• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Ellie)
    kråkan25 skrev 2019-05-29 12:06:59 följande:

Idag på morgonen testade jag Positivt på BIM + 0

syntes tydligt på en early sticka. men bara en tendens på ett "vanligt"

Jag har inte haft ett enda symptom sedan ÄL.  testade negativt på BIM -4.Var helt bombsäker på att det inte tagit sig då jag inte känt av minsta lilla symptom ens om jag "försökt" känna nått. Tog endast testet imorse för att slippa tänka på det mer i väntan på mensen, som jag var säker på skulle dyka upp!

Ville bara skänka en strimma hopp till er som inte plussar tidigt, och eler inte känner av några tecken! Man blir tokig när man helatiden ser att andra plussar flera dagar innan BIM.

Lycka till alla!!

Grattis!
  • Anonym (Nähe)

Det är så trist, för jag har varit gravid 3 ggr (som tyvärr inte resulterat i barn), alla tre gångerna har jag vetat direkt att jag varit gravid. Molvärk, kaffet börjar smaka illa och lukter förändras. Det innebär också att jag känner när jag inte är det.

Vi försöker få första barnet nu, jag har bim 5/6 och jag vet redan nu att det inte blev något. Har alla vanliga symtom jag brukar ha innan mens, och mensvärken strålar mot låren, det har den aldrig gjort när jag varit gravid.

Är inte ens sugen på att tjuvtesta för jag vet att det kommer bli minus. Jaja, bättre lycka nästa månad kanske?

• Muusan

Det som sa mig att jag var gravid var brösten. Har aldrig haft så ont och varit så öm som jag var innan BIM. Kunde inte ens krama min sambo för d gjorde ont . Har aldrig haft så tidigare grav men ö då trodde jag inte jag var det fast jag inte fick nån mens :D

• Gullego

Jag tog ut min hormonspiral 16/5 och hade ägglossning 18/5 jag känner väldigt tydligt när jag har det .. blödde efter uttaget ganska mycket, som vanlig mens som varade i 5 dagar..

Har BIM på söndag 2/6 men jag har haft mensvärk från och till och tänkt att mensen kommer när som helst.. men icke .. tog cb ägglossningstest bara för att och det visade blinkade glad gubbe 3 dagar i rad så imorse tog jag ett cb digital gravtest och det visade gravid 1-2!!! Så mensvärk och trötthet och inte sugen på att äta är min symtom i 3+6..:)

• Anonym (Ont i bröstvårtorna)

När jag har haft ägglossning och ägget blir befruktad får jag ont i bröstvårtorna, så då vet jag direkt att jag är gravid. Sen har jag ont i bröstvårtorna ända tills barnet är fött.

• Anonym (hemlisen)
    zanlou skrev 2019-05-13 23:35:35 följande:
    Halloj tröttis

Hoppas du börjar känna dig lite piggare nu!!

Den här månaden kom blodet en dag tidigare än vad jag är van vid i min extremt regelbundna cykel och är troligen över imorgon. Känns som min kropp lever sitt eget liv nu när vi bestämde oss att försöka bli gravida, den spökar hela tiden och är inte ett skvatt samarbetsvillig alltså

Nu gör vi ett uppehåll på en månad och laddar till juni istället, marsbebis känns bra Kram
    Hej zanlou,
    Hur går det? Tänker på dig. {#emotions_dlg.flower}
    Kram
  • Ztrumpan

Jag blev gravid nu i juni och skrev ner mina symtom rätt bra. Direkt efter ägglossning hade jag lite molvärk, typ 3 dgr efter men det kopplat jag till kroppen som försöker föra ägget framåt i ledarna. 6-7 dgr efter ägglossning började jag känna lite små molvärk men det har jag i stort sett alla månader så tänkte att det var pms. 10 dgr efter ägglossning så känner jag att något är annorlunda än den vanliga molvärken, det drar på något vis runt livmodern. Sen fortsätter molandet och jag får värk i svanken, brösten är lätt ömma. Sen skulle jag på fest så tog ett gravtest som visade positivt vilket jag tror var v 3+5 = 12 dgr efter ägglossning. Sen från den dagen kom rejäl trötthet och blev varm som tusan, lite metallsmak men samtidigt drog jag på mig en förkylning så den hjälpte nog till en hel del ;)

Överlag så hade symtomen tidigt i graviditeten lika gärna kunnat vara pms, jag hade inte blivit förvånad om mensen hade kommit egentligen men visst, molandet höll ju i sig fler dgr på rad än vanligt.

Så det var mina symtom, hoppas det kan hjälpa någon :)

• Anonym (Svårt)

Tycker det är svårt med symtom innan bim, sen mitt första barn så mår mår jag apa från äl till mens. Ont i magen, lätt illamående, allmän sjukdomskänsla, lättirriterad och bara en tråkig människa...

• Anonym (Gurkan)

Är bara på ÄL +5-6 så vill egentligen inte ta till mig något än. Kan dock inte undgå små små stick här och var i tjejmagen som kommer och går lite. Tidigare graviditeten i våras startade så enligt det jag skrivit i kalendern, ÄL +6 hade jag ett starkt ihållande stick där nere. Förmodligen ägget som fäste då :) Sen fortsatte det så med några dagars mellanrum. Slutade tyvärr i ett sent MF, därav tänker jag inte analysera allt utan bara låta det komma. Hade inga självklara tecken innan BIM heller, utan blev ganska förvånad när jag fick ett plus på BIM- dagen.  Dock kom alla symptom tätt efter nyheten :)

• Min tur

ÄL+9 idag.

Här fört anteckningar över hur jag mår denna cykeln.

Ögonmigrän med efterföljande huvudvärk måndags och igår onsdag.

Illamående till och från sedan i söndags. Vissa stunder känns det som en vattenballong i livmodertrakten (samma känsla som när man är gravid och börjar känna en liten tyngd.)

Fick en dotter för 9 månader sedan och man säger att graviditetssymptom kan komma snabbare vid två täta graviditeter.

Jag hoppas på det bästa och håller mina tummar :)

Svar på tråden Prata symtom INNAN bim