• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • myskatt

Nu har jag fått mitt paket med tack kortsgrejer, måste börja göra dessa innan bröllopet/dopet för sen blir det flytt och då finns det ingen tid.

Har gjort en liten skiss .

Det är färdiga kort och kuvert i ljusrosa pärlemor, rosa brads, färdigknutna ljusrosa rosetter och ett skummistryckt hjärta. Sätter ett kort på hela familjen på vänster sida av uppslaget och en tacktext till höger, detta på vitt papper. Skriver nog texten för hand med mörkrosa penna. Rosa blir det...och jag som inte gillar rosa .

• Zweet

Hej hej. Det kliar i mina fingrar att få börjamed scrapbooking. Har aldrig gjort det förut, vet bara inte vad jag ska ha för saker, vad jag behöver, och kommer att använda mest...
    Läser här jämt, verkar hur kul som helst!

• Skumpis

Zweet - Det är hur kul som helst

• annika5064

Mammsy, jag tycker också det är rätt märkligt att det inte finns någon shop i Göteborg...Danska Vägen är ju rejält tråkig med rejält tråkigt urval!

Vi experter kanske ska starta upp något, hehe...fast den skulle nog omgående gå omkull; vi plockar väl med oss alla produkter hem själva, kantänka!

• Finta

Ojojoj, vad ni skriver tjejer. Tyävrr har min bärbara dator gått sönder så det är svårt att hänga med i tråden. Har i alla fall lagt in två nya LO´s i mitt galleri. Bada och Sock tjuven!

• Skumpis

Var det någon som var på scraploppisen i Helsingborg i helgen? Hur fungerade den? Det är ju svårt att både hinna sälja och shoppa samtidigt

• Marajjah

Vadå för scraploppis? Jag var på mässan... var det ngt annat där med?

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Skumpis

Marajjah - Jag läste på Scrappiz att de skulle hålla i någon sorts loppis. Kanske missförstod alltihop. Fast det är en lysande idé  att sälja saker man inte vill ha på loppis. Man har ju köpt på sig en del onödigt ...hmmm...  och sen skulle det inte vara helt fel att köpa era onödiga saker billigt heller

• lemoira

Åh, har precis börjat med scrapping, satt i timmar och gjorde mina första sidor i helgen. Fruktansvärt kul. Och så fint det blir, jag blir själv imponerad amatör som jag är . Mycket snyggare än ett vanligt fotoalbum som jag först var inne på att göra.

Men så dyrt ... Nu när jag som sagt prövat, och bestämt mig för att fortsätta så vill jag ju bygga upp ett litet förråd av smått och gott, har kikat runt lite på nätet och känner bara "vill ha, vill ha, vill ha". Förstår ju vad de futtiga slantar av fp man har kvar efter räkningarna kommer att gå till. Fyller dessutom år snart, då ska jag skriva en önskelista till sambon men en enda punkt; presentkort till lämplig butik.

Så ROLIGT!!!

• Lioness

Jahapp, då får man lämna in skrivaren på lagningen igen då...! *suck* Det var ju inte länge sen den var inne på lagning juh. Troligen är det skrivarhuvudet som krånglar, den vill inte skriva ut svart iallafall...!

Får se om det tar 2 månader att laga den den här gången också!

Lioness

Svar på tråden Scrapträsket