• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mia86a
    Dalia94 skrev 2019-04-07 07:47:04 följande:

Jag har också gått ner ungefär 4 kilo, mitt illamående har börjat släppa lite nu så jag kan också äta bättre. Får hoppas det vänder snart :) min bm säger att det är ingen större fara för bebisen, den tar näringen den behöver ändå

Skönt med fler i samma sits. Ja, det är det jag misstänkt också, tack för lugnande svar.
  • Etta

Jag gick också ner i början, nu är jag i v 15 och har gått upp 1,5 kg totalt, känns som lite lite men jag har ingen koll riktigt, och känns långt kvar till nästa kontroll! I min förra graviditet gick jag snabbt upp 5 kg, men vet inte riktigt när i tiden det var.

• Jinthry

Jag har haft bruna flytningar i drygt en vecka, och massor av oro som kom med dem. Idag var jag hos läkaren och de använde en doppler! 150 slag/min fick vi höra :) Jag är vecka 11+5 nu och på onsdag ska vi på vårt andra ultraljud. Så spännande!

• Kate000

Först nu tycker jag tiden står stilla. Lämnade blodprov för NIPT i tisdags, skulle mest troligen få svar i slutet av denna vecka. Går tiden baklänges? Hur mycket är rimligt att läsa på om alla kromosom avvikelser och hur kan man förberedas för ett svar man inte vill ha? Jag önskar mig inget annat än ett välskapt och fullt friskt barn naturligtvis. Men tiden, väntan och all oro.

Hmm insikten kom precis; att oron och nojan över små och stora saker bara har börjat. Jaja då är det väl så

Gick in i v 15 igår, v14+1 idag då.

• Jinthry

Var på ultraljud v.12+0 igår. Herregud säger jag bara, haha! Lillen där inne ville absolut inte vara still. Tränade kickboxning och kullerbyttor. Riktigt roligt att se! Dock blev vår ultraljudsbild väldigt tråkig.. Baksidan av bebisen..

• Kapsyl

Kub i måndags, nackspalten och näsbenet såg bra ut, men jag är lite oroad över siffrorna. Med förra fick jag oddsen 1: 4958 och nu 1: 1491. Att oddsen på att få ett friskt barn sjunker så på bara ettochetthalvt år!

Ligger dock fortfarande på lågrisksidan, tack och lov. Nu håller vi alla tummar för en frisk liten bror/syster.

• Etta
    Kapsyl skrev 2019-04-11 13:37:01 följande:

Kub i måndags, nackspalten och näsbenet såg bra ut, men jag är lite oroad över siffrorna. Med förra fick jag oddsen 1: 4958 och nu 1: 1491. Att oddsen på att få ett friskt barn sjunker så på bara ettochetthalvt år!

Ligger dock fortfarande på lågrisksidan, tack och lov. Nu håller vi alla tummar för en frisk liten bror/syster.

Jag fick inga siffror, bm sa bara att det såg jättefint ut och var ?låg sannolikhet?, ångrade först att jag inte frågade om siffror, men så glad för att jag inte frågade nu eftersom jag då garanterat hållit på och nojat och jämfört siffror här på FL. Så mkt som kan påverka, typ hur man mår när provet tas, hur barnet ligger när det mäts osv. En vän till mig fick risken 1:100, det är ju en procents risk, men räknas ju ändå som hög, hon fick en helt frisk dotter men oroade sig hela graviditeten trots att andra prover visade bra.
  • Kate000
    Jinthry skrev 2019-04-11 09:40:17 följande:

Var på ultraljud v.12+0 igår. Herregud säger jag bara, haha! Lillen där inne ville absolut inte vara still. Tränade kickboxning och kullerbyttor. Riktigt roligt att se! Dock blev vår ultraljudsbild väldigt tråkig.. Baksidan av bebisen..

Kul! Tråkigt att bilden blev som den blev. Själv fick jag bild helt från sidan så mun och näsan syns. :)

Hade helst velat ha en video dock. Får man verkligen inte filma? Mitt ul gick fort och vi föräldrar var lite chockade över hur bra man såg allt, att vi glömde fråga om att filma... nåja minnes videon i skallen är fortfarande kristallklar, så spelar upp den i huvudet nu å då :)

Nipt svaret har inte kommit än, nojar mig. Sambon är bortrest så vill väl heller inte få veta allt när jag är själv heller. Är det bra besked vill jag ju se det tillsammans och kön ville han veta... så då vill jag ju naturligtvis att vi eller han får veta först.^^
  • Kapsyl
    Etta skrev 2019-04-11 15:33:33 följande:

Jag fick inga siffror, bm sa bara att det såg jättefint ut och var ?låg sannolikhet?, ångrade först att jag inte frågade om siffror, men så glad för att jag inte frågade nu eftersom jag då garanterat hållit på och nojat och jämfört siffror här på FL. Så mkt som kan påverka, typ hur man mår när provet tas, hur barnet ligger när det mäts osv. En vän till mig fick risken 1:100, det är ju en procents risk, men räknas ju ändå som hög, hon fick en helt frisk dotter men oroade sig hela graviditeten trots att andra prover visade bra.

Men åh, så hemskt! Ja, det är kanske lika bra att inte få några siffror i så fall. Men fick hon inte göra nipt på de siffrorna?
Svar på tråden BF oktober 2019!