• Sheltielife

Prata symtom INNAN bim

Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

Har bim den 11/1

• Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • Anonym (Gurkan)

Jag plussade förra vecka. den 14/7, på BIM -6/-7. Så de tecken jag kände igen från tidigare stämde bra in på denna graviditet också :D

• joss1234
    Anonym (Gurkan) skrev 2019-07-18 13:25:37 följande:

Jag plussade förra vecka. den 14/7, på BIM -6/-7. Så de tecken jag kände igen från tidigare stämde bra in på denna graviditet också :D

Wooow grattis!! Häftigt :D
  • Anonym (Gurkan)
    joss1234 skrev 2019-07-18 20:56:23 följande:
    Wooow grattis!! Häftigt :D
    Tusen tack!! jaa, oftast stämmer det man känner :D
  • Linapinafina

Hej allihopa!

Ny här inne och hittade denna tråd så tänkte väl dela med mig lite:)

Jag tog ut min Pring den 7/7 efter att ha haft den inne som jag skulle i 3 veckor. Runt 10e fick jag en mensliknande blödning. Jag satte sen aldrig in en ny ring.

2 veckor senare vaknar jag mitt i natten och behövde spy. Jag hade inte ätit ngt konstigt på dagen. Har inte spytt mer sedan utan har mått lite smått illa ibland (men kan såklart va inbillning)

Ända sen dess har jag även kännt en molande värk i min mage och bara någon dag senare fick jag en pytte liten blödning, bara några droppar. Jag har också senaste tiden varit enormt trött och längtar efter att få gå och lägga Mig oavsett när på dygnet. Detta har jag förknippat med värmen..

Jag känner mig även uppblåst hela tiden.

Jag vet att allt detta kan vara hormonerna som spökar efter att ha slutat med ringen.

Igår tog jag ett grav test som visade negativt, men å andra sidan har jag minst en vecka kvar till beräknad mens..

Vad tror ni? Ska jag ge upp hoppet helt om ett plus denna månaden?

• Anonym (Svårt)
    Linapinafina skrev 2019-07-31 18:42:35 följande:

Hej allihopa!

Ny här inne och hittade denna tråd så tänkte väl dela med mig lite:)

Jag tog ut min Pring den 7/7 efter att ha haft den inne som jag skulle i 3 veckor. Runt 10e fick jag en mensliknande blödning. Jag satte sen aldrig in en ny ring.

2 veckor senare vaknar jag mitt i natten och behövde spy. Jag hade inte ätit ngt konstigt på dagen. Har inte spytt mer sedan utan har mått lite smått illa ibland (men kan såklart va inbillning)

Ända sen dess har jag även kännt en molande värk i min mage och bara någon dag senare fick jag en pytte liten blödning, bara några droppar. Jag har också senaste tiden varit enormt trött och längtar efter att få gå och lägga Mig oavsett när på dygnet. Detta har jag förknippat med värmen..

Jag känner mig även uppblåst hela tiden.

Jag vet att allt detta kan vara hormonerna som spökar efter att ha slutat med ringen.

Igår tog jag ett grav test som visade negativt, men å andra sidan har jag minst en vecka kvar till beräknad mens..

Vad tror ni? Ska jag ge upp hoppet helt om ett plus denna månaden?

Jag hade nog inte haft någon större förhoppning att bli gravid denna månad, ditt illamående är alldeles förvridit för att vara gravidrelaterat och dina andra symptom relaterar jag mer till kroppens omställning vad gäller hormoner efter slutat med åringen, men det är ju stört omöjligt att veta.
  • joss1234

Ja vet inte vart ja ska börja, frustrationen är stor haha.

När jag har pms brukar symtomen börja MINST en vecka innan mens, ibland tidigare, med ömma bröst, värk och humörssvängningar. Denna månaden är det lite annorlunda. Mina symtom har kommit typ sen bim-4 smygande istället, började med extrem molvärk i ljumske, äggstockar och ont i svanken, ryggen. Det har bara fortsatt och gör ont hela tiden, speciellt i svanken. (Brukar inte ha så här ont innan mensen). Brösten är väl det som brukar komma tidigast vid pms men det

Började typ igår, är på bim-2 idag. Har även lite stickningar i brösten. Juste, haft torra slemhinnor i både hals och näsa i flera dar, feberkänsla sen igår. Även haft mer flytningar av och till mellan ÄL och bim, mer än ja brukar, då ja annars är rätt torr mellan där.

Meeeeen.. tagit 3 negativa test redan :( så är rädd att det bara är pms ändå :( men kan inte minnas att ja haft såhär ont i kroppen och ljumske, äggstock och rygg innan mens. Visst lite grann men detta är fan ont asså.. fick även för mig att de va ett megapyttelitet streck att se på testet i morse men efter en stund tror jag det bara va inbillning (man blir ju knäpp) haha

Nån som kan relatera? XD har ni haft typ pmskänningar fast kanske lite närmare bim och varit gravida ändå?

Får uppdatera såklart närmare bim och om det händer något!

• Anonym (Svårt)
    joss1234 skrev 2019-07-31 20:03:46 följande:

Ja vet inte vart ja ska börja, frustrationen är stor haha.

När jag har pms brukar symtomen börja MINST en vecka innan mens, ibland tidigare, med ömma bröst, värk och humörssvängningar. Denna månaden är det lite annorlunda. Mina symtom har kommit typ sen bim-4 smygande istället, började med extrem molvärk i ljumske, äggstockar och ont i svanken, ryggen. Det har bara fortsatt och gör ont hela tiden, speciellt i svanken. (Brukar inte ha så här ont innan mensen). Brösten är väl det som brukar komma tidigast vid pms men det

Började typ igår, är på bim-2 idag. Har även lite stickningar i brösten. Juste, haft torra slemhinnor i både hals och näsa i flera dar, feberkänsla sen igår. Även haft mer flytningar av och till mellan ÄL och bim, mer än ja brukar, då ja annars är rätt torr mellan där.

Meeeeen.. tagit 3 negativa test redan :( så är rädd att det bara är pms ändå :( men kan inte minnas att ja haft såhär ont i kroppen och ljumske, äggstock och rygg innan mens. Visst lite grann men detta är fan ont asså.. fick även för mig att de va ett megapyttelitet streck att se på testet i morse men efter en stund tror jag det bara va inbillning (man blir ju knäpp) haha

Nån som kan relatera? XD har ni haft typ pmskänningar fast kanske lite närmare bim och varit gravida ändå?

Får uppdatera såklart närmare bim och om det händer något!

Det är egentligen inte så intressant med hur långt från bim du är utan mer av intresse hur långt från äl du är?
  • Anonym (Svårt)
    joss1234 skrev 2019-07-31 21:02:50 följande:

Åh glömde skriva det, ÄL+12!

Det kan ju ta upp till 10 dagar för ett ägg att fästa och sen ytterligare några fast innan hcg tillräckligt högt för att ge utslag! Ge det ett par dagar till
  • joss1234
    Anonym (Svårt) skrev 2019-07-31 21:28:06 följande:
    Det kan ju ta upp till 10 dagar för ett ägg att fästa och sen ytterligare några fast innan hcg tillräckligt högt för att ge utslag! Ge det ett par dagar till
    Så symptomen jag känner kan va efter att ägget fäst typ?, inte haft nån nidblödning i alla fall. Ja får ge det några dar helt enkelt..
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim