• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • snysop

Vad använder man öljetter till? Blir det hål som man kan se igenom eller är det en bra grej för att fästa saker? Om man använder öljetter så syns det på baksidan av pappret vilket innebär att man inte kan använda samma bakgrundspapper till 2 "sidor"?

Har just köpt mitt första startpaket så jag är heeeelt grön som ni märker.

• ZaraÖ

snysop den där svarta grejen du menar är inge bra..har en och använder den aldrig!

• snysop

ZaraÖ, Asså? Varför är den inte bra?

• ZaraÖ

öljetter är dekoration, en sen kan ju oxå fästa t ex blommor med dom, snyggt tycker jag!..eller band förstås..eller på tags...

• ZaraÖ

Den ger inte så mycket effekt som man önskar..blev inget snyggt alls tycker jag.. Bara lite ruggat lixom!

• ZaraÖ
    ZaraÖ skrev 2006-04-20 19:19:41 följande:
    öljetter är dekoration, en sen kan ju oxå fästa t ex blommor med dom, snyggt tycker jag!..eller band förstås..eller på tags...
    oj vad konstigt det blev
  • Matriark

snysop - förstod direkt att det var en edge scraper du menade, men uppkopplingen krånglar idag, så jag kunde inte svara tyvärr. Jag beställde en den 28:nde mars, men jag får ju aldrig mina grejer *fnys*
    använder inte öljetter själv, men jo det blir hål rätt igenom.
    Jag scrappar aldrig på båda sidorna av ett blad. På baksidan av en LO skriver jag vilket datum jag har scrappat den, och om det inte redan står, vilket/vilka papper jag har använt. Sen lägger jag sidorna med ryggarna mot varandra i plastfickor i album.

• snysop

ZaraÖ, har du något LO i ditt galleri som du använt den på? Så jag får se resultatet...

• ZaraÖ

nope..men jag kan ta en bild om jag skrapar lite med den..ett ögonblick

• snysop

Matriark,
    "svart grej" gav ju inte de som inte visste vad det var så mycket hjälp. Som tur fanns sidan kvar i historiken så jag hittade den igen efter en stunds letande.

OK, kanske inte skall scrappa på baksidan heller... det där med datum och kanske lite mer info är nog inte så dumt.

Vilket öljettverktyg använder ni? Gillar inte hammare = bökigt...

Svar på tråden Scrapträsket