• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-05 20:45:18 följande:

Väntar med spänning!

Ja, haha, längtar till detta går över.

Sover till och med middag ibland, något jag hade svårt för till och med som barn. 

Halloj tröttis

Hoppas du börjar känna dig lite piggare nu!!

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram
  • zanlou
    Keabro skrev 2019-05-12 08:33:21 följande:

Hej! Jag har alltid massor med symptom direkt efter ägglossning och innan mens. Jag får superont i brösten, humörsvängningar, känningar i livmodern, tydliga blodådror på brösten osv. Jag tror att jag är gravid varje månad i princip..

Men denna månaden.. så hade jag knappt några symptom alls. Brösten började inte göra ont efter äl, inga humörsvängningar, inga tydliga ådror. Jag kände i princip ingenting.

Förutom på äl+5 då jag blev jätteyr, det höll i sig till äl+7 ungefär och så fick jag huvudvärk. Veckan som följde så sköljde en otrolig trötthet över mig.. orkade knappt göra någonting. Jag kände lite svagt i livmodern, att det drog lite korta stunder under hela dygnet, men det var inget nytt då jag känner ungefär samma sak varje månad. I övrigt kände jag mig normal, mindre symptom än vanligt.

Så kom BIM.. men inte mensen!

Jag ville inte ta ett test utan ville vänta några dagar och se om den var försenad.. och det blev den. Sen kom jag och sambon överens om att vänta tills helgen (igår) med att testa så vi kunde vara med varandra hela dagen.. och gissa vad? JAG PLUSSADE FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MITT LIV! Det har inte riktigt sjunkit in än, det är min absolut största dröm att få bli mamma så jag vågar inte tro på att jag är gravid. Men det är jag :D enligt clearblue veckoindikator ?Gravid 2-3? stod det på skärmen!

Vad långt det blev nu ser jag.. men jag ville berätta att jag som vanligtvis har massor med symptom, hade i stort sett inga symptom den månaden jag blev gravid <3

GRATTIS!!!! Landa å njut
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-13 23:35:35 följande:
    Halloj tröttis

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram
    Hello!
    Hade likadant innan det tog sig för mig. Att mensen kom jättetidigt helt plötsligt och kroppen levde sitt eget liv. Vem vet kanske var det ett supertidigt missfall?  

Hänger kvar här och håller tummarna för dig! 
    KRAM!
  • Anonym (Ellie)
    Theresia92 skrev 2019-05-13 12:58:02 följande:

Hoppar in här jag med! Grattis alla som plussat och lycka till :) jag har BIM i helgen om jag går efter mitt positiva ÄL-test jag fick förra lördagen 4/5 eller nästa tisdag 21/5 enligt NC. Jag fick redan förra veckan väldigt ont nere i ryggen och det höll i sig ca 2 dagar, annars har jag vart väldigt kissnödig och haft lite hugg/stick i tjejmagen. Men idag fick jag väldigt ont nere i ryggen igen och som en brännande känsla på högersidan i ryggen, ni vet i dom där ?hålen? längst ner på ryggen :?D någon som känt likadant eller borde jag misstänka uvi med tanke på att jag är kissnödig mer ofta än vanligt?

Jag känner inte igen en känsla av ont i ryggen på det sättet du beskriver. Det kan ju vara olika säkert Om du brukar ha uvi, eller tänker att det kanske är det så är det nog bra att kolla upp. :)
  • Anonym (Ellie)
    zanlou skrev 2019-05-13 23:35:35 följande:

Halloj tröttis

Jag känner igen det där. Jag har haft oregelbunden mens för första gången i mitt liv de senaste månaderna. Lycka till nästa gång!
  • Theresia92
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-14 07:21:08 följande:
    Jag känner inte igen en känsla av ont i ryggen på det sättet du beskriver. Det kan ju vara olika säkert Om du brukar ha uvi, eller tänker att det kanske är det så är det nog bra att kolla upp. :)
    Tack för svar! :) Jag var faktiskt på vc igår och kollade upp det, men jag hade inte uvi och inga tecken på njurbäckeninflammation heller så det var väl positivt kanske :) Men jag vågar ändå inte hoppas för mycket, bara invänta BIM.
  • Anonym (Ellie)
    Theresia92 skrev 2019-05-14 07:53:48 följande:
    Tack för svar! :) Jag var faktiskt på vc igår och kollade upp det, men jag hade inte uvi och inga tecken på njurbäckeninflammation heller så det var väl positivt kanske :) Men jag vågar ändå inte hoppas för mycket, bara invänta BIM.
    Vad bra att det inte var något annat i alla fall! Jag håller tummarna för att du får ett plus på BIM!
  • zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-14 06:53:26 följande:

Hello!

Hade likadant innan det tog sig för mig. Att mensen kom jättetidigt helt plötsligt och kroppen levde sitt eget liv. Vem vet kanske var det ett supertidigt missfall?  

Hänger kvar här och håller tummarna för dig! 

KRAM!

Till råga på allt så har jag haft konstant molvärk sen ÄL och super trött så det var en befrielse när mensen kom och värken försvann

Så ja, mycket möjligt ett supertidigt MF och då är det ju positivt, att det funkar alltså!

Ska försöka uppdatera, skriker när plusset kommer
  • zanlou
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-14 07:23:31 följande:

Jag känner igen det där. Jag har haft oregelbunden mens för första gången i mitt liv de senaste månaderna. Lycka till nästa gång!

Tycker det är så lustigt egentligen, bara för att man försöker och självklart har en högre medveten nivå så slår kroppen bakut Att man analyserar och känner efter på ett annat sett är ju en sak men hur det kan påverka kroppen så markant är fascinerande. Skönt att det inte bara är jag dock
  • Anonym (Ellie)
    zanlou skrev 2019-05-15 17:32:16 följande:
    Tycker det är så lustigt egentligen, bara för att man försöker och självklart har en högre medveten nivå så slår kroppen bakut Att man analyserar och känner efter på ett annat sett är ju en sak men hur det kan påverka kroppen så markant är fascinerande. Skönt att det inte bara är jag dock
    ja det är konstigt vad sinnet kan göra med kroppen. Du är verkligen inte ensam.

Jag fick ett negativt resultat på ett testa tidigt idag trots att jag var säker på en graviditet, tror jag ska vara fyra dagar innan bim nu eller nåt, så nya tag! :) 
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim