Kate000 skrev 2019-08-22 08:57:55 följande:
Jag har varit kräkfri i två månader men mått illa alla dagar ändå. Tills igår. Vi var på loppis och köpte en gästsäng (bara stommen, madrasser har vi) som personalen snällt hjälpte sambon att lägga i släpvagnen. For på återvinningen och kasta lite skräp och sen vidare mot ikea. Käka middag där, handlade och köpte en hög hylla och lite rappel... som sambon fick lyfta i släpet själv. Väl hemma bar jag in allt smått, men när jag skulle hjälpa han med först sängen började det kännas. Så när vi ska lyfta paketet med hyllan.. kräktes jag lite spontant på tröjan... jättekul
Så mår ok så länge jag äter lergigan comp 2 ggr/ dag, äter regelbundet och inte överanstränger mig. Har gått på havandeskapspeng sen början av månaden. Har alltid svullna fötter sen 10 dar bakåt. Kan inte klippa tånaglarna själv längre :/ kan sova 8-13 h varje dag plus vila ;) blir lätt överansträngd och flåsig till och från. Har gått upp minst 15kg och var redan stor innan men nu känner man av den nya tyngden helt klart. Bm (och läkaren efter tul) påpekar ju vikten men jag går redan till dietist och måste äta ofta pga kraftigt illamående...
I övrigt sparkar min lilla alltid upp på högra revbenen, trodde hon fastnade där igår som hon höll på :) men tar alla dar i veckan onda sparkar än slöa rörelser :)
Usch din stackare, har du mått så illa hela tiden! :( Låter vidrigt! Även om jag är urtrött på foglossning, halsbränna och att känna mig som en val är det bättre än illamåendet de första 15-17 veckorna, höll på att bli deprimerad av att ständigt må illa!