• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mia86a
    Kate000 skrev 2019-04-11 16:40:04 följande:

Kul! Tråkigt att bilden blev som den blev. Själv fick jag bild helt från sidan så mun och näsan syns. :)

Hade helst velat ha en video dock. Får man verkligen inte filma? Mitt ul gick fort och vi föräldrar var lite chockade över hur bra man såg allt, att vi glömde fråga om att filma... nåja minnes videon i skallen är fortfarande kristallklar, så spelar upp den i huvudet nu å då :)

Nipt svaret har inte kommit än, nojar mig. Sambon är bortrest så vill väl heller inte få veta allt när jag är själv heller. Är det bra besked vill jag ju se det tillsammans och kön ville han veta... så då vill jag ju naturligtvis att vi eller han får veta först.^^

Vi fick flera videosnuttar och bilder skickade till oss elektroniskt vid vårt ul, nu erbjuds det säkert inte överallt men det kan ju vara en ide att i alla fall fråga om det vid RUL, och i annat fall fråga om ni kan få filma själva. Annars får man hoppas på ett bra minne så man kan se tillbaka på det några dagar/veckor ändå.^^
  • Etta
    Kate000 skrev 2019-04-11 16:40:04 följande:

Kul! Tråkigt att bilden blev som den blev. Själv fick jag bild helt från sidan så mun och näsan syns. :)

Hade helst velat ha en video dock. Får man verkligen inte filma? Mitt ul gick fort och vi föräldrar var lite chockade över hur bra man såg allt, att vi glömde fråga om att filma... nåja minnes videon i skallen är fortfarande kristallklar, så spelar upp den i huvudet nu å då :)

Nipt svaret har inte kommit än, nojar mig. Sambon är bortrest så vill väl heller inte få veta allt när jag är själv heller. Är det bra besked vill jag ju se det tillsammans och kön ville han veta... så då vill jag ju naturligtvis att vi eller han får veta först.^^

När vi gjorde på privat klinik fick vi filma, men ej på ?vanliga? sjukhuset där vi gjorde denna gång, satt flera skyltar om att man ej fick ta kort eller filma. Trist!
  • Etta
    Kapsyl skrev 2019-04-11 17:15:58 följande:

Men åh, så hemskt! Ja, det är kanske lika bra att inte få några siffror i så fall. Men fick hon inte göra nipt på de siffrorna?

Hon fick göra någon mer undersökning, men tror det var fostervattensprov, detta var några år sedan så kanske det spelade in? Hon fick ju bra på det men vågade ändå inte lita på det. Men menade mer att även om man får så högt så är ju risken väldigt liten!
  • Kate000

Vi bokade ultraljudet privat. Kan säkert va skillnaden... vi skulle bara ha frågat men gick lite för fort eller var inte riktigt beredd alls vad som väntade. Sen har jag hört att man inte får filma rul, ifall de säger fel kön så man kan komma tillbaka och va arga?

Jag ska filma nästa gång, men första är ju speciellt. Fick nipt svaret ikväll. Stod att allt var normalt, inga siffror. Nu vet vi kön ^^ Jag hade ingen gissning på nått. Men nu vet vi. Nu kan jag andas ut, hade ett mentalt hinder att våga tro längre än 12 v och eller kromosom koll. Sambon verkar mer och mer ta till sig vad som verkligen sker. Karlar känner ju inte riktigt det vi gör ;)

Då vore det trevligt om illamåendet kunde försvinna nu..

Och magen (stora uppblåsta ballongen som gör att jag ser riktigt höggravid ut) kunde bli bättre... om man kunde montera en pys ventil ovanför naveln skulle jag gjort det i februari ;)

Så skönt med bra resultat! Jag har varit helt sönder gråten bara tanken på eller om det inte vore bra. Tur jag kan skylla på hormoner. Haha

Hoppas ni andra också får bra besked!

• Scintilla

I dag kom äntligen svaret från NIPT. Allt såg bra ut, låg risk för alla trisomier. Puh! Äntligen är vi förbi den milstolpen och kan börja berätta för folk. Vecka 12+0 i dag.

Nu vet vi även att det är en lillasyster som ligger i magen - precis vad sonen önskade sig :)

• Mia86a
    Scintilla skrev 2019-04-12 14:15:13 följande:

I dag kom äntligen svaret från NIPT. Allt såg bra ut, låg risk för alla trisomier. Puh! Äntligen är vi förbi den milstolpen och kan börja berätta för folk. Vecka 12+0 i dag.

Nu vet vi även att det är en lillasyster som ligger i magen - precis vad sonen önskade sig :)

Vad härligt, grattis! Jag är sååå nyfiken på om vi får en lillasyster eller lillebror så blir lite avis på er som gör nipt och kan få svar redan nu. Är det andra barnet?
  • Scintilla
    Mia86a skrev 2019-04-12 19:41:32 följande:

Vad härligt, grattis! Jag är sååå nyfiken på om vi får en lillasyster eller lillebror så blir lite avis på er som gör nipt och kan få svar redan nu. Är det andra barnet?

Ja, det är andra och sista barnet. Vi är väldigt överens om att stanna vid två, så det känns ju lite extra kul att det blir en av varje :)

Ska ni göra något ultraljud före RUL? Kanske kan man se könet då..?
  • Mia86a
    Scintilla skrev 2019-04-12 21:05:31 följande:

Ja, det är andra och sista barnet. Vi är väldigt överens om att stanna vid två, så det känns ju lite extra kul att det blir en av varje :)

Ska ni göra något ultraljud före RUL? Kanske kan man se könet då..?

Ja, det förstår jag

Vi gjorde kub i onsdags men det brukar vara för tidigt att se då, så jag frågade inte ens. Och har inget mer ul innan RUL. Håller tummarna att vi åtminstone får veta vid RUL, ibland ligger ju barnen lite tokigt så man inte ens får besked då...
  • Scintilla
    Mia86a skrev 2019-04-12 21:37:45 följande:

Ja, det förstår jag

Vi gjorde kub i onsdags men det brukar vara för tidigt att se då, så jag frågade inte ens. Och har inget mer ul innan RUL. Håller tummarna att vi åtminstone får veta vid RUL, ibland ligger ju barnen lite tokigt så man inte ens får besked då...

Förstår att det är jobbigt att behöva vänta, man är ju så nyfiken! Är det andra barnet för er också?

Där vi bor har de nyligen börjat erbjuda ett tillväxtultraljud i vecka 14 (som alla får). Så vi har snart ett till ul att se fram emot.
  • Mia86a
    Scintilla skrev 2019-04-13 08:02:37 följande:

Förstår att det är jobbigt att behöva vänta, man är ju så nyfiken! Är det andra barnet för er också?

Där vi bor har de nyligen börjat erbjuda ett tillväxtultraljud i vecka 14 (som alla får). Så vi har snart ett till ul att se fram emot.

Åh vad kul att ha ytterligare en milstolpe inom räckhåll. Vi kommer få minst två tillväxtultraljud i slutet av graviditeten men nu får man vackert vänta till RUL. När jag väntade dottern kunde de inte se kön ens vid RUL så vi fick veta att det var en tjej först vid tillväxtultraljudet i v 34. Denna graviditet spelar det verkligen ingen roll om vi får en pojke eller flicka men nyfikenheten finns där ändå.

Det är tredje (och sista) barnet för oss.
Svar på tråden BF oktober 2019!