Etta skrev 2019-04-29 17:19:49 följande:
Jag har såå mycket trängningar hela tiden, håller på att bli galen! Behöver ju kissa väldigt ofta, men om jag går och kissar utan att verkligen behöva så får jag jätteproblem med trängningar efteråt, jätteobehagligt! Hade precis såhär i min förra graviditet och lämnade då flera odlingar som inte visade på uvi utan bm sa då att det var livmodern som tryckte på, så är väl bara att vänja sig. Ska ringa bm för säkerhets skull imorn och se om jag kan få kolla upp det ändå. Nån som känner igen det?
Hur mår ni andra nu annars? Nån som känt rörelser än? Jag tycker ibland jag känner något men är så svagt att det lika gärna kan vara inbillning. RUL nästa fredag, börjar bli lite nojig!
Jag har också trängningar så att jag snart bryter ihop. Det känns som om jag har flera liter kiss i blåsan men när jag kissar kommer det inte alls lika mycket som jag hoppades på så efteråt fortsätter trängningarna. Hade helst av allt bara viljat sätta in en kateter och låta det rinna hela tiden. Nätterna är ju värst..
Gjorde odling förra veckan och fick antibiotika i förebyggande syfte men det har inte hjälpt så det är nog livmodern som trycker.. hoppad iallafall för det låter bara läskigt när man läser om vad UVI kan göra med både mamma och foster. Jag som inte vågat ta en endaste alvedon under graviditeten fick nu äta 3 tabletter antibiotika om dagen i 5 dagar, snacka om panik. Har också RUL nästa vecka, oroar mig alltid innan och får världens ångest.