• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Mia86a
    Etta skrev 2019-08-20 14:52:57 följande:

Härligt! Min bebis hade också vänt sig med huvudet neråt sist (v.33) hoppas att hon ligger kvar så! Imorn är det exakt 6 veckor kvar till BF, så nu är det ju nedräkning! Vi är nästan klara med allt, men behöver tvätta bebiskläderna och köpa ngn spjälsäng/bedside crib samt något ytterplagg, svårt veta vad man ska satsa på i början av oktober... !

Ja det är verkligen nedräkning nu! Visst är det svårt med kläder, det kan ju både vara varmt i oktober och skitkallt. Å andra sidan kommer de ju vara så små i oktober/november så då satsar jag på filt samt åkpåse till babyskyddet om det blir kyligt och vantar/mössa. Och sen måste man ju ändå preppa lite vinterkläder till dec/jan som man lika gärna kan köpa nu om vintern kommer tidigt.
  • Etta

Jag känner mig så sjukt rastlös! Tänkte ha en lugn tv-kväll men kan inte hitta någon bekväm position att sitta/ligga i, har halsbränna och känner mig trött och okoncentrerad på typ allt... svårt att sova på nätterna och drömmer massa mardrömmar. Dessutom började jag må illa igen idag. Nu ska jag sluta klaga, hur mår ni andra?

• Kate000

Jag har varit kräkfri i två månader men mått illa alla dagar ändå. Tills igår. Vi var på loppis och köpte en gästsäng (bara stommen, madrasser har vi) som personalen snällt hjälpte sambon att lägga i släpvagnen. For på återvinningen och kasta lite skräp och sen vidare mot ikea. Käka middag där, handlade och köpte en hög hylla och lite rappel... som sambon fick lyfta i släpet själv. Väl hemma bar jag in allt smått, men när jag skulle hjälpa han med först sängen började det kännas. Så när vi ska lyfta paketet med hyllan.. kräktes jag lite spontant på tröjan... jättekul

Så mår ok så länge jag äter lergigan comp 2 ggr/ dag, äter regelbundet och inte överanstränger mig. Har gått på havandeskapspeng sen början av månaden. Har alltid svullna fötter sen 10 dar bakåt. Kan inte klippa tånaglarna själv längre :/ kan sova 8-13 h varje dag plus vila ;) blir lätt överansträngd och flåsig till och från. Har gått upp minst 15kg och var redan stor innan men nu känner man av den nya tyngden helt klart. Bm (och läkaren efter tul) påpekar ju vikten men jag går redan till dietist och måste äta ofta pga kraftigt illamående...

I övrigt sparkar min lilla alltid upp på högra revbenen, trodde hon fastnade där igår som hon höll på :) men tar alla dar i veckan onda sparkar än slöa rörelser :)

• Etta
    Kate000 skrev 2019-08-22 08:57:55 följande:

Jag har varit kräkfri i två månader men mått illa alla dagar ändå. Tills igår. Vi var på loppis och köpte en gästsäng (bara stommen, madrasser har vi) som personalen snällt hjälpte sambon att lägga i släpvagnen. For på återvinningen och kasta lite skräp och sen vidare mot ikea. Käka middag där, handlade och köpte en hög hylla och lite rappel... som sambon fick lyfta i släpet själv. Väl hemma bar jag in allt smått, men när jag skulle hjälpa han med först sängen började det kännas. Så när vi ska lyfta paketet med hyllan.. kräktes jag lite spontant på tröjan... jättekul

Så mår ok så länge jag äter lergigan comp 2 ggr/ dag, äter regelbundet och inte överanstränger mig. Har gått på havandeskapspeng sen början av månaden. Har alltid svullna fötter sen 10 dar bakåt. Kan inte klippa tånaglarna själv längre :/ kan sova 8-13 h varje dag plus vila ;) blir lätt överansträngd och flåsig till och från. Har gått upp minst 15kg och var redan stor innan men nu känner man av den nya tyngden helt klart. Bm (och läkaren efter tul) påpekar ju vikten men jag går redan till dietist och måste äta ofta pga kraftigt illamående...

I övrigt sparkar min lilla alltid upp på högra revbenen, trodde hon fastnade där igår som hon höll på :) men tar alla dar i veckan onda sparkar än slöa rörelser :)

Usch din stackare, har du mått så illa hela tiden! :( Låter vidrigt! Även om jag är urtrött på foglossning, halsbränna och att känna mig som en val är det bättre än illamåendet de första 15-17 veckorna, höll på att bli deprimerad av att ständigt må illa!
  • Kate000
    Etta skrev 2019-08-22 16:24:02 följande:

Usch din stackare, har du mått så illa hela tiden! :( Låter vidrigt! Även om jag är urtrött på foglossning, halsbränna och att känna mig som en val är det bättre än illamåendet de första 15-17 veckorna, höll på att bli deprimerad av att ständigt må illa!

Yeo illamåendet blev bättre några få veckor typ v 24- 28 kanske? Men håller jag mig med medicin och mat regelbundet funkar dagen... tills jag anstränger mig eller trycker magen. Dvs jag kan inte plocka ur diskmaskin i ett svep. Eller bära några relativt lätta möbler utan att spontan spy ner mig själv. I början tyckte jag det var sjukt påfrestande mentalt men nu stänger jag av. Då sambon tycker jag borde försöka mer säger jag bara " ok om du tvättar upp efter mig." Då slutar det med att jag få gå och vila ifred istället ;)
  • Anonym (Tidig)

Har inte varit aktiv i tråden, men följt alla inlägg. Mitt vatten gick i morse när jag sov (32+6) och jag är nu inlagd på förlossningen. Bebisen mår bra och jag också så det är ju positivt. Får både värkhämmande och sprutor för bebisens lungmognad, och förhoppningsvis stannar hon ett par dygn till. Annars blir jag igångsatt lördag om en vecka om inget händer. Blir en vända på neo innan vi får komma hem men jag känner mig trygg :) Lycka till allihopa!

• ballerinakakaoreo
    Anonym (Tidig) skrev 2019-08-23 16:47:10 följande:

Har inte varit aktiv i tråden, men följt alla inlägg. Mitt vatten gick i morse när jag sov (32+6) och jag är nu inlagd på förlossningen. Bebisen mår bra och jag också så det är ju positivt. Får både värkhämmande och sprutor för bebisens lungmognad, och förhoppningsvis stannar hon ett par dygn till. Annars blir jag igångsatt lördag om en vecka om inget händer. Blir en vända på neo innan vi får komma hem men jag känner mig trygg :) Lycka till allihopa!

Lycka till du också!!! Hoppas allt går bra för er!
  • Etta
    Anonym (Tidig) skrev 2019-08-23 16:47:10 följande:

Stort lycka till! De är ju så proffsiga på förlossningen och det är ju inte alls katastrof-tidigt så kommer nog gå toppen! Men gissar det måste vara chock-artat, man är ju inte riktigt där än i tankarna ändå!
  • Anonym (Emelie)

Är i vecka 35 och har nu fått tillbaka mitt illamående jag hade i början.. har kräkts en gång, när vi var på restaurang! Tappat matlusten och blir äcklad av kött, fågel och fisk igen. Så jobbigt. Vet att det kan bero på hormonpåslag nu på slutet av graviditeten men döjobbigt är det. Imorgon är det dags för ännu ett barnmorskebesök :)

• Etta
    Anonym (Emelie) skrev 2019-08-26 14:31:32 följande:

Är i vecka 35 och har nu fått tillbaka mitt illamående jag hade i början.. har kräkts en gång, när vi var på restaurang! Tappat matlusten och blir äcklad av kött, fågel och fisk igen. Så jobbigt. Vet att det kan bero på hormonpåslag nu på slutet av graviditeten men döjobbigt är det. Imorgon är det dags för ännu ett barnmorskebesök :)

Visst är det! Samma för mig, fast har det inte lika illa som i början och inte spytt än tack och lov. Men börjat tycka kaffe och grill luktar oerhört äckligt igen och svårt komma på nån mat jag vill äta.
Svar på tråden BF oktober 2019!