Jinthry skrev 2019-06-14 11:21:09 följande:
I tisdags kom den dagen som vi väntat på länge - RUL!
Ultraljudet var för oss nästan helt oförståeligt. Det var enbart medicinskt prat,
och zoom in på delarna som hon ville se. Helhetsbild fick vi inte. Den enda bilden vi fick med oss hem är bebisens två händer. Vi fick inte med säkerhet veta kön.
Jag är så.jävla.besviken. Vi har väntat på det här jävla ultraljudet sedan v.12+0 och nu gjorde vi det i v.20+6 - så många veckor av väntan. För att inte få en trevlig upplevelse. Vi känner båda två att vi hade kunnat skicka min mage dit själv för att sedan få brev på posten som säger "allt såg bra ut". För det var verkligen det enda vi fick höra. JAG VET att jag är otacksam, det är jätte många som inte alls får bra resultat av RUL osv - men det ändrar fortfarande inte hur jag känner.
Värst av allt i min självömkan är att jag så hade sett fram emot att veta kön. Jag har inte köpt någonting innan med ursäkten att vi väntade på att veta vilka färger vi ska gå på.
Gör ett privat ultraljud med en annan aktör!
Här kostar det 800kr och uppåt. Lät värt, för det är på dina villkor helt då. Vi gjorde det privat (i v 13?)och utökade till nipt(det kostade dock några tusen).. så vi fick provsvar inom två veckor om att kromosomerna var ok och vi fick veta kön. Samt se det vi ville se förstås.
På rul frågade hon om vi ville veta kön men då sa vi att ; nä vi vet redan. Så då gjorde hon vad jag vet ingen ansträngning att kolla.
Jag och min sambo sa sen till varandra att om vi vill gör vi fler privata ultraljud så gör vi det för på det hela är pengarna inte problemet och känner vi behovet så finns möjligheten. :)
Försök skaka av de dåliga, gör ett privat och säg vad du har på hjärtat. Lycka till! :)