• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Skumpis

Oj, vad förvånad jag blev att Mammsy redan hunnit hem . Men så såg jag att hon skrivit från min dator

Jag har hunnit med 1,5 LO idag. Den första var Scrappiz-skissen vilken jag INTE gillar Resultatet blev sådär. Sen började jag på ZaraÖs skiss och DEN GILLAR JAG Raka snygga linjer, det är min melodi det

Trez - När kommer omröstningstråden ligga ute? Jag är såååå himla nyfiken

• Zweet

Vet någon bra sidor som man hittar bra starpaket på för den som inget vet?

• ZaraÖ

skumpis vad bra att nån gillar den iaf! ..jag började just med den och kom ingenstans alls..konstigt det är ju lixom min egen skiss!
    Ja vad skoj det ska bli o se allas bidrag!! o vad många det blev, 13 st!

• Skumpis

ZaraÖ - Jag gillar den jättemycket Jag kommer säkert vinna nästa vecka OCKSÅ! *big joke*

Idag har Mammsy lärt mig embossa och sen har jag fått låna hennes foamstamps. LOVE FOAMSTAMPS!!! Mjukar upp mina hårda stela LOs jättefint

• myskatt
    Skumpis
    Hmm, du kan få mina LOVE skummisar *hata*. Blir bara kladdigt överallt *mutter*.

Zweet
    Kolla hos webshoparna på förstasidan i tråden. Köpte ett startpaket hon nån av dem. Kommer inte på vilken bara . Kan kolla lite senare.
  • Skumpis

myskatt - Har du provat att färga dem med chalk? Inte alls kladdigt! Gjorde en LO med akrylfärg och en med chalk. Den med chalk ligger i mitt galleri Fast det är min fula ScrappizLO *nope, jag är inte ute och fiskar* Skulle det ändå bli kladdigt så kan du skicka dem till mig

Vart har ni köpt era foamstamps?

• myskatt

Som vanligt har jag inte koll på var jag köpt mina grejer . Hos nån näthandel som finns i listan i första inlägget...

Kanske ska ta och införskaffa chalk, är det flytande då? När jag använder fär blir det kladd överallt och bokstäverna flyter ut .

• Skumpis

myskatt - Jag använde sådana där "kattögon" Fluid chalk eller vad de nu heter. Jätteenkelt! Jag kommer börja med att använda alla mina chalkar innan jag köper akrylfärg. Tycker också det är lite bök med färg...

• tr3z
    tingeling - bara skicka in!!
    Skumpis tidigare i veckan "åh, jag kan inte använda foamstamps, mina LO's är så stela"
    Jag ska börja på nästa veckas LO ikväll när bebis sover, gillar också att det är mycket raka linjer
    Bidrag till FL-utmaningen sön 2/4 skickas till mig: perstorpsbor@yahoo.se
Svar på tråden Scrapträsket