• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Etta

Men hjälp, läst just en artikel som avrådde från att dricka ingefärsshots för att det kunde resultera i missfall enligt ny forskning, jag har ju druckit massa ingefärsdricka för att dämpa mitt illamående och drack ingefärsshots så sent som i onsdags! Usch, känns inte alls bra!

• Kate000
    Etta skrev 2019-04-13 21:41:23 följande:

Men hjälp, läst just en artikel som avrådde från att dricka ingefärsshots för att det kunde resultera i missfall enligt ny forskning, jag har ju druckit massa ingefärsdricka för att dämpa mitt illamående och drack ingefärsshots så sent som i onsdags! Usch, känns inte alls bra!

Ja ingefära kan tydligen göra att livmodern drar ihop sig eller om den hämmar tillväxten, vilket gör att risken för missfall ökar. Säger min sambo när mina ingefära tabletter kom i lådan i torsdags... tänkte prova dem mot mitt illamående som fortgår... är i v 15+0 idag. Var är mina 100 gyllene dagar? Haha :(
  • Etta
    Kate000 skrev 2019-04-14 05:31:28 följande:

Ja ingefära kan tydligen göra att livmodern drar ihop sig eller om den hämmar tillväxten, vilket gör att risken för missfall ökar. Säger min sambo när mina ingefära tabletter kom i lådan i torsdags... tänkte prova dem mot mitt illamående som fortgår... är i v 15+0 idag. Var är mina 100 gyllene dagar? Haha :(

Vilken koll din sambo har! Nu när jag googlar ser jag massa artiklar om detta men innan har jag bara läst att det kan lindra illamående! Jag mår illa från och till, 15+3 idag och trodde också det skulle försvunnit nu!
  • Kate000
    Etta skrev 2019-04-14 09:26:05 följande:

Vilken koll din sambo har! Nu när jag googlar ser jag massa artiklar om detta men innan har jag bara läst att det kan lindra illamående! Jag mår illa från och till, 15+3 idag och trodde också det skulle försvunnit nu!

Ja precis, men han hade gärna fått säga något tidigare... för det var han som sa för 2 veckor sen att jag borde prova ingefära tabletter mot illamåendet efter att ha läst på. Nåja de kostade ju inte mycket den där burken :p

Nä illamåendet skippar jag gärna nu.
  • Anonym (Emelie)

Har alla här fått kallelse till RUL än? :) jag ska göra mitt den 13 maj! Jag är just nu i vecka 16.

• Kate000
    Anonym (Emelie) skrev 2019-04-14 14:04:39 följande:

Har alla här fått kallelse till RUL än? :) jag ska göra mitt den 13 maj! Jag är just nu i vecka 16.

Jag har RUL den 20 maj är i v 16 nu :) (v15+0)
  • Etta
    Anonym (Emelie) skrev 2019-04-14 14:04:39 följande:

Jag ska göra 10 maj! Är också i v 16 nu.
  • Scintilla

Jag har RUL 5 juni. Är i vecka 12+3 nu och har ytterligare ett UL (som ingår i standardprogrammet) den 24 april.

• Moderator
    Vi på Familjeliv vill tipsa om våra kurser inom gravidyoga!
    Många barnmorskor rekommenderar gravidyoga men många tycker att det är svårt att ta sig till en yogastudio. Ett bra sätt kan vara att testa gravidyoga hemma.

Gravidyoga närvaro: 
    https://app.coursio.com/store/familjeliv/gravidyoga-lugn-narvaro

Gravidyoga Värme, styrka och energi:   app.coursio.com/store/familjeliv/gravidyoga-varme-styrka-energi

Hur mysiga som helst! 
Svar på tråden BF oktober 2019!