• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Tingeling13

På denna skiss är det ett foto och jag har två, jag har inte ens sett någon skiss så jag har gjort helt och hållet som jag vill.

Och självklart så menar jag inte att det är fel att följa en skiss, det är säkert jättebra frågan är bara till vilken nytta när man ändå svävar ut och gör om.

• Cheri
    Tingeling13 skrev 2006-04-02 21:40:25 följande:
    Jo79Men om man sk sväva ut från skissen, vad ska då skissen tjäna till?
    man har den som grund, så att alla utgår från samma ide, men sen är det fritt att tolka som man vill och då måste man ju lämna lite utrymme för kreativitet och fantasi så inte alla blir likadana 
  • Cheri
    Tingeling13 skrev 2006-04-02 21:42:30 följande:
    På denna skiss är det ett foto och jag har två, jag har inte ens sett någon skiss så jag har gjort helt och hållet som jag vill.Och självklart så menar jag inte att det är fel att följa en skiss, det är säkert jättebra frågan är bara till vilken nytta när man ändå svävar ut och gör om.
    det kallas ju "skissutmaning"

man måste inte bara ha ett foto för att skissen säger så
  • Skumpis

För mig passar skiss bra eftersom jag inte får ändan ur vagnen annars Men sen gillar man ju olika skisser olika mycket. Jag tänker aldrig mer göra en skiss jag inte gillar. Hade stoooooora problem med Scrappiz skiss idag medan jag tyckte det var jättekul att göra ZaraÖs skiss

Stod det inte foto/foton på denna skissen?

• Tingeling13

Cheri
    Okej
    Men då blir det ändå som man vill, jag ser att fler än jag har mer än ett foto trotts att det bara är ett på skissen, så det enda jag missat är de där grejerna på sidorna.
    Ja,ja jag får väl prova lycka bättre nästa gång. Då ska jag göra som man ska Oskyldig.

Det är kanske roligare än var jag tror Flört.

• MAMMSY

Jo det stod foton klart å tydligt (enligt mig) på skissen just för att man själv skulle få välja.
    Tycker oxå att det e bra med skissutmaningar eftersom då vet man att man får scrappat sen behöver ju inte alla se likadana ut det e ju en tolkningsfråga hur man ser på bilden det är ju där utmaningen ligger i det hela å charmen med tycker jag

• Tingeling13

Ja men jag missade det där med att det var en skissutmaning.
    Jag todde att det var en omröstning på Lo:s.
    Men nu vet jag och ska inte göra detta fel någon mer gång.

Jag har aldrig följt eller gjort någon skiss, så vem vet jag kanske gillar det.

• Tingeling13

Men tjejer vad menar ni med att
    - då får man scrappat
    Jag har aldrig följt någon skiss och har nu 5 nästan fulla album (15 plastfickor i varje).

• MAMMSY

ja alla (typ jag som har haft amnings hjärna i 8 månader å haft totalstopp ) kanske inte har fantasi till 5 fyllda album utan kan behöva lite hjälp på vägen ibland

• Skumpis

Det här var första gången jag följt en skiss också. På en vecka har jag gjort 3 LO. Det är mycket med tanke på att jag bara gjort 8 i hela mitt liv Tävlingsmomentet, spänningen att se hur andra tolkat, tidspressen osv fick mig att resa mig från datorn. För mig är nämligen scrapping min andra hobby. Datorn är nr ett

Svar på tråden Scrapträsket