• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Dalia94
    Jinthry skrev 2019-06-14 11:21:09 följande:

I tisdags kom den dagen som vi väntat på länge - RUL!

Ultraljudet var för oss nästan helt oförståeligt. Det var enbart medicinskt prat,

och zoom in på delarna som hon ville se. Helhetsbild fick vi inte. Den enda bilden vi fick med oss hem är bebisens två händer. Vi fick inte med säkerhet veta kön.

Jag är så.jävla.besviken. Vi har väntat på det här jävla ultraljudet sedan v.12+0 och nu gjorde vi det i v.20+6 - så många veckor av väntan. För att inte få en trevlig upplevelse. Vi känner båda två att vi hade kunnat skicka min mage dit själv för att sedan få brev på posten som säger "allt såg bra ut". För det var verkligen det enda vi fick höra. JAG VET att jag är otacksam, det är jätte många som inte alls får bra resultat av RUL osv - men det ändrar fortfarande inte hur jag känner.

Värst av allt i min självömkan är att jag så hade sett fram emot att veta kön. Jag har inte köpt någonting innan med ursäkten att vi väntade på att veta vilka färger vi ska gå på.

Men gud vad tråkigt.. här skickar dom bilderna till ens mobil sp vi fick 8 bilder från alla möjliga vinklar. Hon frågade även direkt vi kom in om vi ville veta könet, så efter hon kollat allt hon ville kolla så letade hon efter könet åt oss.. jag tänker att det är ganska vanligt att man vill veta könet nu för tiden
  • Fjiorgyn
    Soofo skrev 2019-06-12 15:44:37 följande:

Jag måste bara fråga, gjorde du det i Västernorrland? (Vill inte outa för mycket) Vi hade samma upplevelse nämligen.

Nej tyvärr, detta var i Helsingborg
  • Kate000
    Jinthry skrev 2019-06-14 11:21:09 följande:

I tisdags kom den dagen som vi väntat på länge - RUL!

Ultraljudet var för oss nästan helt oförståeligt. Det var enbart medicinskt prat,

och zoom in på delarna som hon ville se. Helhetsbild fick vi inte. Den enda bilden vi fick med oss hem är bebisens två händer. Vi fick inte med säkerhet veta kön.

Jag är så.jävla.besviken. Vi har väntat på det här jävla ultraljudet sedan v.12+0 och nu gjorde vi det i v.20+6 - så många veckor av väntan. För att inte få en trevlig upplevelse. Vi känner båda två att vi hade kunnat skicka min mage dit själv för att sedan få brev på posten som säger "allt såg bra ut". För det var verkligen det enda vi fick höra. JAG VET att jag är otacksam, det är jätte många som inte alls får bra resultat av RUL osv - men det ändrar fortfarande inte hur jag känner.

Värst av allt i min självömkan är att jag så hade sett fram emot att veta kön. Jag har inte köpt någonting innan med ursäkten att vi väntade på att veta vilka färger vi ska gå på.

Gör ett privat ultraljud med en annan aktör!

Här kostar det 800kr och uppåt. Lät värt, för det är på dina villkor helt då. Vi gjorde det privat (i v 13?)och utökade till nipt(det kostade dock några tusen).. så vi fick provsvar inom två veckor om att kromosomerna var ok och vi fick veta kön. Samt se det vi ville se förstås.

På rul frågade hon om vi ville veta kön men då sa vi att ; nä vi vet redan. Så då gjorde hon vad jag vet ingen ansträngning att kolla.

Jag och min sambo sa sen till varandra att om vi vill gör vi fler privata ultraljud så gör vi det för på det hela är pengarna inte problemet och känner vi behovet så finns möjligheten. :)

Försök skaka av de dåliga, gör ett privat och säg vad du har på hjärtat. Lycka till! :)
  • Jinthry

Jag önskar verkligen att vår ekonomi kunde tillåta ett privat ultraljud, men här (Finland) kostar det från 1600 kronor - som vi helt enkelt inte kan lägga undan nu. Betalade precis en vet.kostnad på 4000 kronor och vi ska flytta och finansiera det nu i juli..

Vi får se.. De har bokat in ett till ultraljud i v.30 men då antar vi att det inte går att se något pga storleken på bebisen istället.. Tur att vi får moderspaket i Finland så jag inte egentligen behöver köpa något förrän efter vi vet säkert.

• cleoeme
    Fjiorgyn skrev 2019-06-14 22:51:06 följande:

Nej tyvärr, detta var i Helsingborg

Jag gjorde också i Helsingborg. Jag fick 3 bilder och en 3D bild Och fick dessutom veta könet.. konstigt. Jag frågade dock.
  • Mia86a
    Jinthry skrev 2019-06-15 19:55:13 följande:

Jag önskar verkligen att vår ekonomi kunde tillåta ett privat ultraljud, men här (Finland) kostar det från 1600 kronor - som vi helt enkelt inte kan lägga undan nu. Betalade precis en vet.kostnad på 4000 kronor och vi ska flytta och finansiera det nu i juli..

Vi får se.. De har bokat in ett till ultraljud i v.30 men då antar vi att det inte går att se något pga storleken på bebisen istället.. Tur att vi får moderspaket i Finland så jag inte egentligen behöver köpa något förrän efter vi vet säkert.

När jag väntade mitt första barn gick det inte att se könet på rul pga barnets position. Men jag fick, av andra anledningar, ett tillväxtultraljud i v 34 där det klart och tydligt syntes att vi väntade en flicka.

Även vid andra barnet fick vi ett sent ultraljud, 8 dagar efter bf om jag minns rätt, där de bekräftade vad som sagt på rul, dvs att vi väntade en pojke. Så jag håller tummarna att ni får ett bättre bemötande i v 30, för könet kan man se även vid den veckan
  • Fjiorgyn
    cleoeme skrev 2019-06-16 12:18:52 följande:

Jag gjorde också i Helsingborg. Jag fick 3 bilder och en 3D bild Och fick dessutom veta könet.. konstigt. Jag frågade dock.

Ah nej detta var ett svar angående ett äldre inlägg om bemötande vid rul i tråden, fick dock själv bara bilder när jag gjorde kub. Vid rul så fick jag bara som svar "han är ingen fotomodell precis" i samband med otroligt dåligt bemötande.
  • sugermountain

Hej alla förväntansfulla oktober mammor!

Jag är gravid med mitt andra barn och har bf 18 oktober. Pga flera missfall innan denna graviditet har jag haft svårt att slappna av denna graviditet. Känns ju bättre nu när jag känner bebis men nojjar ändå om att det inte ska gå vägen. Hur mycket fosterrörelser känner ni och när började ni känna? Jag började känna fladder tidigt runt påsk ungefär men kände inte utanpå magen förrän kanske två veckor sen typ v. 20+

• Sepril
    sugermountain skrev 2019-06-20 21:44:42 följande:

Jag är gravid med mitt andra barn och har bf 18 oktober. Pga flera missfall innan denna graviditet har jag haft svårt att slappna av denna graviditet. Känns ju bättre nu när jag känner bebis men nojjar ändå om att det inte ska gå vägen. Hur mycket fosterrörelser känner ni och när började ni känna? Jag började känna fladder tidigt runt påsk ungefär men kände inte utanpå magen förrän kanske två veckor sen typ v. 20+

Jag har bf 22 oktober och kände sparkar för första gången utanpå magen för ca 1-2 veckor sedan. Jag har moderkakan i framkant så då börjar man känna sparkar senare. Har du det också?
  • Etta
    sugermountain skrev 2019-06-20 21:44:42 följande:

Jag började känna ungefär v 16?17 (andra barnet) men då väldigt svagt och inte regelbundet. Nu är jag i v 26 och känner flera gånger varje dag, och utanpå sen några veckor. Men jag tycker fortfarande det kan variera hur mkt jag känner bebisen dag från dag och tog upp detta med min bm i torsdags. Hon sa då att det var från ca denna veckan (26) som man ska känna varje dag och att man då kan börja hitta mönster. Innan har bebisen så stor plats och kan ligga lite ?gömd?
Svar på tråden BF oktober 2019!