cleoeme skrev 2019-05-05 09:51:02 följande:
Fan vad skönt! Vissa lägger ju på sig mest vikt i slutet av graviditeten, vissa mest i början. I min förra graviditet så gick jag upp från vecka 25, men det var också min första graviditet. Nu är jag i vecka 19 och har gått upp 6 kilo redan, men det syns ingenting eftersom jag från början var väldigt smal.
Okej, kanske går upp om ett par veckor då! :) några kilo kommer ju vara bebisens vikt, inklusive moderkaka och livmoder.
Etta skrev 2019-05-05 21:22:21 följande:
Jag har ingen våg hemma så vet inte alls hur mkt jag gått upp nu, men hade bara gått upp knappt 2 kg i v 16 vilket jag tyckte kändes lite då eftersom jag sist gått upp mycket mer vid samma tidpunkt. Men är ju väldigt individuellt tror jag! Du mådde ju liksom jag väldigt illa ett tag så då gick vi ju knappast upp i vikt! Har du också RUL nästa v? Jag ska dit på fredag och har redan börjat oroa mig.
Ja 2 kg är ju inte mycket alls, därför blir jag lite orolig när jag inte ökat något alls. Får prova väga mig hos bm om en månad, hennes våg kanske är känsligare :)
Ja jag har också RUL på fredag och är lite orolig faktiskt! Jag känner små buffar och rörelser då och då trots moderkaka i framvägg, och de har ökat till varje dag istället för någon enstaka gång i veckan så det är rätt lugnande men jag är rädd för att man kommer hitta något avvikande trots att allt såg bra ut på det tidiga ultraljudet för lite drygt en månad sedan. Uppdatera gärna när du varit på ditt RUL så följs vi åt :)