• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • ZaraÖ

hihi ser ju rätt bra ut när man tog bild på skrapet! Men bilden är en väldig close up, pappersbiten är bara några cm så i verkligheten är det ju inte lika mycket..
    Tycker att den är svår o använda oxå, det är lätt hänt att den skär hack i pappret fast det kanske bara är jag som inte vet hur man gör

• snysop

ZaraÖ, oj, det såg inte jättebra ut... Tack för "varningen"! Skall inte beställa en sådan tror jag. OM inte någon annan har bra erfarenheter av den?

• MAMMSY

Snysop På min LO "Mmm min goa napp" har jag använt edge scrapern.. den e inte jättelätt att använda man får öva på ett par papper innan man använder den, man måste ha rätt knyck typ tyvätr har jag inte riktigt lärt mig knycket än

• ZaraÖ

snysop, om man vill få det snyggt så kan man blöta pappret med en tops, vänta en liten stund och sen riva, bli mycket snyggare!
    Den där grejen kommer ja aldrig använda igen.

• snysop

Hmmm... verkar svårt att får det bra. Hoppar nog över den!

Är det någon som har använt minisymaskinen som finns? Hur blir det? Eller är det lika bra att använda sin vanliga symaskin? Behöver man någon speciell nål?

• ZaraÖ

Minisymaskin? nää jag kör med min vanliga men vanlig nål, eller för hand..

• Loppan79

snysop - silentsettern är jättebra! Den rekommenderar jag verkligen.

• Tessah

mycket bra tips här :) Har tänkt börja med detta scrapbook, var in på en butik i dag men man blir ju hel snurrig hur/var/när/vad m.m. man behöver m.m.....

Känns som om de blir en evighet innan man "kan" börja.

men var roligt kunna kika in i era album lite genom familjeliv. Det ger en mycket insperation om hur man kan göra, lite tips och så. tack för en jätte bra tråd! :P
    Blir att hänga kvar i denna då när man nu ska börja med detta!

• Jo79
    Loppan: Vad kostar en sån då? Jag har aldrig använt öljetter, men tycker att det är fint. Och en grej som är tyst är nästan ett måste eftersom det blir mycket scrappat på kvälllarna eller när Ellen sover...
    Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket