• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Sussieb

Nu har jag tittat igenom alla rum på länkarna, men JÖSSES vilka summor de måste lagt ut på sin hobby.....

• Fnyz

Finns det någon bra "nybörjarförklaring" om hur man gör... älskar att pyssla men är inte så fantasifull som jag skulel vilja och skulle behöva lite starthjälp så att säga... kanske finns något bra startkit men beskrivningar och allt man behöver eller så??

• Jen 82

Min tvååring är alldeles saligt förtjust i primablommorna, när jag var o bytte på lilleman så lyckades hon klättra upp på skrivbordet och skruva av locket på primaburken o satt på golvet omgiven av blommor när jag kom tillbaka. O säger bara "fina mamma, titta fiiiina blommor" En framtida scrappare kanske

• kela81

Fnyz-kolla längst fram i den här tråden så finns det massor med information om olika material och så...kan avra bra att veta vad man bestälelr ocgh så

• snysop

Vad använder ni för att riva papper "naturligt"? Har sett någon "svart grej" på någon sida men hittar inte den igen... Var i affären alldeles nyss men de hade antingen en sax eller en sorts linjal, men de blir för mönstrade och onaturliga för min smak.

• Cheri
    snysop skrev 2006-04-20 17:40:19 följande:
    Vad använder ni för att riva papper "naturligt"? Har sett någon "svart grej" på någon sida men hittar inte den igen... Var i affären alldeles nyss men de hade antingen en sax eller en sorts linjal, men de blir för mönstrade och onaturliga för min smak.
    händerna?
  • snysop
    Njae, SÅÅ naturligt vill jag inte ha det... Utan mer så där lagom fransigt och tunnt där man rivit...
  • Cheri
    snysop skrev 2006-04-20 18:36:34 följande:
    Njae, SÅÅ naturligt vill jag inte ha det... Utan mer så där lagom fransigt och tunnt där man rivit...
    Då kör jag faktiskt bara med saxen, eller sandpapprar en aning
  • snysop

Men men, jag har sett en svart liten grej som man drar längs med papperskanten. Nån som vet vad jag menar? Har gått vilse bland alla scrap-shop-sidor så jag minns inte vart jag hittade den.

Svar på tråden Scrapträsket