• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-27 19:47:34 följande:

Jag är så sugen på att testa redan i morgon!! Beror ju på när ägget släppte men i morgon måste jag va på ÄL+9 eller 10. Och idag har mina bröst blivit superömma! Klämmer man på dom så gör det svinont! Och mensvärk till och från fast brösten är värst! Egentligen är det inga gravsymtom från min sida då jag brukar ha mensvärk och ömma bröst innan mens men inte såhär tidigt. Det brukar komma ca 3-2 dagar innan mensen kommer. Ahh tiden går så långsamt!!

Beställde hem testa tidigt från babyplan idag.. har ÄL+7 och vill så gärna testa!!! Blir fan galen av väntan! När tror du att du ska testa? Min man vill testa imorgon hahah
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Siri88 skrev 2019-02-27 20:36:28 följande:

6 månader ungefär, vilket blir lagom till sommaren och semestern så 8 månader typ.. men då är det bara start för utredning. Vet inte hur väntetiden ser ut för ivf..

Har dock skickat en egenremiss till en annan kommun i närheten med hopp om kortare väntetid.

Oj, okej! Men då hoppas vi på ett plus innan dess såklart :) men så skönt att ha tagit det första steget mot hjälp. Sen kan man hoppas det rullar på i så fall, när man väl är inne. Lycka till!!
  • Jagerika
    Liit skrev 2019-02-27 20:21:35 följande:

Jag plussade tidigt, men får du negativt behöver du ju inte deppa ihop eftersom det kanske bara var för tidigt. Har du test hemma och så mycket symptom hade jag testat.

Jag hade knappt symptom, bara en såndär allmän gravid känsla i kroppen och en liksom pirrande känsla vid livmodern :)

Jag beställde test förra månaden men så kom mensen så har kanske 20 st hemma haha!

Blir kanske att tjuvtesta i morgon bitti, blir det negativt så ska jag verkligen inte deppa ihop, jag ska ju på första utredningsmötet på måndag så är hoppfull inför det :D
  • babymys
    Anonym (Envis mysare) skrev 2019-02-27 12:52:33 följande:

Hur går det för er alla? JA har spänd mage till tusen som aldrig förr efter äl och ömma bröst ont i halsen :/

Känner igen mig i det där, buuuh. Känner mig lite förkyld - säkert bara för att jag börjar bli det haha!Drömmer
  • vwmamman

rosa på papperet å blod/röd slemklump ikväll på sista toabesöket.. så mens dyker nog upp här. lite tidigare än tänkte. så hinner ev en bim till i mars TYP 31a hehe.. vi får se .. har inte mina vanliga mens känningar dock

• Pluppa

Vet inte vad kroppen håller på med idag.. Illamående av och till hela dagen men nu har det släppt? Åbrösten är ömma ut i sidorna (brukar de va innan mens men de brukar va 1 vecka innan) å jag är bara på äl+4 eller 5... Å så tidigt är de väl inte ens rimligt å känna nåt såå nää nu spökar kroppen -, - '

• jamåduleva

Hur har ni det med eventuella smärtor vid ÄL? Tänker molvärk och ömmande bröst. Får ni det före, under eller efter ÄL? Funderar för jag fick positivt på ÄL-test för fyra dagar sen och har inte haft några känningar alls, nu börjar brösten ömma liiiite. Tempen höjdes för två dagar sen och väntar väl egentligen på en bekräftelse på att ägglossning skett från natural cycles. Men som sagt, har noll känningar för ÄL och jag har haft skitont tidigare månader.

• RedAngel
    Pluppa skrev 2019-02-27 22:19:14 följande:

Vet inte vad kroppen håller på med idag.. Illamående av och till hela dagen men nu har det släppt? Åbrösten är ömma ut i sidorna (brukar de va innan mens men de brukar va 1 vecka innan) å jag är bara på äl+4 eller 5... Å så tidigt är de väl inte ens rimligt å känna nåt såå nää nu spökar kroppen -, - '

Upplever likadant, de är ju omöjligt så tidigt tänkte jag, mest illamående när jag ätit sött/godis (jag som är kak- & godismonster), ryggvärk då o då, tänker att jag börjar bli skengravid o inbillar massa!?! Såg att du har bim den 12, jag har bim den 11. Spännande!!! =)
  • Liit
    jamåduleva skrev 2019-02-27 22:47:05 följande:

Hur har ni det med eventuella smärtor vid ÄL? Tänker molvärk och ömmande bröst. Får ni det före, under eller efter ÄL? Funderar för jag fick positivt på ÄL-test för fyra dagar sen och har inte haft några känningar alls, nu börjar brösten ömma liiiite. Tempen höjdes för två dagar sen och väntar väl egentligen på en bekräftelse på att ägglossning skett från natural cycles. Men som sagt, har noll känningar för ÄL och jag har haft skitont tidigare månader.

Jag får ont i ländryggen och nästan som foglossningskänningar under några timmar på äl. Samt lite ömma bröst.
  • Ängelby

Godmorgon!

Här ser ni mina senaste dagars ÄL test.

Är dag 10 streck starkt nog för att gissa att det var Stegring då (eftersom dag 11 är svagare igen) eller bör jag fortsätta testa ett par dagar till...

Är lite osäker på om det är lika starkt som kontrollstrecket....

Vad tycker ni?

Svar på tråden BIM Mars 2019