• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • N81

Hej hopp! fråga: om man vill lära sej scrappa vet nånn ngn bra TUTORIAL som förklarar grunderna? el nån sida där man kan ladda ner anvbara hjälpmedel?

• Lycka2

Hej,
    en fråga. Jag ska skriva en rubrik, och vill ha första bokstaven så där jättestor (som de där bokstäverna man kan köpa från BG). Är det någon som har tips på en fin font som är lite sådär BG-lik och rund liksom som jag kan skriva ut på nåt snyggt papper.

N81:Jag har inte ett tips på en bra bok eller så men ett hett tips är att följa denna tråd kontinuerligt. Det är vad jag gjort i flera flera månader, samt att jag läst mycket på www.scrappiz.se där du får svar på ALLA frågor som man någonsin kan komma på. Scrappiz är lite klurig "att läsa" men sitter man där lite och surfar runt, greppar man tillslut sidan och kommer då på hur jäkla jäkla bra den är.

• N81

Lycka2: tack för tipset har lagt till länken i mina faboriter

• Lycka2

Följdfråga (typ): Jo Basic Grey monogramen är ju rätt lik Times New Roman, insåg jag just, men lite tjockare och lite mer "knorr" på bokstäverna...hmm finns det någon liknande font...??

N81: Glöm ej att anteckna det du lär dig, det gjorde jag och det är jag mycket tacksam för. Man lär sig sååå mycket hela tiden att det blir ett virrvarr om man inte skriver ner det man lär sig.

• Adrianna love

Har kikat in här titt som tätt och konstaterat att ni gör verkligen vackra saker . Nu har jag själv laddat upp 2 LO`s . Kika gärna in och kommentera - både ris och ros Finns under starka bilder !

• myskatt

Lycka2 Kolla på dafont.com. Finns massa gött där men se upp med åäö som kan fattas. Inte så svårt att fixa till prickar om det behövs.

• Puffalina

Hejhej!

Jag är ny i denna tråd. Den verkar vara väldigt bra för inspiration!!!

Har inte lagt ut ngt av mina alster än men det kommer...

Vill gärna ha fler tips på vart man kan ladda hem snygga fonts!!!

TACK!!

• Lycka2

Myskatt: Bra förslag. Hittade faktiskt en bra font där, tänkte inte själv på att leta där. Den sidan är dock FARLIG för mig, jag blir alldeles galen när jag letar runt bland alla fantastiska fonter. Undrar om jag har a thing for fonter, jag blir helt i extas kring dem...så förmodligen har jag väl det... ;)

• tr3z

superminagirl - jag har fått din LO!

Återkommer senare, när bebis sover.

Bidrag till FL-utmaningen sön 2/4 skickas till mig: perstorpsbor@yahoo.se
  • annika5064

Lycka2;

får man fråga vilken font du hittade som liknade BG:s monogram?
    Annika

Svar på tråden Scrapträsket