• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Malin 209
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-02 21:31:25 följande:

Ja det stämmer! Ok förstår!!Hej igen Malin, trodde det var ett plus jag skulle kika efter!

Så nu kan jag konstatera: GRATTIS! Solklart positivt test om det bara var en linje! 

Åh vilken tur!

Såå härligt att höra, tack! :)
  • 88Sandy
    Malin 209 skrev 2019-05-02 21:43:54 följande:

Är också öm i brösten, har humörsvängningar som inte av denna värld(stackars sambon, haha), extremt trött på kvällarna.

Jag har ett väldigt fysiskt jobb och insåg imorse att flåset var värre än vanligt. ;)

Men inte så mycket symptom som jag har haft vid tidigare graviditeter, så det oroar mig lite.. förväntar mig av någon anledning att det ska vara blod på pappret varje gång jag går och kissar. :/

Verkar som att jag har BF 5/1, så i stort sätt samtidigt som dig, hihi!

Har du fått någon tid för inskrivning än? :)

Okej, humörsvängningar har jag iofs också haha! Men det är nästan som vanligt, möjligtvis att jag gråter mer. Började grina helt utan anledning på en promenad med sambon för några dagar sedan (före jag plussade), han fattade ingenting men jag hade mina aningar då;p

Åh, jag är också rädd att det ska komma blod. Håller andan lite varje gång jag går på toaletten.

Jag har inte berättat ännu. Han är bortrest, men jag har beställt hem några bodys med hans favoritfotbollslag på som jag hoppas kommer idag för han kommer hem ikväll. Så, jag tänkte vänta med att ringa hc tills sambon vet åtm:) Har du fått någon tid för inskrivning?:)

Roligt med bf nästan samtidigt:D
  • Malin 209
    88Sandy skrev 2019-05-03 07:39:54 följande:

Okej, humörsvängningar har jag iofs också haha! Men det är nästan som vanligt, möjligtvis att jag gråter mer. Började grina helt utan anledning på en promenad med sambon för några dagar sedan (före jag plussade), han fattade ingenting men jag hade mina aningar då;p

Åh, jag är också rädd att det ska komma blod. Håller andan lite varje gång jag går på toaletten.

Jag har inte berättat ännu. Han är bortrest, men jag har beställt hem några bodys med hans favoritfotbollslag på som jag hoppas kommer idag för han kommer hem ikväll. Så, jag tänkte vänta med att ringa hc tills sambon vet åtm:) Har du fått någon tid för inskrivning?:)

Roligt med bf nästan samtidigt:D

Åh vad roligt att få överraska sin älskade så! :D

Själv har jag alltid bara överraskat med positiva test, haha, inte så fancy. :)

Har ordnat en tid den 20/5, så det är ju ett par veckor kvar, men känns ändå bra att ha fått ordning på det. :D
  • sanfo1

Idag 20:56

Hej allihoppa!

Har en fråga om graviditetstest och om någon har haft en liknande erfarenhet. Känt mig allmänt konstig, pirr i livmodern, molvärk och ömma bröst. Även väldigt häftigt humör haha.

Har bim om 2 dagar. Igår tog jag 2 gravtest som va väääldigt svagt positiva (knappt så man såg) som sedan blev rosa och tydliga efter det torkat.

Idag tog jag ett till som jag glömde kolla inom satt tid som också blev svagt positivt när jag kollade (15 min efter kanske)

Kan man få 3 st felaktigt positiva gravtest utan att vara gravid?

Vad tror ni? :)

• zanlou
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-05-02 07:24:41 följande:

Va bra! Hoppas det är er tur denna gång! Hang in there! Grymt att ni prickade dagen innan och efter! Varannan dag är nog bra. Hoppas verkligen. 

ja v9. Och är typ rasande/arg på sambon jämt, äter som en häst och är svintrött. Hoppas detta går över snart! :-O

Lova att uppdatera kring 12 maj!

Tack absolut, det ska jag göra!!

Du ska se att det går över om några veckor, oftast stabiliserar sig kroppen efter vecka 12 så det är ju inte långt dit.
  • Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-04 21:00:52 följande:
    Tack absolut, det ska jag göra!!

Du ska se att det går över om några veckor, oftast stabiliserar sig kroppen efter vecka 12 så det är ju inte långt dit.
    Väntar med spänning!

Ja, haha, längtar till detta går över. Tungan ute
    Sover till och med middag ibland, något jag hade svårt för till och med som barn. 
  • Luffaren

Jag är på ÄL +11 idag. Har haft molande smärta i magen sen ägglossning..

Ska ha mens efter 4 dagar. Är ju så otålig så jag kan inte vänta. Tog ett clear blue tidigt test idag som man kunde ta 6 dagar innan mens men det visade negativt. Tog då inte morgonurin, kan man fortfarande hoppas på positivt besked?

• Anonym (Ellie)
    sanfo1 skrev 2019-05-03 22:09:46 följande:

Idag 20:56

Hej allihoppa!

Har en fråga om graviditetstest och om någon har haft en liknande erfarenhet. Känt mig allmänt konstig, pirr i livmodern, molvärk och ömma bröst. Även väldigt häftigt humör haha.

Har bim om 2 dagar. Igår tog jag 2 gravtest som va väääldigt svagt positiva (knappt så man såg) som sedan blev rosa och tydliga efter det torkat.

Idag tog jag ett till som jag glömde kolla inom satt tid som också blev svagt positivt när jag kollade (15 min efter kanske)

Kan man få 3 st felaktigt positiva gravtest utan att vara gravid?

Vad tror ni? :)

Ett positivt test är positivt även om det är svagt så jag tror jag vågar säga grattis faktiskt! :D
  • Anonym (Ellie)

Jag är sjukt trött och svagt illamående. Precis som med mina andra graviditeter i precis i början. Fast det stämmer inte alls med min cykel så jag vet inte om jag är skengravid eller om jag registrerat min mens helt fel. Haha!

• sanfo1
    Anonym (Ellie) skrev 2019-05-08 08:20:22 följande:

Ett positivt test är positivt även om det är svagt så jag tror jag vågar säga grattis faktiskt! :D

Tack snälla!!
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim