ungefär samma sak varje månad. I övrigt kände jag mig normal, mindre symptom än vanligt.

Jag ville inte ta ett test utan ville vänta några dagar och se om den var försenad.. och det blev den. Sen kom jag och sambon överens om att vänta tills helgen (igår) med att testa så vi kunde vara med varandra hela dagen.. och gissa vad? JAG PLUSSADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! Det har inte riktigt sjunkit in än, det är min absolut största dröm att få bli mamma så jag vågar inte tro på att jag är gravid. Men det är jag :D enligt clearblue veckoindikator ?Gravid 2-3? stod det på skärmen!

Vad långt det blev nu ser jag.. men jag ville berätta att jag som vanligtvis har massor med symptom, hade i stort sett inga symptom den månaden jag blev gravid <3

Stort stort grattis!!! ??
  • Anonym ((gamer-morsan))

Grattis alla som har plussat <3 själv hade jag ÄL den 6/5 och BIM 22/5

Förra månaden fick vi tidigt MF så vi hoppas på mer tur denna gång. Då hade jag ett illamående som kom i "attacker"  eller va jag ska säga. Helt utan förvarning och när som helst på dygnet. Hade även molvärk som kom och gick i vågor.

Denna månad känner jag inte speciellt mycket dessvärre, men efter att ha läst va vissa har skrivit i den här tråden så får man såklart lite hopp ändå <3. Kanske en viss ökad hunger och att jag som aldrig brukar ha finnar har fått ett gäng vid tinningen och pannan?

Kram på er och kämpa på <3 

• Anonym (Ellie)
    Keabro skrev 2019-05-12 08:33:21 följande:

Stort grattis!!! :D
  • Anonym (Ellie)

Nu kunde jag inte heller vänta, varför känns det så fruktansvärt lång att vänta på bim?! :)

Tog ett test, hade bara vanliga RFSU hemma så egentligen ska man vänta till bim och jag har nog minst en vecka kvar så kanske lite onödigt, men ni vet hur ivrig man blir. ;)

Jag vet att det inte går att lite på ett supersvagt på RFSU, och det är för tidigt, så jag ska ta om när det gått en vecka eller nåt. Men jag tycker mig se en svag skugga till streck, är det bara jag?

• Anonym (Emma)
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-13 11:33:12 följande:

Nu kunde jag inte heller vänta, varför känns det så fruktansvärt lång att vänta på bim?! :)

Tog ett test, hade bara vanliga RFSU hemma så egentligen ska man vänta till bim och jag har nog minst en vecka kvar så kanske lite onödigt, men ni vet hur ivrig man blir. ;)

Jag vet att det inte går att lite på ett supersvagt på RFSU, och det är för tidigt, så jag ska ta om när det gått en vecka eller nåt. Men jag tycker mig se en svag skugga till streck, är det bara jag?

Jag ser ett svaagt svagt streck :D
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (Emma) skrev 2019-05-13 12:06:28 följande:

Jag ser ett svaagt svagt streck :D

Tack för du tog dig tiden! Så kul att någon mer ser det supersvaga strecket! :D Jag hoppas jag får ett starkare om några dagar/en vecka. Kan jag inte bärga mig så får jag kanske gå och köpa ett testa tidigt. Så spännande!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-13 12:14:08 följande:

Tack för du tog dig tiden! Så kul att någon mer ser det supersvaga strecket! :D Jag hoppas jag får ett starkare om några dagar/en vecka. Kan jag inte bärga mig så får jag kanske gå och köpa ett testa tidigt. Så spännande!

Jag håller tummarna för att det blir starkare plus på nästa test :D
  • Theresia92

Hoppar in här jag med! Grattis alla som plussat och lycka till :) jag har BIM i helgen om jag går efter mitt positiva ÄL-test jag fick förra lördagen 4/5 eller nästa tisdag 21/5 enligt NC. Jag fick redan förra veckan väldigt ont nere i ryggen och det höll i sig ca 2 dagar, annars har jag vart väldigt kissnödig och haft lite hugg/stick i tjejmagen. Men idag fick jag väldigt ont nere i ryggen igen och som en brännande känsla på högersidan i ryggen, ni vet i dom där ?hålen? längst ner på ryggen :?D någon som känt likadant eller borde jag misstänka uvi med tanke på att jag är kissnödig mer ofta än vanligt?

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim