• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Meli

Loppan79

KOlla på Scrappiz, för jag kommer ihåg att jag la ut en fråga där, när jag skulle göra mitt släktträd, och jag fick massa länkar.

• Marajjah

Snysop
    Jag har använt edge scraper på min lo "Rosa". Kika in om du vill...

Å jag tycker att den går bara bra att använda faktiskt!

• snysop

Marajjah,

Det blev ju faktiskt bra! Hmm... kanske skall testa ändå, de är ju inte dyra.

• Ellisen

hallåj o gomorron!!
    Nu är jag lite lost... har nu fått hemm "fluid chalk - chestnut roan" och har ingen blekaste om hur jag ska gå till väga när jag ska använda den

Å ni är ju så rackarns duktiga på sånt här
    Ha en fortsatt bra dag allihopa!

• Loppan79

Ellisen - det beror ju lite på vilken effekt du vill ha. Men du drar liksom fluid chalken längs papperskanten, lite lutad mot framsidan. Du kan också dra den utifrån och in mot pappret för att få lite bredare kant eller ojämnare om man så vill....

• Meli

Ellisen

Kort sagt, man målar bara med själva dynan, prova på ett kladdpapper för att känna av

• PamPam 83

den här med pp bilder. Är det något som man gör själv, ritar och klipper ut, eller är det något som man köper färdiga? Om man gör dem själva finns det mallar då eller är det på fri hand?

• Cheri
    PamPam 83 skrev 2006-04-21 10:14:11 följande:
    den här med pp bilder. Är det något som man gör själv, ritar och klipper ut, eller är det något som man köper färdiga? Om man gör dem själva finns det mallar då eller är det på fri hand?
    Det finns både och. Jag föredrar att göra dom själv, då klipper jag på fri hand, men i början ritade jag först mallar som jag sedan klippte efter
Svar på tråden Scrapträsket