• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus

Hoppas, Hoppas innerligt att Kim väljer Tobbe 1 till förste kämpe eller nä för då väljer han Diana, men om det blir kunskap så tror jag att Diana är bättre på det.

Ut med:
    Tobbe 1
    Tobbe 2
    Kim
    Emelie
    Maxine

Sen får Diana träffa dem som är på Torpet.

• flygrl
    Deceree1 skrev 2019-02-19 15:16:55 följande:

Undrar vad de e jag har missat för varför är Tess så illa omtyckt..?

Det undrar jag med. Hon utmålas som så tjafsig och allmänt jobbig men det stämmer inte alls med min bild. Tycker snarare det e andra som hela tiden går på henne hårt. :/
    Johannus skrev 2019-02-20 18:12:08 följande:

När det händer såna här saker så vill man knappt titta på programmet mer. Farmen kommer nog att tappa tittare. Tv teamet borde se och höra det mesta som händer under inspelning och agera direkt. Deltagarna måste också reagera direkt och säga till när nåt obehagligt sker bland deltagarna. 

Nej, det e naturligtvis skit trist när sånt där händer. TV-teamet ingrep ju när dom hörde Diana berätta för Emelie om Roccos sextrakasserier. Däremot va dom inte inne i huset där Rocco uttalade dödshotet mot Tess. Efterspelet sköttes däremot inget vidare av TV4. :/

Undra om Kirsi anmälde hotet Rocco riktade mot henne ifjol?
    Johannus skrev 2019-02-20 19:46:56 följande:

Sitter här och kollar på Farmen och när jag tänker tillbaka så vill jag minnas att man inte fick prata om vem som skulle väljas till förste kämpe. Har jag rätt eller kommer jag i håg fel?

Nu håller alla på att säga det ena om det andra om varann och göra pakter om vem som ska åka ut. Tänker på hur många av deltagarna kommer att känna efteråt när dem ser programmet.

Diana som tror på Tobbe 1 blir nog inte glad när hon ser vad det är han håller på med. Nej jag har tappat helt förtroende för Tobbe 1. 

Även för Emelie, men det har jag gjort sen hon blev en tjallare.

Trist i går att Maxine fick telefon samtalet ?.Hade varit bättre för Diana och få prata med sina barn.

Jag minns faktiskt inte hur det va längre tillbaka med det du fråga om.

Ja, man undrar ju hur deltagarna tänker & reagerar när dom nu ser programmet på TV. En del måste ju bli väldigt ledsna och en del skämmas. Tycker en del av det Tobbe I och Emelie håller på med e fett ruttet. Blä!
    Johannus skrev 2019-02-20 20:00:50 följande:

Hoppas, Hoppas innerligt att Kim väljer Tobbe 1 till förste kämpe eller nä för då väljer han Diana, men om det blir kunskap så tror jag att Diana är bättre på det.

Ut med:

Tobbe 1

Tobbe 2

Kim

Emelie

Maxine

Jag hoppas också Kim sätter nån av Tobbarna som första kämpe. Om Diana blir andra kämpe väljer hon garanterat kunskap och där tror jag hon e ganska bra. I fysisk kamp har hon ingen chans mot nån av Tobbarna.

Jag gillar också Diana bäst av dom som e på Farmen nu.
  • molly50
    Deceree1 skrev 2019-02-19 15:16:55 följande:

Undrar vad de e jag har missat för varför är Tess så illa omtyckt..?

Ja,jag har nog också missat något där,i så fall.
    Tycker mest det verkar som att hon har fått försvara sig mot andras påhopp på henne.
    Carpe Diem
  • molly50
    flygrl skrev 2019-02-21 00:55:13 följande:
     Tycker en del av det Tobbe I och Emelie håller på med e fett ruttet. Blä!
    Johannus skrev 2019-02-20 20:00:50 följande:

Ut med:

Tobbe 1

Tobbe 2

Kim

Emelie

Maxine

Jag hoppas också Kim sätter nån av Tobbarna som första kämpe. Om Diana blir andra kämpe väljer hon garanterat kunskap och där tror jag hon e ganska bra. I fysisk kamp har hon ingen chans mot nån av Tobbarna.

Jag gillar också Diana bäst av dom som e på Farmen nu.
    Ja,jag tycker också att deras spel börjar bli lite för mycket nu. Falskspel.

Om Diana skulle bl satt mot någon av killarna så är det kunskapen som gäller.
    Jag tror inte de får tävla mot varandra i styrka eller teknik.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-02-21 11:14:33 följande:
    Ja,jag har nog också missat något där,i så fall.
    Tycker mest det verkar som att hon har fått försvara sig mot andras påhopp på henne.
    Jag tror, men bara tror så att när Tess blev hotat blev hon rädd och orolig och därmed blev tvär och verkade sur/arg och det har påverkat det andra deltagarna negativt mot henne, men jag förstår henne att det har varit jobbigt det hon varit med om. Det kan ju vara svårt att prata om med alla vad som hänt, men sanningen kommer fram som vi sett och man får hoppas att det andra deltagarna förstår henne efteråt.
  • Johannus

Om en tjej väljer en kille till kamp eller tvärtom då blir det kunskap.

Diana har bra kunskap om någon av Tobbarna skulle välja henne.
    Om det blir Maxine som blir förste kämpe och hon väljer Diana så då väljer Diana styrka och då förhoppningsvis faller Maxine.

Kim verkar svår att veta vem han väljer och har sagt att ingen kan lita på honom vem han kommer att sätta som förste kämpe.

• flygrl
    molly50 skrev 2019-02-21 11:15:59 följande:

Ja,jag tycker också att deras spel börjar bli lite för mycket nu. Falskspel.

Om Diana skulle bl satt mot någon av killarna så är det kunskapen som gäller.

Jag tror inte de får tävla mot varandra i styrka eller teknik.

Nej, du har naturligtvis rätt. När kille möter tjej e det enbart kunskap som gäller. Fel tänkt av mig där.
    Johannus skrev 2019-02-21 13:03:53 följande:

Jag tror, men bara tror så att när Tess blev hotat blev hon rädd och orolig och därmed blev tvär och verkade sur/arg och det har påverkat det andra deltagarna negativt mot henne, men jag förstår henne att det har varit jobbigt det hon varit med om. Det kan ju vara svårt att prata om med alla vad som hänt, men sanningen kommer fram som vi sett och man får hoppas att det andra deltagarna förstår henne efteråt.

Roccos grova hot har naturligtvis vart väldigt obehagligt för Tess MEN hon va väl utmobbad (som jag ser det) redan innan den händelsen. Tyckte hon knappt hann sätta sin fot på Farmen så va drevet mot henne i gång. Tycker synd om henne! :/
    Johannus skrev 2019-02-21 13:08:31 följande:

Om en tjej väljer en kille till kamp eller tvärtom då blir det kunskap.

Diana har bra kunskap om någon av Tobbarna skulle välja henne.

Om det blir Maxine som blir förste kämpe och hon väljer Diana så då väljer Diana styrka och då förhoppningsvis faller Maxine.

Kim verkar svår att veta vem han väljer och har sagt att ingen kan lita på honom vem han kommer att sätta som förste kämpe.

Diana e rätt stark fysiskt men jag tror faktiskt Maxine kan va ännu starkare. Fast skenet kan bedra. Däremot tror jag Diana e vassare i kunskap än Maxine och även kan ge Tobbarna en hård fajt i den grenen.

Jag skulle så gärna se nån av Tobbe I och Emelie åka ut... :)
  • Johannus

När Tess, Tobbe och Maxine kom till Farmen så var det Maxin som började med att mobba Tess och jag kan tänka mig att det andra trodde mer på Maxine och hängde med att vara otrevliga med henne. Men vi vet ju heller inte när hon har blivit hotad som också påverkarade hennes sätt. 

Vi får se hur Kim tänker i kväll.

• molly50
    Ja,det är möjligt att det kan vara så.
    Men samtidigt,de började ju tjafsa med henne redan samma dag som hon kom till farmen.
    Carpe Diem
  • molly50
    flygrl skrev 2019-02-21 14:48:56 följande:
    Nej, du har naturligtvis rätt. När kille möter tjej e det enbart kunskap som gäller. Fel tänkt av mig där.

Inte alltid så lätt att komma ihåg. 
    Carpe Diem
Svar på tråden Farmen 2019