• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • ballerinakakaoreo
    Anonym (Emelie) skrev 2019-08-26 14:31:32 följande:

Är i vecka 35 och har nu fått tillbaka mitt illamående jag hade i början.. har kräkts en gång, när vi var på restaurang! Tappat matlusten och blir äcklad av kött, fågel och fisk igen. Så jobbigt. Vet att det kan bero på hormonpåslag nu på slutet av graviditeten men döjobbigt är det. Imorgon är det dags för ännu ett barnmorskebesök :)

Samma här... Igår lagade vi kycklingburgare och hade mangorajasås på burgarna, tyckte hela kroppen och lägenheten luktade mangoraja och stekos sen, mådde så illa! Hade viljat spola med en högtryckstvätt som sprutade ut rengöringsmedel över hela lägenheten och bara sanera den från all lukt. 
  • Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-26 17:51:14 följande:

Samma här... Igår lagade vi kycklingburgare och hade mangorajasås på burgarna, tyckte hela kroppen och lägenheten luktade mangoraja och stekos sen, mådde så illa! Hade viljat spola med en högtryckstvätt som sprutade ut rengöringsmedel över hela lägenheten och bara sanera den från all lukt. 

Förstår dig, stekos är hemskt!! Jag har idag gått lite väl mkt pga inställda bussar och när jag kom hem fick jag som molande mensvärk ner mot ena ljumsken, höll i sig ca en timme. Kan det vara någon form av förvärk eller har det med foglossning att göra tror ni? Har en del foglossning i bäckenet och höften, men upplever det som en helt annan typ av smärta.
  • Etta
    Anonym (Tidig) skrev 2019-08-23 16:47:10 följande:

Har inte varit aktiv i tråden, men följt alla inlägg. Mitt vatten gick i morse när jag sov (32+6) och jag är nu inlagd på förlossningen. Bebisen mår bra och jag också så det är ju positivt. Får både värkhämmande och sprutor för bebisens lungmognad, och förhoppningsvis stannar hon ett par dygn till. Annars blir jag igångsatt lördag om en vecka om inget händer. Blir en vända på neo innan vi får komma hem men jag känner mig trygg :) Lycka till allihopa!

Hur har det gått för dig?
  • Mia86a

Nu har jag varit på tillväxtultraljud och fått veta att bebis ligger mitt på normalkurvan. Har ett till inbokat om en månad så ska bli jättespännande att se hur han växt till dess. Gjorde ju inget TUL med sonen så de vet inte om han var större än normalt redan vid denna vecka eller inte. Men vore heeeelt fantastiskt om jag denna gång får en bebis av normalstorlek.

• Etta
    Mia86a skrev 2019-08-27 14:01:46 följande:

Nu har jag varit på tillväxtultraljud och fått veta att bebis ligger mitt på normalkurvan. Har ett till inbokat om en månad så ska bli jättespännande att se hur han växt till dess. Gjorde ju inget TUL med sonen så de vet inte om han var större än normalt redan vid denna vecka eller inte. Men vore heeeelt fantastiskt om jag denna gång får en bebis av normalstorlek.

Vad skönt! Hur kommer det sig att du får göra TUL? Är det pga förra graviditeten?
  • Mia86a
    Etta skrev 2019-08-27 16:09:51 följande:

Vad skönt! Hur kommer det sig att du får göra TUL? Är det pga förra graviditeten?

Ja precis, de vill hålla koll så jag inte får en till överraskning och får ytterligare en bebis på 5 kg. Jag har vid alla graviditeter legat på, eller under, medelkurvan för SF-mått men trots det fått stora barn. Så visar det sig att denna också växer på så mycket blir det igångsättning alt snitt.
  • Etta

Usch, jag har blivit sjuk med förkylning, feber och halsont, känns inte alls bra att ha feber när man är gravid! :( Vet inte om jag ska ta alvedon eller avvakta, har precis 38,0.

• Anonym (Emelie)
    Etta skrev 2019-08-28 13:00:45 följande:

Usch, jag har blivit sjuk med förkylning, feber och halsont, känns inte alls bra att ha feber när man är gravid! :( Vet inte om jag ska ta alvedon eller avvakta, har precis 38,0.

Hur mår du nu? Din stackare! Jag var också sjuk, en hel vecka höll det i sig. Feber, ont i halsen, superförkyld. Min barnmorska sa att hellre ta Alvedon än att gå runt med feber.
  • Etta
    Anonym (Emelie) skrev 2019-08-30 13:09:16 följande:

Hur mår du nu? Din stackare! Jag var också sjuk, en hel vecka höll det i sig. Feber, ont i halsen, superförkyld. Min barnmorska sa att hellre ta Alvedon än att gå runt med feber.

Usch, en hel vecka, så segt! Jag är på dag fyra med superförkylning och halsont här, som tur är har febern försvunnit iaf. Väldigt segt! Undrar om immunförsvaret är sämre än vanligt när man är höggravid? Verkligen kämpigt med detta plus alla gravidkrämpor! Och det stressar mig väldigt mkt att vara hemma från jobbet då jag har mycket som måste bli klart innan föräldraledigheten om två veckor. Jag pratade med två olika barnmorskor om att ta alvedon och fick två skilda svar, innan jag fick tag på min bm sa en annan (på samma mottagning) precis som din att det var bättre att ta än att gå runt med feber, när sen min bm ringde upp (behövde omboka tid) sa hon att det inte var någon fara att ha feber om den inte var för hög och att hon skulle rekommendera att vänta med att ta alvedon om febern inte översteg 39 grader... Då hade jag redan tagit alvedon och fick ångest över det såklart. Tror verkligen inte det är någon fara, men irriterande att få olika svar.
  • Förstabarnet33

I måndags kväll kom våran lilla tjej till världen! Efter en omtumlande start är vi nu inlagda på neonatalavdelningen och får vård i världsklass!! Vi hoppas lite smått på att få komma hem om en vecka förutsatt att lilltjejen mår bra.

Svar på tråden BF oktober 2019!