Anonym (Emelie) skrev 2019-08-30 13:09:16 följande:
Hur mår du nu? Din stackare! Jag var också sjuk, en hel vecka höll det i sig. Feber, ont i halsen, superförkyld. Min barnmorska sa att hellre ta Alvedon än att gå runt med feber.
Usch, en hel vecka, så segt! Jag är på dag fyra med superförkylning och halsont här, som tur är har febern försvunnit iaf. Väldigt segt! Undrar om immunförsvaret är sämre än vanligt när man är höggravid? Verkligen kämpigt med detta plus alla gravidkrämpor! Och det stressar mig väldigt mkt att vara hemma från jobbet då jag har mycket som måste bli klart innan föräldraledigheten om två veckor. Jag pratade med två olika barnmorskor om att ta alvedon och fick två skilda svar, innan jag fick tag på min bm sa en annan (på samma mottagning) precis som din att det var bättre att ta än att gå runt med feber, när sen min bm ringde upp (behövde omboka tid) sa hon att det inte var någon fara att ha feber om den inte var för hög och att hon skulle rekommendera att vänta med att ta alvedon om febern inte översteg 39 grader... Då hade jag redan tagit alvedon och fick ångest över det såklart. Tror verkligen inte det är någon fara, men irriterande att få olika svar.