• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (ovanligt mycket symtom)

Har inte haft mens än, bör komma i dagarna (men helst inte)

I vanliga fall så brukar jag inte märka av ägglossning, eller PMS eller någonting egentligen, annat än en viss viktökning strax innan mens (vatten).

Har ingen större koll när ägglossningen är, i min mensapp så är den inställd på standardfas, men mensen brukar förutspås spot on.

Det föll sig så att vi hade sex regelbundet under den veckan som appen sa att jag hade ägglossning. Tänkte inte mer på det. Några dagar senare så började jag få mensvärk (brukar bara få det i samband med mensen annars), kändes som om jag skulle få mens "när som helst" i en hel vecka. I början på denna vecka så började mina bröst kännas extremt tunga och bhar med bygel kan jag knappt använda (sportbhar är väldigt skönt däremot).

Blev väldigt känslomässigt rörd av saker jag såg på tv (förra gången jag var gravid så började jag böla som en tok när det var något inslag om nån katt på nyheterna en gång...).

Eftersom jag som sagt inte brukar märka direkt något så tog jag ett tidigt test på BIM - 5, som så klart inte visade någonting. Annat än negativt då..

Idag kom det nån slemblandad flytning när jag torkade mig (har kommit sådant förr någon dag innan mensen).

Vi får se vad som händer.

• Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-15 17:28:41 följande:
    Till råga på allt så har jag haft konstant molvärk sen ÄL och super trött så det var en befrielse när mensen kom och värken försvann

Så ja, mycket möjligt ett supertidigt MF och då är det ju positivt, att det funkar alltså!

Ska försöka uppdatera, skriker när plusset kommer
    Ja men snart kommer det!!

Just det du beskriver, konstant molvärk sen ÄL och mkt trött hade jag också, men är inte säker på om det var den gången mensen kom ovanligt tidigt eller om det var en annan gång. Men likt dig upplevde jag också en befrielse.

En weird grej som uppdagats (och som kan bero på graviditeten) är att jag har fått hypotyreos. Sen 2012 tar de sådana prover när man är gravid. Det är tydligen lika vanligt att få hypotyreos under graviditet som graviditetsdiabetes (dvs inte jättevanligt, men ändå förekommer det). Skumt. Hoppas det inte är för livet.

Håller som vanligt tummarna för dig!
  • Anonym ((gamer-morsan))

Åh när jag va på toaletten i går så fick jag en blodblandad flytning/rosa på pappret. Detta va på äl+11 bim -5 . Känns surt att mensen kommer såpass tidigt :( aldrig fått mens eller spottings såpass tidigt. Happ, bara att invänta störtfloden då. Har inte kommit nåt mer ännu, inte mer än rosa på pappret men jag har börjat få rätt mycket molvärk :(

• Min tur

Hoppas på ett plus, testdag nu på måndag... Två LÅÅÅÅNGA dagar kvar.

Jag fick barn i höstas och efter att jag slutade amma så försvann mjölken inom 1 månad, jag har inte haft läckande tuttar eller känt av brösten alls sedan januari.

Nu i början av Maj öppnade vi bebisverkstaden och nu senaste dagarna har det kommit som en pirrande känsla i mjölkgångarna. 
    Kanske ren tillfällighet, men jag hoppas ju självklart att det är pga graviditet.
    I övrigt känner jag mig som vanligt.

Min tur skrev 2019-05-18 16:08:22 följande:

Hoppas på ett plus, testdag nu på måndag... Två LÅÅÅÅNGA dagar kvar.

Jag fick barn i höstas och efter att jag slutade amma så försvann mjölken inom 1 månad, jag har inte haft läckande tuttar eller känt av brösten alls sedan januari.

Nu i början av Maj öppnade vi bebisverkstaden och nu senaste dagarna har det kommit som en pirrande känsla i mjölkgångarna. 

Kanske ren tillfällighet, men jag hoppas ju självklart att det är pga graviditet.

I övrigt känner jag mig som vanligt.

Va kul jag fick också barn i höstas :) september närmare bestämt. Även jag hoppas på plus denna månad men är tyvärr skeptisk pga en blödning i går :(

Håller tummarna för dig!
  • Min tur
    Anonym ((gamer-morsan)) skrev 2019-05-18 17:56:00 följande:

Va kul jag fick också barn i höstas :) september närmare bestämt. Även jag hoppas på plus denna månad men är tyvärr skeptisk pga en blödning i går :(

Håller tummarna för dig!

Och min dotter kom i oktober :)

En blodblandad flytning nu behöver inte innebära att det är kört. Jag hade det till och från i 2 veckor kring BIM. Klart man nojar. Men måla inte fan på väggen än ????
  • Min tur
    Min tur skrev 2019-05-18 20:27:31 följande:

En blodblandad flytning nu behöver inte innebära att det är kört. Jag hade det till och från i 2 veckor kring BIM. Klart man nojar. Men måla inte fan på väggen än ????

Alltså när jag väntade dottern hade jag blodblandade flytningar
    Min tur skrev 2019-05-18 20:27:31 följande:

Hade bf den 3 oktober men hon kom 23 september istället :D

kom en skvätt i kväll nu igen.. och sen inget. Men ja jag tappade ännu mera hopp nu :(
  • Anonym (Ellie)

Är helt förvånad nu! Nu är jag tre dagar efter BIM, har inte tagit något test efter mitt testa tidigt som jag tog för en vecka sen som var negativt. Har inga direkta gravsymptom utom ömma bröst och lite mensvärk/molvärk från och till, men det kan ju vara mensen som är på g.

Vågar inte testa på nytt riktigt än ifall att mensen kommer idag. Men det är ändå spännande! :)

• kråkan25

Kul tråd! Vi är på första försöket med första barnet. Är på ÄL +7 eller + 8 idag! vet inte exakt när ÄL var.

är så otålig att jag kan inte tänka på nått annat. inte känt några symtom alls... så känslan säger att det inte kommer va nått...

det enda som jag tycker jag märkt att jag haft väldigt tjockt/krämigt vitt sekret/flytning igår och idag. behöver ju förstås inte betyda nått då jag lästa att det var vanligt innan mens. men aldrig upplevt den så tidigare.

Hur har ni andra upplevt er flytningar? tror ni man kan märka skillnad där?

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim