• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Kate000
    Scintilla skrev 2019-05-15 12:22:51 följande:

Lider med dig! Jag har visserligen sluppit kräkningar nästan helt men mått otroligt illa sedan vecka 7. Nu i vecka 17 är det värre än någonsin. Och det blir bara värre allt eftersom dagen går, så det där med ?morning sickness? stämmer inte alls på mig. Har mått dåligt på alla sätt och vis den här graviditeten (migrän, eviga förkylningar, lunginflammation, trötthet, humörsvängningar) och när folk pratar om spökveckor och golden weeks känns det som ett skämt.

Vi får hålla tummarna för att det åtminstone inte blir värre under andra halvan av graviditeten...

Ja inte är det lät. Men belöningen gör det ju värt såklart. När det är som det är behöver man vara lite detektiv och hitta vad som kanske gör måendet värre och vad som kan hjälpa.
  • Mia86a
    cleoeme skrev 2019-05-15 08:48:44 följande:

Jag har vart på RUL och vi väntar en frisk flicka! Total lycka :) fick fastställt bf 4 oktober. Men min första dotter kom 9 dagar tidigt så vi får se hur det blir nu.

Förlossningen kommer ske i Helsingborg! Hur har det gått för er andra?

Vad härligt, grattis! Och spännande, då kanske ni rent av får en septemberbebis om denna också vill komma tidigt. Flyttade de ert beräknade datum vid RUL eller hade ni räknat ut 4 oktober även innan?
  • cleoeme
    Mia86a skrev 2019-05-16 07:47:15 följande:

Vad härligt, grattis! Och spännande, då kanske ni rent av får en septemberbebis om denna också vill komma tidigt. Flyttade de ert beräknade datum vid RUL eller hade ni räknat ut 4 oktober även innan?

Tack! :) ja vi får se! Nej vårt datum fick vi på KUB. Enligt mina egna beräkningar så var BF 3 oktober så hade inte jätte fel.
  • Scintilla

I vilken vecka fick ni tid för RUL? Vi ska dit 5 juni och då kommer jag att vara i vecka 19+3 vilket känns sent. Om de upptäcker några allvarliga avvikelser så har man ju knappt någon tid att fundera innan abortgränsen?

• Jinthry
    Scintilla skrev 2019-05-19 11:23:45 följande:

I vilken vecka fick ni tid för RUL? Vi ska dit 5 juni och då kommer jag att vara i vecka 19+3 vilket känns sent. Om de upptäcker några allvarliga avvikelser så har man ju knappt någon tid att fundera innan abortgränsen?

Jag kommer vara i vecka 20+6 :) Så jag kan inte ens göra beslut om abort då!
  • Etta

Jag var i vecka 19+1, tror det är mellan v 18-20 överallt? Är inte abortgränsen i v 18? Eller tänker jag helt fel nu?
  • ballerinakakaoreo

Jag fick i vecka 19+3. Du får göra abort upp till vecka 22 med beslut från socialstyrelsen om de anser att barnet inte är livsdugligt, om jag inte minns helt fel. 
  • Mia86a

Vi fick tid v. 18+3. Har inte för mig att jag fått så tidigt någon gång förut men det är väl lite olika.
  • Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-05-19 22:21:23 följande:

Jag fick i vecka 19+3. Du får göra abort upp till vecka 22 med beslut från socialstyrelsen om de anser att barnet inte är livsdugligt, om jag inte minns helt fel. 

Just det, med tillstånd från socialstyrelsen går det ju senare förstås.
  • Etta

Hej tjejer! Hur går det för er? Jag går in i v 24 imorn och tycker det böjar bli lite tungt nu, svårt vända mig på bra sätt i sängen och har börjat få halsbränna kvällstid. Och då är det nästan 4 månader kvar... I övrigt har jag mått väldigt bra de senaste veckorna, sen v 21 ungefär, så skönt!

Svar på tråden BF oktober 2019!